Η βαρβαρότητα δεν έχει τέλος.
Δεν διστάζουν να γυρίζουν το λαό της χώρας μας σε νέο, εργασιακό μεσαίωνα, προκειμένου να στηρίξουν το καπιταλιστικό σύστημα. Επιβάλλουν διαρκή λιτότητα στους εργαζόμενους, ακόμη μεγαλύτερη φτώχεια στα σχολεία και καταργούν κάθε έννοια δημόσιου αγαθού. Από αυτή την επίθεση δεν γλιτώνει ούτε η ειδική αγωγή.
Το προσχέδιο νόμου του Υπουργείου Παιδείας για την «Οργάνωση των Περιφερειακών Υπηρεσιών Διοίκησης της Εκπαίδευσης» κινείται στα πλαίσια του «Νέου Σχολείου» όπως το αντιλαμβάνεται η πολιτική ηγεσία του υπουργείου και η πολιτική που ακολουθεί.
Αποτελεί ειρωνεία νομοσχέδιο που φέρει τον τίτλο, «Πρώτα ο μαθητής», να καταργεί όλες εκείνες τις υποστηρικτικές υπηρεσίες του ΥΠΔΒΜΘ και να μην περιλαμβάνει πουθενά την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση για τους μαθητές με αναπηρίες και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και τα στελέχη της.
Πρόκειται για ένα σχολείο από το οποίο αποσύρεται σταδιακά το κράτος απεμπολώντας τις προφανείς ευθύνες του για παροχή δωρεάν αναβαθμισμένης δημόσιας παιδείας για όλα τα παιδιά του – άγρια φορολογούμενου - ελληνικού λαού.
Συνολικά, το υπό ψήφιση νομοσχέδιο επιχειρεί να διαμορφώσει το σχολείο στην εποχή του Μνημονίου στα πρότυπα της γενικότερης πολιτικής της κυβέρνησης – ΕΕ – ΔΝΤ όπου μαζί με το χτύπημα κάθε δημόσιας παροχής (παιδεία, υγεία, υπηρεσίες, κ.λ.π.) και της ιδιωτικοποίηση πλευρών της προωθείται ο περιορισμός δημοκρατικών λειτουργιών και συμμετοχής των εργαζομένων στις αποφάσεις.
Το ΚΕ.Δ.Δ.Υ. συγκαταλέγεται ανάμεσα στους φορείς του Δημοσίου που καταργούνται. Αυτό σημαίνει ότι, ....
Ποια θα είναι η μέριμνα για τους χιλιάδες μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, των οποίων οι αιτήσεις διάγνωσης και αξιολόγησης εκκρεμούν στα ΚΕ.Δ.Δ.Υ της χώρας;
Οι γονείς που θέλουν να αξιολογήσουν τα παιδιά τους για προβλήματα στη μάθηση, θα πρέπει πιθανόν να απευθυνθούν σε ιδιώτες και θα αναγκαστούν να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη. Δεν υπάρχει σχέδιο για την επόμενη μέρα όσον αφορά στην ανίχνευση, στη διάγνωση, στην υποστήριξη των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και των οικογενειών τους. Δεν υπάρχει πρόβλεψη για την εκπαιδευτική παρέμβαση στο χώρο του σχολείου και για την ευαισθητοποίηση του κοινωνικού συνόλου σε θέματα Ειδικής Αγωγής.
Οι υπάλληλοι που εργάζονται στα ΚΕ.Δ.Δ.Υ., αλλά και οι δέκτες των υπηρεσιών των ΚΕ.Δ.Δ.Υ., μαθητές, γονείς, εκπαιδευτικοί, σχολεία, κοινότητες, εδώ και αρκετό καιρό, νιώθουν να χάνουν το έδαφος κάτω από τα πόδια τους, καθώς μια υψηλών προδιαγραφών υπηρεσία που προσφέρεται ΔΩΡΕΑΝ από το Υπουργείο Παιδείας σ’ αυτούς, πρόκειται να διαλυθεί.
Χρέος της Πολιτείας είναι να διασφαλίσει το δικαίωμα της εργαζόμενης πλειοψηφίας , των μαθητών, γονιών και δασκάλων, να συνεχίσουν να έχουν πρόσβαση στις πολύτιμες υπηρεσίες που παρέχουν, κάτω από ιδιαίτερα αντίξοες και ψυχοφθόρες συνθήκες, (υποστελέχωση, έλλειψη επιμορφώσεων…), τα Κέντρα Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης.
Αντ’ αυτού, όμως, ταυτόχρονα με την κατάργηση των ΚΕ.Δ.Δ.Υ, η κυβέρνηση με το νέο μισθολόγιο προχωρεί και στην κατάργηση του επιδόματος της Ειδικής Αγωγής.
Ο σύγχρονος, όμως, εκπαιδευτικός ειδικής αγωγής που εργάζεται σε όλες τις δομές, σεβόμενος τις δεοντολογικές αρχές του διδακτικού του έργου, αλλά και τις διαφορετικές ανάγκες των μαθητών του, οφείλει να ενημερώνεται επιστημονικά, να προετοιμάζει το διδακτικό υλικό και το διδακτικό περιβάλλον και να αναπτύσσει διεπιστημονικές διεργασίες.
Η περικοπή του επιδόματος που έρχεται προσθετικά μαζί με τις περικοπές των άλλων επιδομάτων, ουσιαστικά ακρωτηριάζει αυτούς τους τρεις βασικούς άξονες του εκπαιδευτικού έργου με κρίσιμο αντίκτυπο στην υποστήριξη των μαθητών, οι οποίοι θα αρχίσουν να βιώνουν συνθήκες εκπαίδευσης που ξυπνούν από το σκοτεινό παρελθόν στο χώρο της ειδικής αγωγής.
Είμαστε κατηγορηματικά αντίθετοι σε κάθε προσπάθεια κατάργησης ή υποβάθμισης της λειτουργίας των ΚΕ.Δ.Δ.Υ. κατηγορηματικά αντίθετοι με την περικοπή του επιδόματος της Ειδικής Αγωγής, αλλά και σε κάθε προσπάθεια να χρεωθεί η λαϊκή οικογένεια νέα πρόσθετα βάρη για τα παιδιά της που παρουσιάζουν μαθησιακές δυσκολίες.
Η αγριότητα της επίθεσης, επιβάλλει ανάλογη απάντηση. Η απάντηση σε κάθε τέτοια προσπάθεια πρέπει να είναι άμεση, αποφασιστική, μαζική.
Καλούμε τις ομοσπονδίες ΔΟΕ, ΟΛΜΕ να πάρουν θέση.
Δεν θα επιτρέψουμε καμιά απόλυση, καμιά μετακίνηση εκπαιδευτικού, καμία υποβάθμιση της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, της Δημόσιας και Δωρεάν Παιδείας για όλα τα παιδιά του Ελληνικού λαού.
ΞΑΝΘΗΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται...Επίσης χρησιμοποιήστε ελληνική γραφή για να αναρτηθούν τα σχόλιά σας.