Τελικά πέντε οι άδειες για ισάριθμα τηλεοπτικά κανάλια. Με την εξής (ανάκατη) σειρά: και ANT1, και ALPHA, και STAR, και ΣΚΑΪ, και Μαρινάκης, αλλά και Ιβάν Σαββίδης. Ο οποίος, λέγεται, θα συνεργαστεί με τον ALPHA!
Ποιοι μένουν απέξω; Ο Χρήστος Καλογρίτσας, κουμπάρος του Πάνου Καμμένου, και φυσικά το MEGA. Που λόγω ελλιπών απαραίτητων στοιχείων έχει ήδη βγει από την κούρσα. Που αυτή η τόσο δυσάρεστη εξέλιξη θα στοιχίσει ακριβά σε δεκάδες ικανά στελέχη, δημοσιογράφους και πλήθος εξίσου ικανών εργαζομένων. Και που η χρεοκοπία του οφείλεται, πρωτίστως, στα τεράστια και μη εξυπηρετούμενα οικονομικά ανοίγματα των μετόχων του μεγάλου καναλιού. Με απλά λόγια, για πολλά φταίει ο Τσίπρας. Μα για πάρα πολλά. Οχι όμως και για το MEGA!
Ενα το κρίσιμο ερώτημα. Ουδείς, δημοσίως, το έχει υποβάλει. Κι όμως, είναι ουσιώδες και αποκαλυπτικό. Γιατί άραγε κάποιος ζάπλουτος να θέλει να γίνει καναλάρχης;
Γιατί, πρώτον, η διαφημιστική πίτα από ένα δισ. ετησίως -προ κρίσης- έχει γκρεμιστεί στα 150 εκατ. ευρώ. Ψίχουλα σε σχέση με τις οικονομικές, λειτουργικές και άλλες ανάγκες αυτών των πέντε καναλιών!
Γιατί, δεύτερον, ο γενικός δείκτης θεαματικότητας όλων των καναλιών, συμπεριλαμβανομένων και των κρατικών, έχει πιάσει πάτο. Αν κάποτε χίλιοι έβλεπαν μανιωδώς τηλεόραση, τώρα περίπου οι μισοί. Και κάθε μέρα το νούμερο αυτό φυλλορροεί!
Γιατί, τρίτον, όλο και περισσότεροι πολίτες καταφεύγουν για την ενημέρωσή στους στα μπλογκ και τις ιστοσελίδες. Με την κάθοδο των τεθωρακισμένων στις μεγάλες πόλεις της Τουρκίας η επισκεψιμότητα στην ηλεκτρονική μορφή του «ΘΕΜΑτος» χτύπησε κόκκινο. Οι ηλεκτρονικές εφημερίδες είναι πιο ευέλικτες, περισσότερο ενημερωμένες και πιο πλουραλιστικές. Μπαίνεις, διαβάζεις, διασταυρώνεις και καταλήγεις. Πλήθος «σελίδων», πλήθος αποκλίσεων, πλήθος ετερόκλητων «φωνών»!
Επομένως, γιατί κάποιος να θέλει να αγοράσει ένα τόσο πανάκριβο «προϊόν»; Από τρέλα; Πάντως εγώ δεν γνωρίζω ούτε έναν που να πετάει το λεφτά του σε έναν κουβά χωρίς πάτο!
Μπας και το κάνει για την ψυχή της μανούλας του; Για την εγκυρότητα της πληροφόρησης και την άνοδο του πολιτιστικού επιπέδου των Ελλήνων; Πάντως, μέχρι στιγμής το πρόγραμμα των περισσότερων καναλιών καθορίζεται με τα ίδια κριτήρια. Οσο πιο εύπεπτο τόσο μεγαλύτερο κοινό και τόσο ακόμα περισσότερη διαφήμιση!
Μπας και το κάνει για τη βελτίωση των ελληνικών ψυχαγωγικών σειρών; Αστειότητες. Τα έσοδα πίπτουν. Τα κριτήρια πίπτουν. Ο αριθμός των ελληνικών παραγωγών πίπτει κι αυτός. Οι φτηνές παραγωγές από Τουρκία, η πιο προσιτή και φτηνή επιλογή για τα ελληνικά κανάλια. Ρωτήστε οποιονδήποτε της πιάτσας. Παραγωγούς, σεναριογράφους, σκηνοθέτες, ηθοποιούς. Οι αμοιβές στα Τάρταρα. Η ποιότητα στα Τάρταρα!
Τα συμπεράσματα αποκαλυπτικά. Ολος αυτός ο ντόρος περί όνου σκιάς. Αν μάλιστα υπολογίσει κανείς και τις επερχόμενες άδειες των θεματικών καναλιών, τότε κόβω τον σβέρκο μου ότι το τοπίο θα παραμείνει περίπου ως έχει! Επομένως ο θόρυβος μόνο απειλητικός. Επομένως το επιχείρημα του πλουραλισμού εντελώς προσχηματικό.
ΥΓ.: Η «περί όνου σκιάς» είναι μια φράση που πρωτοείδε το φως στα Αβδηρα και λέγεται μέχρι τις μέρες μας υποδηλώνοντας την αντισυμβατική συμπεριφορά του εντολέα προκειμένου να επωφεληθεί ακόμα περισσότερο σε περιπτώσεις ιδίως άτυπων ενοχικών συναλλαγών, για να ερμηνευτεί τελικά ως έκφραση της προπέτειας και του μεγέθους της ανοησίας. Επίσης η φράση υποδηλώνει την εντατική και ιδιαίτερη ενασχόληση με ένα θέμα το οποίο είναι ασήμαντο. Τουτέστιν, έκανε η μύγα κώλο κι έχεσε τον κόσμο όλο!
Δημήτρης Δανίκας
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται...Επίσης χρησιμοποιήστε ελληνική γραφή για να αναρτηθούν τα σχόλιά σας.