# #

16 Ιουν 2013

Ενας Ιταλός μιλάει για την ΕΡΤ: "Μην την κλείσετε, έχω μάθει ελληνικά ακούγοντάς την"




Την δική του ιστορία για το πως έμαθε ελληνικά ακούγοντας το ραδιόφωνο της ΕΡΤ καταθέτει ένας Ιταλός ο Dino Marasa, ο οποίος σε επιστολή του προς τους πολιτικούς ηγέτες και τον Κάρολο Παπούλια ζητά να μην κλείσει η ΕΡΤ, υποστηρίζοντας ότι είναι μια φωνή που εκπέμπει τον πολιτισμό της Ελλάδας σε όλο τον κόσμο.

Στην επιστολή του την οποία δημοσίευσε το left.gr, ο Dino Marasa αναφέρει πως τη δεκαετία του 80 μέσα από ένα παλιό ραδιόφωνο, κατάφερε να «πιάσει» το ραδιόφωνο της ΕΡΤ και από τότε όπως υποστηρίζει η ζωή του άλλαξε ριζικά, καθώς ασχολήθηκε με τον ελληνικό πολιτισμό και τον αγάπησε σε σημείο που να νιώθει «Ελληνας στην καρδιά». Χαρακτηριστικά αναφέρει:
 «Η ΕΡΤ με βοήθησε να πλουτίσω τις γνώσεις μου. Η ΕΡΤ με έκανε να μεγαλώσω. Ότι είμαι τώρα το χρωστάω και στην ΕΡΤ. Ωστόσο μην κλείσετε την ΕΡΤ. Θα στηρίξετε κάποιο από την χαρά της εξεύρεσης από το να πλουτίσει τον εαυτό του».

Η επιστολή κλείνει με τον Ιταλό να αναφέρει πως
«ο πολιτισμός, σαν ΕΡΤ, δεν έχει όρια. Προσθέτω το κινητό μου να έχετε, αν θέλετε, την απόδειξη που υπάρχω και δεν είμαι κανένα αστείο».

Ολόκληρη η επιστολή του Dino Marasa:

«Προς τους πολιτικούς ηγέτες της Ελλάδας, τον Κύριο Πρόεδρο της Δημοκρατίας
Γεια Σας από την Ιταλία
συγγνώμη πού Σας ενοχλώ αλλά θα θελα να σας διηγηθώ μια ιστορία.

Την δεκαετία του 80 οι δυνατότητες Ίντερνετ δεν ήταν ούτε στα όνειρα μας, έτσι ένα 16 χρόνων παιδί που ήθελε να μάθει την γλώσσα σας συναντούσε πολλές δυσκολίες. Ας πούμε ότι ήταν σχεδόν αδύνατον.... 

Τούτο το παιδί είχε όμως στο σπίτι του ένα παλιό ραδιόφωνο που έλαβε τα βραχέα κύματα τα ερτζιανά μέρη που ακούγονται οι ξένες χώρες. Έτσι ένα καλοκαιρινό το άνοιξε και άρχισε να ακούσει άγνωστες φωνές, ηλεκτρικούς θορύβους, και λοιπά παράξενα. Το ραδιοφωνάκι είχε ένα πίνακα όπου γράφονταν τα ονόματα των μεγαλύτερων πόλεων της Ευρώπης.

Και μεταξύ και Βουκουρέστι. Το παιδί και σκέφτηκε, λίγο άσχετο, πως ήταν κοντά Αθήνα. Έτσι άρχισε να γυρίσει το τροχίσκο των συχνοτήτων ώστε να μείνει κοντινός ο δείκτης στο Βουκουρέστι μέχρι άκουσε τυχαία και μοιραία "Εδώ Αθήνα η φωνή της Ελλάδος πέμπτο πρόγραμμα" και μετά μια μουσική που όλοι ξέρετε στην Ελλάδα. 

Το παιδί κατάλαβε μόνο δυο λέξεις Αθήνα και Ελλάδος, και σκέφτηκε που επιτέλους είχε βρει ότι έψαξε για καιρό.

Έτσι άρχισε να απασχοληθεί με ραδιοφωνία θέλοντας να ακούσει την αγαπημένη Ελλάδα του.

Μετά μήνες αγόρασε με τις αποταμιεύσεις του μια πιο προχωρημένη ράδιο συσκευή και άρχισε να μαγνητοφωνήσει τις εκπομπές και να μάθει την γλώσσα. 

Εκείνο το παιδί είμαι εγώ. Και έκτοτε δεν σταμάτησα ποτέ να ακολουθήσω τα γεγονότα της Ελλάδας, τα ελληνικά τραγούδια, την ελληνική φωνή. 

Με λένε Ντίνο Μαρασά (το επώνυμό μου είναι ελληνικής καταγωγής να σκεφτείτε Μαραθιάς ) Ιταλός ιθαγενής Έλληνας στην καρδιά. 

Η ΕΡΤ ήταν βασική για μένα με βοήθησε και με έκανε να βρω πράγματα καινούργια παρά τον Ελληνικό κόσμο (ραδιοτεχνία και ότι συνδέεται με τις τηλεπικοινωνίες). Η ΕΡΤ με βοήθησε να πλουτίσω τις γνώσεις μου. Η ΕΡΤ με έκανε να μεγαλώσω. Ότι είμαι τώρα το χρωστάω και στην ΕΡΤ. Ωστόσο μην κλείσετε την ΕΡΤ. Θα στηρίξετε κάποιο από την χαρά της εξεύρεσης από το να πλουτίσει τον εαυτό του.

Και αυτό, παρά τα οικονομικά και τις θέσεις εργασίας, είναι μια άλλη μεγάλη συμφορά.
Ο πολιτισμός, σαν Η ΕΡΤ, δεν έχει όρια. Προσθέτω το κινητό μου να έχετε, αν θέλετε, την απόδειξη που υπάρχω και δεν είμαι κανένα αστείο (...)

Σας χαιρετώ
Dino Marasà»

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται...Επίσης χρησιμοποιήστε ελληνική γραφή για να αναρτηθούν τα σχόλιά σας.