Αναβρασμός και οργή από δασκάλους και καθηγητές για
τον επιχειρούμενο –δια βίας- αποδεκατισμό
Παρά τις κυβερνητικές προσπάθειες να πραγματοποιηθούν εν κρυπτώ τα «επιμορφωτικά σεμινάρια», οι κινητοποιήσεις δασκάλων και καθηγητών αναγκάζουν το υπουργείο Παιδείας να προχωρήσει σε... τηλε-σεμινάρια, με κονδύλια του ΕΣΠΑ.
Αυτές τις μέρες ο χώρος της Πρωτοβάθμιας (Δημοτικά και Νηπιαγωγεία) και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Γυμνάσια, Λύκεια) βρίσκεται σε αναβρασμό, καθώς το υπουργείο Παιδείας επιχειρεί να προχωρήσει -σε αυτή τη φάση- με «επιμορφωτικά σεμινάρια» στους διευθυντές σχολείων, τη λεγόμενη αξιολόγηση–καρμανιόλα των σχολείων και των εκπαιδευτικών.
Ηδη, σε δεκάδες περιπτώσεις, από τον Εβρο μέχρι την Κρήτη και από τη Ρόδο μέχρι την Κέρκυρα, οι εκπαιδευτικοί με απεργίες και κινητοποιήσεις μπλοκάρουν και ματαιώνουν τα «σεμινάρια» του υπουργείου Παιδείας, ενώ δεν είναι λίγοι οι διευθυντές που ...
συμμετέχουν στις στάσεις εργασίας και απέχουν από την όλη διαδικασία.
Κουτοπόνηροι
Αλλά ας δούμε τα πράγματα από την αρχή. Μέσα σε ένα τραγελαφικό κλίμα μυστηρίου, κουτοπονηριάς, μα πάνω απ’ όλα υποτίμησης του ρόλου και της νοημοσύνης των εκπαιδευτικών, υλοποιείται η «επιμόρφωση» των διευθυντών των σχολικών μονάδων για την αξιολόγηση.
Οπως αποκαλύπτει η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας (ΔΟΕ), «αφού είδαμε διευθυντές να καλούνται να παραλάβουν “καμουφλαρισμένο” το υλικό της αξιολόγησης, θαρρείς και πρόκειται για κάποιο επτασφράγιστο μυστικό, άρχισε το παιχνίδι των ημερομηνιών της πραγματοποίησης της επιμόρφωσης. Ανακοινώσεις και ανακλήσεις, κρυφές κοινοποιήσεις και τελικά ανακοίνωση του τόπου και του χρόνου την τελευταία στιγμή για κάποιες Διευθύνσεις και αναμονή για άλλες. Οι επιμορφώσεις ξεκινούν με απόφαση της τελευταίας στιγμής, με προσπάθεια της όσο μεγαλύτερης διασποράς των επιμορφούμενων σε ημερομηνίες και επιμορφωτικά κέντρα. Είναι σαφές ότι οι ιθύνοντες φοβούνται την αντίσταση του κλάδου. Είναι εξ ίσου σαφές ότι θα ηττηθούν».
Οπως όπως, λοιπόν, και με σκοτεινές διαδικασίες προωθεί το υπουργείο τα λεγόμενα σεμινάρια, την ίδια στιγμή που ο νέος υπουργός Παιδείας παραδέχεται ότι λείπουν 22.000-24.000 εκπαιδευτικοί και δηλώνει κυνικά ότι το θέμα αυτό θα αντιμετωπιζόταν με συγχωνεύσεις.
«Προθάλαμος απολύσεων»
Οι εκπαιδευτικοί τόσο στην Πρωτοβάθμια όσο και στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, μέσα από πλήθος συλλογικών διαδικασιών και μέσα από τα συνδικαλιστικά τους όργανα (ΟΛΜΕ, ΔΟΕ, ΕΛΜΕ, Σύλλογοι Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας), έχουν πάρει ξεκάθαρη θέση ενάντια στην αυτοαξιολόγηση–αξιολόγηση, ως σαφή επιλογή της κυβέρνησης και της Ε.Ε. να προωθήσει την κατηγοριοποίηση σχολείων και εκπαιδευτικών, να τρομοκρατήσει τους εκπαιδευτικούς, να προωθήσει την πολιτική του κλεισίματος σχολείων, του χτυπήματος των μορφωτικών κατακτήσεων των νέων και να προετοιμάσει νέες απολύσεις εκπαιδευτικών.
Ο καθηγητής από τα Τρίκαλα, Κώστας Μιχαλάκης, τονίζει ότι «όσοι στοιχειωδώς έχουν επαφή με την εκπαίδευση γνωρίζουν ότι η αξιολόγησή τους δεν έχει καμία σχέση με αυτό που λέει η λέξη, αλλά είναι προθάλαμος απολύσεων. Το δείχνει όχι μόνο ο νόμος που ρητά αναφέρει ότι το 15% τουλάχιστον των υπαλλήλων πρέπει να θεωρηθεί ανεπαρκές και να απολυθεί, αλλά και η κακόφημη “αυτοαξιολόγηση”, την οποία βιώσαμε την προηγούμενη χρονιά.
Τόσες πιέσεις και εκβιασμοί, προκειμένου να συνταχθούν εκθέσεις, οι οποίες θα οδηγούν στο συμπέρασμα ότι είναι ευθύνη των εκπαιδευτικών να λειτουργήσουν τα σχολεία και ότι αυτοί θα ευθύνονται για τυχόν δυσλειτουργίες!».
«Αυτό που συμβαίνει στην εκπαίδευση, δηλαδή ο διά της βίας αποδεκατισμός της από εκπαιδευτικούς και μαθητές και ο εξαναγκασμός χιλιάδων νέων να στραφούν στην ιδιωτική εκπαίδευση ή στη φτηνή εξειδίκευση και εργασία, είναι κομμάτι μόνο όσων συμβαίνουν γύρω μας», τονίζει ο καθηγητής από την Καλλιθέα Κώστας Εσναφίδης.
Η καθηγήτρια από το Περιστέρι Αγγελική Φατούρου επισημαίνει ότι «είναι ντροπή και μάλιστα πολύ μεγάλη να καλούνται οι διευθύντριες και διευθυντές των σχολείων με κρυφό σχεδόν τρόπο να συμμετάσχουν στα σεμινάρια αυτά, για να “επιμορφωθούν” στο πώς και με ποιον τρόπο θα οδηγήσουν τους συναδέλφους τους στη μισθολογική και βαθμολογική καθήλωση και στην απόλυση και τα σχολεία στην κατηγοριοποίηση, που θα επιφέρει με μαθηματική ακρίβεια η εφαρμογή και υλοποίηση του συγκεκριμένου συστήματος “αξιολόγησης”-χειραγώγησης και υποταγής των εκπαιδευτικών».
Οργή
Ο δάσκαλος από το Μαρούσι Δημήτρης Πολυχρονιάδης τονίζει ότι «προειδοποιούμε τον διευθυντή Εκπαίδευσης Π.Ε. Β’ Αθήνας και τις/τους σχολικούς συμβούλους «επιμορφωτές» που επέλεξαν να μην ανήκουν στον κλάδο των εκπαιδευτικών της Π.Ε., αφού τους δόθηκε η επιλογή (στους σχολικούς συμβούλους) από την Περιφερειακή Διεύθυνση Π. και Δ. Εκπαίδευσης Αττικής να μην είναι «επιμορφωτές» στα συγκεκριμένα σεμινάρια και εκείνοι επέλεξαν να γίνουν διεκπεραιωτές της πιο βαθιά αντιεπιστημονικής–αντιλαϊκής–αντεργατικής αξιολογικής επιλογής της κυβέρνησης και του ΥΠΑΙΘ, μόνο και μόνο για να σώσουν τη θεσούλα τους, να μην επιχειρήσουν να διεξαγάγουν τα σεμινάρια που θα ακυρώσουμε, καλώντας μυστικά σε άλλα σημεία συνάντησης τους διευθυντές και διευθύντριες των Δημοτικών Σχολείων της Β’ Αθήνας, διότι -όπως λέει και ο σοφός λαός μας- και «στου βοδιού το κέρατο» να κρυφτούν θα τους ανακαλύψουμε και θα ακυρώσουμε τα σεμινάρια της ντροπής».
Μετά την αδυναμία να πραγματοποιήσει τα «σεμινάρια», το υπουργείο Παιδείας με ένα αιφνιδιαστικό έγγραφό του αλλάζει τον τρόπο της «επιμόρφωσης» των διευθυντών σχολικών μονάδων: «Σε περιπτώσεις που δεν καθίσταται δυνατή η διά ζώσης επιμόρφωση προβλέπεται να πραγματοποιηθεί εξ αποστάσεως». Το πρόγραμμα είναι «προσφορά» του ΕΣΠΑ, το οποίο μοντάρει, μαντάρει και πληρώνει το ξεχαρβάλωμα του δημόσιου σχολείου και των εκπαιδευτικών.
http://www.alfavita.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται...Επίσης χρησιμοποιήστε ελληνική γραφή για να αναρτηθούν τα σχόλιά σας.