Η χώρα μονοπωλεί το ενδιαφέρον όλων τις τελευταίες εβδομάδες.
Ο ελληνικός λαός και το τοπικό πολιτικό σύστημα έχουν μετατραπεί σε ένα διεθνές πειραματόζωο μπροστά σε αυτήν την πρωτόγνωρη, την παράξενη μετάλλαξη αυτού που είχαμε συνηθίσει να ονοματίζουμε ως "σύγχρονη δυτική κοινοβουλευτική δημοκρατία".
Μέσα σε αυτό το αποχαυνωτικό κλίμα των τετελεσμένων -δεν είναι λίγοι αυτοί που μεταξύ σοβαρού και αστείου αναρωτιούνται εάν "όντως μάς ψεκάζουνε"- έπιασε δουλειά ο πολύ σημαντικός εξωθεσμικός παράγοντας κάθε σύγχρονης δυτικής κοινοβουλευτικής δημοκρατίας :
ο τομέας της διαφήμισης. Αυτός ο μηχανισμός που ολοένα και περισσότερο έχει την τάση να υποκαθιστά όσα πολιτειακά ελλείματα, καθημερινά πια, έχουμε την ατυχία να διαπιστώνουμε.
Το βίντεο που ακολουθεί λέει πολλά περισσότερα απ'όσα ίσως γίνονται εκ πρώτης όψεως αντιληπτά.. Κι αν εμπιστευθώ τα πάμπολλα like και share που κάνουν οι.. έλληνες χρήστες των κοινωνικών δικτύων, τότε πραγματικά θα αρχίσω να πιστεύω στα σοβαρά πως ..όντως παιδιά, μάς ψεκάζουν και μάλιστα πάρα πολύ.
Πατήστε το play πριν συνεχίσετε να διαβάζετε το κείμενο.
Έχει σημασία...
Και ξαφνικά, οι διαφημιστές αποφάσισαν ότι ο ελληνικός λαός έχει τη δυνατότητα να επιλέξει! Έχει τη δυνατότητα να επιλέξει για το πώς θα διαφημιστεί καλύτερα ένα... Ουίσκυ (!), κατεβάζοντας ένα application στο i-phone του!
Χαμογελαστές φάτσες σε άπταιστα αγγλικά απευθύνονται στους μεθυσμένους από το διαδίκτυο έλληνες να συμμετέχουν σε κάποιο ασαφές 'project', αφού πλέον είναι γνωστό πως για τα άλλα ..πρότζεκτ, τα σημαντικά και τα καθοριστικά για το μέλλον τους είτε δεν είναι σε θέση να κατανοήσουν είτε απλώς δεν τούς επιτρέπεται ούτε να μεταβάλλουν, ούτε βέβαια να τα απορρίψουν.
Όσο αθώο, συμπονετικό και ελπιδοφόρο κι να ακούγεται το διαφημιστικό μήνυμα που μάς ποτίζει ο Johnny Walker, μόνος ουσιαστικός του στόχος είναι μία ακόμα ισχυρή δόση αποχαύνωσης : Οι ιθαγενείς, ανήμποροι να αντιδράσουν στην οικονομική και κοινωνική τους καταδίκη, δεν έχουν παρά να συνεχίσουν να κάνουν αυτό που έχουν αυτοεκπαιδευθεί να κάνουν πάρα πολύ καλά : να κλικάρουν, να χαζεύουν στην οθόνη του λάπτοπ και του κινητού τους, να 'ψηφίζουν' με like και share και να αρκούνται στο περιτύλιγμα και όχι στην ουσία.
Αναγνωρίσατε τον εαυτό σας;
Μήπως εκπλήσσεσθε;
Λυπάμαι πολύ, αλλά δεν θα'πρεπε!
"...στη θάλασσα όμως, και θα πέσεις και θα κολυμπήσεις μόνος"
Η θρασύτητα της διαφημιστικής αυτής καμπάνιας δεν σταματά εδώ.
Πάει ακόμα παραπέρα, αφού οι κανόνες του μάρκετινγκ δεν έχουν έρμα.
Άλλωστε, η διαφήμιση προχωρά ακάθεκτη δοκιμάζοντας τα όρια της αντοχής, της ανοχής και -γιατί να μην το παραδεχθούμε τελικά;-ακόμα και της βλακείας του μέσου αποδέκτη της.
Πάει ακόμα παραπέρα, αφού οι κανόνες του μάρκετινγκ δεν έχουν έρμα.
Άλλωστε, η διαφήμιση προχωρά ακάθεκτη δοκιμάζοντας τα όρια της αντοχής, της ανοχής και -γιατί να μην το παραδεχθούμε τελικά;-ακόμα και της βλακείας του μέσου αποδέκτη της.
Δείτε αυτό το εξοργιστικό βίντεο που ακολουθεί, καθήστε (ξανά) στον απολιτίκ καναπέ σας και ..θαυμάστε αυτόν τον ευτυχισμένο λαό που ζει σε μια πρωτεύουσα που έχει στο κέντρο της μία μεγάλη πέτρα, μιά κοτρώνα, έναν βράχο - πώς τον λένε είπαμε; Ακρόπολη; δεν θυμάμαι..-
Η βαριά συμπονετική φωνή του τραγουδιστή σε συνδυασμό με τα ευαίσθητα λόγια παρηγοριάς προφανώς αγγίζουν τον έλληνα θεατή, υποδηλώνοντάς του ότι όντως όλα είναι σχεδιασμένα και αποφασισμένα να γίνουν ερήμην του και εναντίον του.
Τι προτείνει όμως το σενάριο του βίντεο;
Να συμβιβαστεί. Να αποδεχθεί τη μοίρα του.
Και βέβαια να.. χαμογελά.
Τι προτείνει όμως το σενάριο του βίντεο;
Να συμβιβαστεί. Να αποδεχθεί τη μοίρα του.
Και βέβαια να.. χαμογελά.
Αλήθεια, πού βρέθηκαν τόσα χαρούμενα πρόσωπα στην Αθήνα του 2012; Τόσοι ανέμελοι νέοι που απολαμβάνουν όλα τα ωραία πράγματα της ζωής, πού είναι κρυμμένοι και δεν τούς βλέπω; Άραγε, πόσα ποτήρια Johnny Walker άδειασαν πριν το γύρισμα; Και τι τέλος πάντων επιδιώκει αυτό το ...'keep walking project' αν όχι την ..απραξία;
Η διαφημιστική καμπάνια ενός ουίσκυ μπορεί να λέει ό,τι θέλει, τόσο στη χώρα μας, όσο και στις άλλες χώρες που το γνωστό αυτό ουίσκυ αποφάσισε να συμπαρασταθεί στους δοκιμαζόμενους πληθυσμούς της Βουλγαρίας, της Βραζιλίας, της Ταϋλάνδης, του Βιετνάμ, του Λιβάνου και της έτερης των PIGS Ισπανίας. Το μάρκετινγκ δεν γνωρίζει όρια και τα πάντα στον χώρο της διαφήμισης είναι θεμιτά.
Δεν υπάρχει όμως πιο αποκαρδιωτικό πράγμα από το να βλέπεις στα κοινωνικά δίκτυα την ανταπόκριση των ..ελλήνων θεατών σε αυτήν την πραγματικά θρασύτατη εκμετάλλευση της εθνικής μας περιπέτειας.
Δεν υπάρχει μεγαλύτερη απόδειξη πόσο πραγματικά κοιμισμένοι είμαστε, όταν βλέπω τα πολλά ελληνικά.. like σε ένα τέτοιο διαφημιστικό concept που σού λέει απλά : "μην αντιδράς, αποδέξου τα τετελεσμένα, επίλεξε αυτά που σού επιτρέπεται να επιλέξεις, απόλαυσε την αδράνειά σου..."
και βέβαια, πιες κι ένα Τζώνυ να ξεχαστείς...
και βέβαια, πιες κι ένα Τζώνυ να ξεχαστείς...
..Ηλίθιε! "
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται...Επίσης χρησιμοποιήστε ελληνική γραφή για να αναρτηθούν τα σχόλιά σας.