# #

14 Μαρ 2011

Συνέσιος ο Κυρηναίος, Νεοπλατωνισμός και η Υπατία



"Πίσω από κάθετί μεγάλο υπάρχει πάντα μιά γυναίκα"
(Λαμαρτίνος)
"Η κοινωνία εξαρτάται από τις γυναίκες. Οι λαοί πού τις κρατούν κλεισμένες στο σπίτι είναι ακοινώνητοι"!
(Βολταίρος)

HypatiaΗ ΥΠΑΤΙΑ Η "ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΗ" - Ο ΝΕΟΠΛΑΤΩΝΙΣΜΟΣ -  ΣΥΝΕΣΙΟΣ Ο ΚΥΡΗΝΑΙΟΣ ΚΑΙ Η ΣΚΕΥΩΡΙΑ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΙΑΝΟΗΣΗΣ (πού αποσκοπεί να μας δώσει τη χαριστική βολή!)
Ανάμεσα στο Πάνθεον των μεγάλων γυναικών της Παγκοσμίου Ιστορίας κατέχει θέση και η μεγάλη ελληνίδα (ηρωΐδα εν κυριολεξία) από την Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου, Υπατία (360 - 415 μ.Χ.). Ήταν μαθηματικός, αστρονόμος και ακόλουθος του φιλοσοφικού ρεύματος του Νεοπλατωνισμού. Δολοφονήθηκε από φανατικό όχλο χριστιανών με αποτρόπαιο τρόπο αφού αρπάχτηκε, ξεγυμνώθηκε και κατακρεουργήθηκε με όστρακα (θραύσματα πήλινων αγγείων πού από ήδη τη προχριστιανική εποχή χρησιμοποιούντο σαν "ψηφοδέλτια", εξ ου και ο όρος εξοστρακισμός, η αναγραφή δηλαδή του ονόματος του πολιτικού προσώπου πού δεν ήταν αρεστό στο λαό και πού σε περίπτωση οστρακοπλειοψηφίας εξοριζόταν από τη Πόλη-Κράτος) και ρίφθηκαν στη πυρά τα αποκομμένα μέλη της.
Αυτό αποτελούσε πάγια τακτική της αχαλίνωτης άξεστης μάζας των πρωτοχριστιανών (πού αποτελείτο από αλλόφυλους όχι μόνον προδότες ρωμαίους ή έλληνες πρώην δούλους και εβραίους μετοίκους αλλά προπαντός από ...
αποβράσματα κατώτατων κοινωνικών τάξεων κάθε είδους πού πληρώνονταν από την ανθελληνική σκευωρία) πού στρεφόταν εναντίον όλων εκείνων πού ήσαν μορφωμένοι και οι οποίοι κατηγορούντο ως "παγανιστές"! (Μορφωμένος, καλλιεργημένος, ίσον παγανιστής, άρα καταδίκη εις θάνατον άνευ δίκης! Σήμερα θα λέγαμε "Μαρξιστικώτατο" ή "Φασιστικώτατο" "Chi non e' con noi e' contro di noi!"  (Όποιος δεν είναι με εμάς, είναι εναντίον μας! Benito Mussolini).
Τέτοια εγκλήματα δεν έκαναν οι πρωτοχριστιανοί μόνον στην Αλεξάνδρεια αλλά και στη ίδια την Ελλάδα με οργανωμένο σχέδιο καταστρωμένο από σκευωρία πού αποσκοπούσε τον αφανισμό του πνευματικού πλούτου του αρχαίου ελληνισμού και την υπαγωγή του ελληνικού έθνους σε καθεστώς αγραμματοσύνης ώστε να χειραγωγηθεί μέσω μιάς πολιτικής δικτατορίας πού καλυπτόταν υπό το προσωπείο μιάς "νέας θρησκείας". (Δεν είναι τυχαίο πού η Ορθόδοξη Εκκλησία χρησιμοποιεί την αρχαΐζουσα καθαρεύουσα ενώ στον άμοιρο λαό επιβλήθηκε μιά άξεστη "δημοτική γλώσσα". Μέσω της αρχαΐζουσας καθαρεύουσας παγιώνεται η ισχύς μιάς δικτατορίας ή ενός εκκλησιαστικού δόγματος διότι ο λαός δεν καταλαβαίνει λέξη από καθαρεύουσα μιά πού ούτε διδάσκεται αλλά και εμπαίζεται. Τολμάει όμως κανείς να εμπαίξει την Εκκλησία; !!!
Τέτοιο είναι το μέγεθος της παρακμής ώστε ειδικευόμενη ιατρός σε ελληνικό περιφερικό νοσοκομείο με ρώτησε τι είναι η "δοτική πτώσις" γιατί χρησιμοποιώ τη "κουκίδα" - εννοούσε την υπογεγραμμένη (!) - κάτω από το τελευταίο φωνήεν κάποιων λέξεων! Μιά άλλη μου είπε -εννοώντας τη καθαρεύουσα - ότι "εμείς δεν καταλαβαίνουμε την ιατρική ορολογία"!!! Φαίνεται ότι τα ελληνικά εχουν καταστεί γεγονός άλλου πλανήτη, αλλά ποιός θα τα διδάξει, τα αμμόρφωτα δασκαλάκια των ελληνικών σχολείων πού σπείρουν "σπόρους αμφιβολίας και απαξίωσης" στα παιδάκια ώστε κατόπιν να βγούν στη κοινωνία στερούμενα άμυνας αφού κανένας δεν τους σφυρηλάτησε ήθος;!).
Αυτή η "Νέα Θρησκεία" εξώθησε το έθνος να σκύψει το κεφάλι, "να στρέψει το άλλο μάγουλο", καθιστώντας το αδύναμο να αμυνθεί στις βάρβαρες επιδρομές και κατοχές πού στο ρού των αιώνων υπέστη ο Ελληνισμός. Με λίγα λόγια πρόκειται για εισαγόμενη θρησκεία από τη μέση ανατολή με την ανοχή των ρωμαίων αυτοκρατόρων πού ποσώς δεν νοιάστηκαν για το ελληνικό έθνος (ιδιαίτερα οι ''βυζαντινοί'' - ρωμαιότατοι! - αυτοκράτορες) παρά μόνον για την αύξηση του αριθμού των στρατιωτών στις τάξεις των λεγεώνων τους! Συνεπώς μιάς ξένης θρησκείας ως πρός την ελληνική ιδιοσυγκρασία. Μιά αναγνωρισμένη θρησκεία, αυξάνει τις κατατάξεις στο στρατό από (αιμοβόρα) στοιχεία τα οποία θα προασπίσουν (τα συμφέροντα!) του αυτοκράτορα και του "λαού"! Από την άλλη εξασφαλίζει ο στρατός "μιά μπουκιά ψωμί" (την βυζαντινή "βούκα") όποιου τελεί υπό καθεστώς αδυσώπητης ανεργίας..
Μιά εγκληματική τακτική παγίδευσης της διανόησης μέσω της οποίας επιτυγχάνεται η υποδούλωση ενός έθνους! Η δολοφονία της Υπατίας θεωρείται ως ο προάγγελος των "Σκοτεινών Αιώνων" ήτοι του Μεσαίωνα. Οι συμμορίες αυτές των πρωτοχριστιανών εξελίχθηκαν αργότερα στη δυτική Ευρώπη σε "οργανωμένα τάγματα μοναχών" (με χρέη εισαγγελέως!), μερικά εκ των οποίων ανέδυσαν σαν επιτροπές αναδεικνύοντας την Ιερά Εξέταση (Sancto Inquisitio, Autodafe')
Ο Νεοπλατωνισμός αποτέλεσε φιλοσοφικό ρεύμα πού άνθισε κατά τον 3ο με 6ο αιώνα μ.Χ. (της ύστερης Αρχαιότητος) πού δίδασκε με βάση τις αρχές του Πλάτωνα, συμπληρωμένες όμως με διάφορες νέες μυστικιστικές ιδέες. Η Υπατία εμπλούτισε τη φιλοσοφία αυτή με δικά της, καινούργια στοιχεία. Στο σπίτι της, στην Αθήνα, κάτω από τον Ιερό βράχο της Ακρόπολης, σύχναζαν πολλοί θαυμαστές της και μαθητές πού φιλοσοφούσαν. (Η φιλοσόφηση αποτελεί τρόπο επιστημονικής σκέψεως και επικοινωνίας πού πείθει τον ακροατή ή συνομιλητή με επιχειρήματα πάντοτε θετικά. Εάν είναι δόλια δηλαδή αρνητικά ομιλούμε για παρασοφισμό. Δίχως τη φιλοσοφία ο άνθρωπος δεν μπορεί να υλοποιήσει μεθόδους ή σκέψεις πού θα καρποφορήσουν για τον ίδιο μιά καλύτερη ποιοτικά ζωή. Απαντάει σε πλήθος ερωτημάτων. Δίχως τη Φιλοσοφία δεν θα υπήρχε επιστήμη και μιά από αυτές είναι η Ιατρική!
Οι πρώτες μεσαιωνικές ιατρικές σχολές της δυτικής Ευρώπης ήσαν "Ιατροφιλοσοφικές", όπως των Πανεπιστημίων της Πάδουας (έτος ίδρυσης 1222 μ.Χ.) στη βορειοανατολική Ιταλία και του Μονπελιέ (έτος ίδρυσης 1223) στη Γαλλία. Η φιλοσοφία έθετε ερωτήματα για τη κατάστρωση προγράμματος "με ποίον τρόπον θα ήτο δυνατόν να αντιμετωπισθεί η φθορά του ανθρώπου", με την διδασκαλία της ανατομίας, της φυσιολογίας, της γενικής παθολογίας, της παθολογοανατομίας; Με ποιά επιτέλους από τις αναφερόμενες αυτές διδασκαλίες θα σωζόταν ο άνθρωπος; Έτσι οι πρώτοι ιατροφιλόσοφοι της Δύσης απομακρυνόμενοι από ένα Βυζάντιο πού τελούσε υπό "επιθανάτιο ρόγχο" έθεσαν τα θεμέλια της σύγχρονης ιατρικής επιστήμης, όπως για παράδειγμα ο ενετός ιατροφιλόσοφος Πέτρος ο Απονενσιανός (ή Petrus Aponensis - 1250-1316) πού δίδαξε στο Πανεπιστήμιο της Πάδουας και ο ιταλός φιλόσοφος Φραγκίσκος Πετράρχης ο Αρκουανός (1304-1374) πού δίδαξε φιλοσοφία στο Πανεπιστήμιο του Μονπελιέ και των Παρισίων, στη Γαλλία. Αμφότεροι γνώριζαν απταίστως ελληνικά, ιδιαίτερα ο Πέτρος ο Απονενσιανός έκανε συχνά ταξίδια στη βυζαντινή Κωνσταντινούπολη όπου εμπέδωσε την ελληνική γλώσσα στο εκεί βυζαντινό Πανδιδακτήριο, ώστε να θέσει τα θεμέλια της σύνθεσης ελληνικών νεολογισμών χρήσιμων στη ιατρική ορολογία της τωτινής Δυτικής Ευρώπης καθόσον οι τότε τοπικές γλώσσες δεν ήσαν ακόμα ανεπτυγμένες ώστε να περιέχουν τη δυνατότητα δόμησης επιστημονικών λέξεων και όρων. Πλήθος ανεξάντλητων παραδειγμάτων, τεχνών και επιστημών ωφέλησε και γιγάντωσε η φιλοσοφία. Όχι μόνον την ιατρική αλλά και τη ζωγραφική, αρχιτεκτονική κλπ).

Η Υπατία αποκαλέστηκε από τους συγχρόνους της "γεωμετρική". Δυστυχώς από τα έργα της δεν σώθηκαν παρά μόνον μερικοί από τους τίτλους τους."Υπόμνημα εις τα Κωνικά" ή "Κωνικές τομές" του Απολλωνίου του Περγαίου, τα "Τραπέζια" του Πτολεμαίου, ο "Αστρονομικός κανών". Μερικούς τίτλους των συγγραμμάτων της Υπατίας αναφέρει ο Αλεξανδρινός γραμματικός του 10ου αιώνα Σουΐδας. Εκτός από τα θεωρητικά, η Υπατία ασχολήθηκε πολύ με τα τεχνικά και μηχανικά ζητήματα. Με τη καθοδήγησή της ο Συνέσιος ο Κυρηναίος (370 - 414 μ.Χ.) κατασκεύασε έναν σπουδαίο αστρολάβο, αστρονομικό όργανο για τη μέτρηση το προσδιορισμό της θέσης και της τροχιάς των άστρων πάνω από τον ορίζοντα. Υπήρξε μαθητής, θαυμαστής αλλά και αφοσιωμένος φίλος της Υπατίας. Το 409 μ.Χ. ασπάστηκε τον χριστιανισμό και το επόμενο έτος έγινε επίσκοπος της Πτολεμαΐδος στη Κυρηναϊκή (Λιβύη) της Βορείου Αφρικής. Αυτή η στενή φιλία, ανάμεσα στην ειδωλολάτρισσα νεωπλατωνική διδάσκαλο και στο χριστιανό νεοπλατωνικό μαθητή, φωτίζει κατά τρόπον τινά τις περίπλοκες σχέσεις μεταξύ χριστιανών και ειδωλολατρών στην Αλεξάνδρεια υπό τη κυριαρχία (δικτατορία!) της "Χριστιανικής Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας".
Η επαφή αυτή, στενή και καρποφόρος, επηρέασε σημαντικά τις μετέπειτα εξελίξεις του χριστιανισμού, εμβολιάζοντάς τον με πολλά στοιχεία της "παγανιστικής" (ελληνικής! Αλλά την αποκαλούν "παγανιστική" για να προκαλέσουν αποστροφή στους αδαείς νεοέλληνες "χριστιανούς" σαν να είναι κάτι διαβολικό!) φιλοσοφίας. Ό,τι είναι καλλιεργημμένο και φινετσάτο δηλαδή ελληνικό και μας συμφέρει (στη σκευωρία !) είναι "παγανιστικό" (λές και είναι αφρικάνικο!), αλλοίμονο αν ειπωθεί ότι είναι ελληνικό! Αντίθετα "ελληνικό είναι ότι σάπιο" (κιναιδισμός, ναρκοθηρία, εκφυλισμός, κλπ). Αντίθετα ο Χριστιανισμός είναι "Άντρας" με αιματοβαμένο σπαθί ο κάθε Άγιος του, όπως ο ομογάλακτος του Ιουδαϊσμός. Κανένας δε Άγιος (πού κρατά αιματοβαμένο σπαθί) δεν είναι έλληνας αλλά όλοι ρωμαίοι! Η σύμπραξη ρωμαίων-ιουδαίων κατά του ελληνισμού, οι δήμιοι του!

Από τον Συνέσιο μαθαίνουμε ότι η Υπατία είχε το χάρισμα να μεταδίδει με ευχέρεια και τις πιό βαθιές σκέψεις της, να στοχάζεται με ένταση και ευστροφία και να μιλάει κάνοντας χρήση της διαλεκτικής. Ενδεδυμένη με τον "φιλοσοφικόν τρίβωνα" η Υπατία γύριζε μέσα στη πόλη και εξηγούσε δημόσια σε όσους ήθελαν να την ακούσουν, τον Πλάτωνα τον Αριστοτέλη, κλπ.
Ο Σωκράτης ο Σχολαστικός πού έζησε την ίδια εποχή, περιγράφει την Υπατία "πολυδιαβασμένη και βαθυστόχαστη, τόσο πού υπερτερούσε όλων των άλλων φιλοσόφων εκείνου του καιρού. Διαδέχθηκε στη σχολή του τον Πλάτωνα, πού τις θεωρίες του συνέχιζε ο Πλωτίνος, αλλά επέκτεινε το σύστημά του σε τέτοιο σημείο, ώστε έρχονταν να την ακούσουν κάθε λογής φιλόσοφοι. Και όσοι σπούδαζαν φιλοσοφία έτρεχαν στα μαθήματά της από όλες τις χώρες".
Η Υπατία αρνιόταν με υπερηφάνεια να παρουσιαστεί ενώπιον πριγκήπων και αρχόντων. Δεν ήταν μόνον υπέροχη πνευματικά και ψυχικά αλλά η φύση την είχε προικίσει αφειδώλευτα με εξαιρετικό σωματικό κάλλος. Η Υπατία έζησε σε μιά κρίσιμη ιστορική περίοδο και κήρυξε "παγανιστική" φιλοσοφία σε στιγμές άγριου θρησκευτικού φανατισμού. Ο Χριστιανισμός "αγωνιζόταν" με πάθος κατά των τελευταίων λειψάνων του εθνισμού, των αιρέσεων και των δογμάτων. Η Αλεξάνδρεια ήταν ελεύθερος στίβος όπου συγκρούονταν όλα τα δόγματα, αλλά στη περίπτωση της Υπατίας η ιδεολογική σύγκρουση εξελίχθηκε σε έγκλημα. Εκείνα τα χρόνια ήταν πανεύκολο να κολλήσουν σε κάποιον τη "ρετσινιά του μάγου". Πολύ περισότερο στην Υπατία πού καταγινόταν με τα άστρα, τα ουράνια φαινόμενα και χρησιμοποιούσε παράξενα αστρονομικά γεωμετρικά όργανα. Έτσι η σκευωρία φανάτισε το κτήνος πού αποκαλείται όχλος και τον ξεσήκωσε εναντίον της για να τη σκοτώσει! Όχλος εναντίον μιάς ανυπεράσπιστης γυναίκας! Μάλιστα Χριστιανικός όχλος!
Η Καθολική Εκκλησία ζήτησε συγγνώμην έστω και αργά για τα εγκλήματα της Ιεράς Εξέτασης μέσω του Πάπα Ιωάννη Παύλου του Β' (για τον κόσμο Κάρολ Βοϋτίλα). Η Ορθοδοξία πότε θα ζητήσει συγγνώμην από τον ελληνικό λαό για τη σφαγή των αρχαίων ελλήνων διανοουμένων; Ποτέ; Μήπως συνετέλεσε στο σημερινό χάλι μας συμπράττοντας με τη σκευωρία; Όχι; Τότε γιατί δεν βοηθά τον ελληνικό λαό μέ τη περιουσία της πού ανάγεται στα 30 δις ευρώ, να τη φορολογήσει το κράτος (το ανισόρροπο πού έχουμε στο σβέρκο μας) ώστε να καλύψει το δημοσιονομικό έλλειμμα με τουλάχιστον 5 δις ευρώ; Αλλά όλα τα κόμματα του Κ-(οι;)- (υ!)νοβουλίου η ίδια σούπα είσαστε! Σας αρέσει ο Δ. (ο) Ν. (η) Τ. (ής) !
Ραφαήλ Διαμαντής
Ιατρός, Ειδικός Παθολόγος
Πηγές
Χίλια Χρόνια Ιστορία της Ιατρικής της Δυτικής Ευρώπης και του Νέου Κόσμου και Φιλοσοφική Ερμηνεία των Μεθόδων, Ραφαήλ Διαμαντή ιατρού ειδικού παθολόγου (υπό έκδοσιν)
Μεγάλες Γυναίκες, Γιάννη Θωμόπουλου, εκδόσεις Γιαννίκος, Αθήνα, 1964.
 πηγη

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται...Επίσης χρησιμοποιήστε ελληνική γραφή για να αναρτηθούν τα σχόλιά σας.