# #

14 Μαρ 2011

Σφοδρές αντιδράσεις για το μνημόνιο στην Παιδεία...






Νέα αναταραχή στην παιδεία αναμένεται μετά τις ανακοινώσεις χθες τη νύχτα των σχολείων που καταργούνται ή συγχωνεύονται. Όπως ήταν αναμενόμενο, αφού δεν υπήρξε κανένας διάλογος και είναι προσχηματική η δημόσια διαβούλευση που επικαλείται το υπουργείο παιδείας, να υπάρξουν έντονες αντιδράσεις. Σύσσωμη η αντιπολίτευση εξαπέλυσε πυρά κατά της κυβέρνησης ενώ η ΟΛΜΕ καλεί σε εγρήγορση. Η ουσία είναι ότι η κ. Διαμαντοπούλου ανοίγει τον ασκό του Αιόλου σε μια κρίσιμη περίοδο. Η υιοθέτηση του Μνημονίου και στην παιδεία είναι γεγονός. Αλλά θα πρέπει να υπενθυμίσουμε ότι η αναβάθμιση της παιδείας ήταν από τα βασικά συνθήματα του κ. Παπανδρέου πριν τις εκλογές.
Και να το τονίσουμε: Ότι υπάρχουν σχολεία που πρέπει να κλείσουν ή να συγχωνευτούν είναι σίγουρο. Αλλά είμαστε σίγουροι ότι δεν έγινε σωστός σχεδιασμός στον εκπαιδευτικό Καλλικράτη και μαζί με τα ξερά θα καούν και τα χλωρά. Υπό την πίεση των περικοπών ...
και από το χώρο της εκπαίδευσης, λειτουργεί η κυβέρνηση. Οπότε, υποβάθμιση να περιμένουμε και τίποτε άλλο.
Παλιά λέγαμε ότι όπου κλείνει μια φυλακή ανοίγει ένα σχολείο. Λέτε να συμβεί το αντίθετο.
Δείτε τις πρώτες αντιδράσεις:
Σε εγρήγορση καλεί η Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης τους καθηγητές ώστε σε συνεργασία με τους γονείς να αντιδράσουν στις συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολείων, που προωθεί το Υπουργείο Παιδείας, ενώ μαθητές σχολείου, υπό συγχώνευση, στην Κοζάνη προχώρησαν ήδη σε κατάληψη. 

    Σε ανακοίνωση που εξέδωσε το συνδικαλιστικό όργανο των καθηγητών εκφράζει τη διαμαρτυρία του για το γεγονός ότι “τη στιγμή που δημοσιεύονται στο τύπο αναλυτικά οι επικείμενες συγχωνεύσεις, η ΟΛΜΕ περιμένει ακόμη τις προτάσεις του Υπουργείου”.

    Οι εκπρόσωποι των καθηγητών δηλώνουν “ανήσυχοι” και κατηγορούν το Υπουργείο ότι χρησιμοποιεί προσχηματικά τον διάλογο και τη διαβούλευση, προκειμένου να επικυρώσει ειλημμένες αποφάσεις. 

    “Δε θα ανεχτούμε για λογιστικούς λόγους, να θυσιαστεί η ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης. Με το στοίβαγμα των μαθητών σε 30άρια τμήματα, με την ταλαιπωρία των παιδιών των υποβαθμισμένων περιοχών και με την εργασιακή ανασφάλεια των εκπαιδευτικών, δηλαδή με τη λογική των επιχειρούμενων συγχωνεύσεων δεν υποστηρίζεται σε καμία περίπτωση η δημόσια δωρεάν Παιδεία. Δεν θα ανεχτούμε να θυσιάζεται η δημόσια εκπαίδευση στην πολιτική της διάλυσης των κοινωνικών αγαθών που επιβάλλει το ΔΝΤ και η τρόικα”, αναφέρεται στην ανακοίνωση. 

    Μέσα στην εβδομάδα θα συνεδριάσουν οι κατά τόπους ΕΛΜΕ, ενώ το Σάββατο οι πρόεδροι των οργάνων θα πραγματοποιήσουν συνέλευση, προκειμένου να καθορίσουν την περαιτέρω στάση τους. 

    Οι μαθητές του Γενικού Λυκείου Τσοτυλίου, στην Κοζάνη, απάντησαν ήδη με κατάληψη στην προωθούμενη συγχώνευση του σχολείου τους. Όπως υποστηρίζουν σε επιστολή τους, αντιδρούν στη συγχώνευση του σχολείου τους καθώς ήδη οι μαθητές διανύουν μεγάλες αποστάσεις για να φτάσουν στον προορισμό τους. “Σε άλλη περίπτωση θα χρειαζόμαστε ίσως και διπλάσια ώρα προκειμένου να έχουμε πρόσβαση στο αυτονόητο δηλαδή στη δημόσια εκπαίδευση”, αναφέρουν.
Ο γραμματέας της ΝΔ, Ανδρέας Λυκουρέντζος, υποστήριξε ότι η υπουργός Παιδείας, Άννα Διαμαντοπούλου, δεν έκανε διάλογο με τους άμεσα ενδιαφερόμενους, την εκπαιδευτική κοινότητα και ζητά την αναθεώρηση της απόφασης αυτής.
«Υπάρχουν λόγοι που πρέπει να διατηρήσουμε σχολεία, έστω και με ελάχιστους μαθητές ή ακόμα και με έναν μαθητή, όπως για παράδειγμα στην Ψέριμο», δήλωσε ο κ. Λυκουρέντζος.
Ο γραμματέας της ΝΔ είπε ότι «η απόφαση αυτή μπορεί και πρέπει να αλλάξει». Σημείωσε πως αν εφαρμοστεί, θα εκτιναχθεί η δαπάνη για τη μεταφορά των μαθητών και πρόσθεσε ότι «όλα πρέπει να αντιμετωπιστούν με νηφαλιότητα, ψυχραιμία και διάλογο με τους εταίρους της εκπαιδευτικής κοινότητας».
«Ισχυρό πλήγμα στο δικαίωμα των παιδιών του λαού να μορφώνονται και αποφασιστικό βήμα στη διαμόρφωση του σχολείου της αγοράς» χαρακτηρίζει το ΚΚΕ τις συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολικών μονάδων.
«Η εξέλιξη αυτή δεν αφορά απλά και μόνο οικονομικούς λόγους. Εντάσσεται στη νέα διοικητική δομή της εκπαίδευσης, την ανακήρυξη της αυτονομίας της σχολικής μονάδας, που υλοποιεί την αποφασιστική διάσπαση του όποιου ενιαίου χαρακτήρα της εκπαίδευσης, τη διαφοροποίηση του προγράμματος σπουδών, το τσάκισμα των εργασιακών σχέσεων και των δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών, την ακόμα παραπέρα μείωση των προσλήψεων. Αυτό είναι το «νέο σχολείο της αγοράς» όπου χορηγοί θα μπαινοβγαίνουν στα σχολεία, ανταλλάσσοντας τα ψίχουλα που θα πετούνε με το δικαίωμά τους να καθορίζουν οι ίδιοι το αναλυτικό πρόγραμμα» αναφέρεται στην ανακοίνωση.
Την έντονη αντίθεσή του στην απόφαση του υπουργείου Παιδείας εξέφρασε και ο ΣΥΝ κατηγορώντας το υπουργείο ότι προβάλλει «σαθρά και ανακριβή επιχειρήματα» και ότι προωθεί τις συγχωνεύσεις «με μόνο κριτήριο την εξοικονόμηση δαπανών αδιαφορώντας για τα κοινωνικά και παιδαγωγικά προβλήματα».
«Το κλείσιμο των σχολικών μονάδων, ιδίως στην περιφέρεια, θα δυσχεράνει την πρόσβαση των μαθητών στο σχολείο, θα ενισχύσει το φαινόμενο της μαθητικής διαρροής, θα αυξήσει τις δυσκολίες στην επικοινωνία εκπαιδευτικών και γονέων και θα συντείνει στην αύξηση της εσωτερικής μετανάστευσης» αναφέρει ο ΣΥΝ.
Δείτε τις συγχωνεύσεις εδώ:
Καταργήσεις στη Δευτεροβάθμια
Συγχωνεύσεις-καταργήσεις στην Πρωτοβάθμια
Συνενώσεις στη Δευτεροβάθμια

πηγη

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται...Επίσης χρησιμοποιήστε ελληνική γραφή για να αναρτηθούν τα σχόλιά σας.