Δυστυχώς , δεν είναι μαϊμού στην Εκπαίδευση μόνον τα πτυχία και τα διδακτορικά διευθυντών - όπως το ίδιο το Υπουργείο Παιδείας Διά ( δισύλλαβο με τόνο - άριστα και με τόνο , παρακαλώ , στον εμβριθή Παντούλα - ) Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων μας διατυμπάνιζε , καθ’ όλο το διάστημα των κρίσεων , χωρίς ποτέ να κατονομάσει ή να τιμωρήσει κανέναν κάτοχο μαϊμού αντικειμενικών προσόντων .
Η φιλόλογος της Λευκορωσίας χειρουργούσε υπέροχα στο Αίγιο … Μαϊμού αποδεδειγμένη αντικειμενικά ήταν και παραμένει στο σύνολό της σχεδόν η ίδια η Ελληνική Εκπαίδευση . Ιδιαίτερα όταν οι συναινούσες κυβερνήσεις επινοούν και της κοτσάρουν ως προσδιορισμό κενο-τόμες λέξεις όπως « νέο » ή « πρώτα » .
Νέο σχολείο , Νέο λύκειο , Πρώτα ο μαθητής , Πρώτα η παιδεία , Πρώτα η ελλάδα και άλλα κούτσουρα... δαυλιά .
Ανέκαθεν ήρεσκεν εις τας και εις τους υπουργούς Παιδείας η χρήσις κενών περιεχομένου φράσεων . Ήμουνα νιος και γέρασα … 30 χρόνια εκπαιδευτικός κι ακόμα να δω το παραμικρό νέο και το ελάχιστο πρώτιστο ενδιαφέρον στην πάσχουσα Παιδεία των Νέων .
Αγανακτισμένοι κι εξεγερμένοι σύρονται οι νέοι μας στο κατώφλι μιας ακόμη νέας σχολικής χρονιάς - που μάλιστα , άκουσον – άκουσον , ο ίδιος ο Γάμα Γάμα του Υπ. Παιδείας Διά με τόνο κ.λ.π. τη χαρακτήρισε ως τη δυσκολότερη μετά τον Β΄ παγκόσμιο πόλεμο !
Το ξέρουμε και το βιώνουμε ότι έχουμε νέου τύπου κατοχή , αλλά να το ομολογεί η ίδια η υπουργούσα αρχή - χωρίς , όμως , να κάνει απολύτως τίποτε ώστε να ξεδυσκολέψει την κατάσταση - αυτόν τον κυνισμό πώς πρέπει να τον εκλάβει ο νέος μαθητής του Νέου Σχολείου και του Νέου Λυκείου ;
Όταν τον ρίχνεις στον ξυσμένο 5 με 6 δόσεις πάτο του βαρελιού και του λες ωμά ότι θα βιώσει την πιο δύσκολη από τον Β΄ παγκόσμιο πόλεμο σχολική χρονιά ή τον προκαλείς να βγει αντάρτης στο βουνό των νεανικών του ονείρων και στο χαράκωμα της λευτεριάς του ή τον καταπλακώνεις ν’ αποδεχθεί μοιρολατρικά την αθλιότητα των ανευθυνο-υπευθύνων αρμοδίων που σχεδιάζουν το μέλλον του ως δική του εξαθλίωση και αναπόφευκτη αποτυχία .
« Δεν φταίμε εμείς που σίγουρα θα αποτύχεις αυτή την πιο δύσκολη σχολική χρονιά φίλτατε νέε μας . Φταίει ο Β΄ παγκόσμιος … που φούντωσε και πάει να γίνει Γ΄… » .
Είναι βέβαιο πως σε λίγο , με τον αγιασμό , οι Γάμα Γάμα και οι ακάματοι Υπουργοί θα ηχήσουν την πολεμική σάλπιγγα για να σημάνουν προσκλητήριο προς το γνωστό και ως αθεράπευτο φιλότιμο του παιδαγωγού – δασκάλου .
Είναι βέβαιο πως σε λίγο , με τον αγιασμό , οι Γάμα Γάμα και οι ακάματοι Υπουργοί θα ηχήσουν την πολεμική σάλπιγγα για να σημάνουν προσκλητήριο προς το γνωστό και ως αθεράπευτο φιλότιμο του παιδαγωγού – δασκάλου .
Φθίνει , σαφέστατα , το είδος , ωστόσο αντέχει ακόμα . Επιστρατεύεται κι αυτή τη δυσκολότερη από τον Β΄ παγκόσμιο νέα σχ. χρονιά το αποδεκατισμένο συναίσθημα ευθύνης του νέου στην πληγωμένη του ψυχή και του φωτισμένου στην πυρπολημένη του συνείδηαη παιδαγωγού δασκάλου .
Το φυλάκιο ψηλά στην κορυφογραμμή , όπου θα στήσει τη σημαία της ηθικής διαπαιδαγώγησης των μαθητών του , βρίσκεται στο ύψωμα της ανθρώπινης πνευματικής του υπόστασης . Της άδολης αγάπης προς τη δουλειά του και της αγάπης προς τους νέους .
Γνωρίζει καλά ότι οι άκαπνοι αξιωματούχοι διοικητές του θα του υποδείξουν και πάλι αυστηρά το πολυμασημένο ψευδεπίγραφο σύνθημα : οικονομία , για να σωθεί η πατρίδα !
Όχι βιβλία , είναι περιττά και πολυέξοδα . Κι αν κανείς τα θεωρεί απαραίτητα δεν έχει παρά να τα πληρώσει . Ψηφιακό φέις μπουκ και κινητή οθόνη είναι τώρα η χαρά του μαθητή κι αν μείνει αγράμματος ούτε που θα το καταλάβει . Όχι πολλοί διδάσκοντες , γιατί κοστίζουν και θα χρεοκοπήσουν οι λεφτάδες .
Ο διορισμός δασκάλων θάνατος είναι για τη χώρα . Με φειδώ οι καθηγητές κι αχρείαστοι να’ναι . Ένας για κάθε 100 παιδιά φτάνει και περισσεύει . Κι όχι αραιά , στενά - στενά , συγχωνευμένα . Σε 10 τετραγωνικά , για να ζεσταίνονται και το χειμώνα . Όχι πετρέλαιο θέρμανσης κι έξοδα μετακίνησης . Με τα ποδαράκια του να γυμνάζεται ο μαθητής και με το μπιτονάκι του στο χέρι . Τέρμα οι αμαρτωλές καταχρήσεις του ίσαμε χθες …
Πού’ ναι τα ωραία κονδύλια τα ευρωπαϊκά που τα ταξιά γυρόφερναν τον μαθητή στις πρόσθετες ; Πάει η χαρά του ταξιτζή … Και του διευθυντή , βεβαίως – βεβαίως …
Αμ , κι οι σχολικές επιτροπές κακό που πάθαν , ως τις 31 του Δεκέμβρη γεμάτο το πουγκί και μόλις μπήκε νέος χρόνος Καλλικρατικός ούτε μισή ρουπία δεν απόμεινε να μην τη βρει ο νέος δήμος . Αχ , πώς φεύγουν και πώς χάνονται τα έρημα τα φράγκα … Όλα τα βρίσκει ετούτη η διαύγεια , που βασιλεύει τώρα .
Και τα βατοπέδια και τις ζήμενς και τα χαλασμένα αερόπλανα , τα ξεκαθάρισε όλα . Διαύγεια , αριστεία κι αντικειμενική ικανότητα ! Πρώτα η διαύγεια . Και μετά ήρθαν οι διδάκτορες , προσοχή στον αναγραμματισμό … , αυτοί με τα αντικειμενικά προσόντα , μόνο που δεν ήταν για να διδάξουν την επιστήμη τους , αλλά για να διευθύνουν σχολεία που δεν γνοιάστηκαν και που δεν δούλεψαν ποτέ .
Αμ , αν ήταν να σε κάνει διευθυντή το διδακτορικό , γιατί δεν το λέγαν διευθυντικό ; Διαύγεια και στα κομματόσκυλα . Αρίστευσαν όλα και μάλιστα με ακρίβεια εκατοστού της μονάδας ! Με την αξία τους και άριστα με τόνο ( όπως το διά βίου ) τα κομματόσκυλα να διευθύνουν το νέο σχολείο και να το πάνε μπροστά κι ακόμη παραπέρα .
Άριστα και με τόνο ( ξανά όπως το διά βίου ) και στις πάντα αναγκαίες κι εξυπηρετικές « φιλιπινέζες » . Αντικειμενικά και με διαύγεια τίμησαν τον διορισμένο κομματικό τους ρόλο και « καθάρισαν » όμορφα και ωραία τη θέση τη δική τους και όποιων άλλων διέταξε η αφέντρα εκτίμησή τους . Κι αν κάποιοι « ανήσυχοι » μιλήσαν για ξεπούλημα αρχών και τα τοιαύτα , εδώ ετοιμάζεται να ξεπουληθεί ολόλκληρη η χώρα , τι αξία έχει και να « πουληθεί » καμία άξια Αρχοντούλα επιστημόνισσα , σαν είναι να διαβούν αυτοί οι πανάξιοι το πονηρό το μονοπάτι , που πάει ντουγρού στην κατηφόρα τη μεγάλη ;
Το νέο σχολείο και για τα πρωτάκια το Νέο Λύκειο λουφάζει αυτή την ώρα τρομαγμένο να διαβεί δειλά – δειλά τη δύσβατη στράτα της πιο δύσκολης - κατά υπουργείο διά με τόνο κ.λ.π. - σχ. χρονιάς μετά τον Β΄ και πριν τον Γ΄ παγκόσμιο .
Το νέο σχολείο και για τα πρωτάκια το Νέο Λύκειο λουφάζει αυτή την ώρα τρομαγμένο να διαβεί δειλά – δειλά τη δύσβατη στράτα της πιο δύσκολης - κατά υπουργείο διά με τόνο κ.λ.π. - σχ. χρονιάς μετά τον Β΄ και πριν τον Γ΄ παγκόσμιο .
Ο παιδαγωγός εκπαιδευτικός κόσμος - όσος απόμεινε - δηλώνει παρών . Ψυχική του δύναμη τα όνειρα των νέων που τον καρφώνουν στα μάτια . Θα σταθεί δίπλα τους όχι για να παίξει στα φέις – μπουκ , αλλά για να τους γαλουχήσει με το φως – μπουκ της γνώσης και της άγρυπνης συνείδησης .
Εργαλείο δουλειάς του δεν είναι οι φτηνιάρικες φωτοτυπίες και τα αντίγραφα cd DVD που θα υποκαταστήσουν τα σχ. βιβλία , μιας και οι Γάμα Χι Ψι αρμόδιοι δεν παρήγγειλαν ούτε το χαρτί εκτύπωσης . Θα δουλέψει - όπως κάθε χρόνο - με τη νιότη της ψυχής που μετουσιώνεται σε ΑΓΑΠΗ και με το σθένος της κριτικής συνείδησης που υλοποιείται σε ΠΡΟΟΔΟ .
Τα πραγματικά προβλήματα των μαθητών δεν περιορίζονται ούτε στο χάρτινο ούτε στο ψηφιακό βιβλίο . Οι κρατούντες έχουν αναγάγει την τεχνολογία σε πανάκεια για απορρόφηση κονδυλίων και μιζών . Ο δάσκαλος της ΑΓΑΠΗΣ βλέπει διορατικά την εξέλιξη των σχέσεων και του χαρακτήρα των νέων .
Καταπολεμά τον εθισμό , την εξάρτηση , την αποχαύνωση , την παραβατικότητα , που εγκλωβίζουν ολοένα και περισσότερο τον μαθητή . Απ’ αυτές τις δυσκολίες καλείται να τον απελευθερώσει για να κάνει το σχολείο πραγματικά νέο και ζωτικό .
Και δεν μπορεί να είναι το Σχολείο Ανοικτό στη Ζωή και στον Άνθρωπο αν δεν φροντίσει η ίδια η Κοινωνία να στείλει το γρηγορότερο στο χρονοντούλαπο της ιστορίας τους αξιωματούχους της πολιτικής μας αλλοτρίωσης .
Αυτούς - τους διά με τόνο κ.λ.π. - που πρόωρα γερνούν τη νιότη της ψυχής μας και σκοτώνουν κάθε νεανικό όνειρο δεν είναι και τόσο δύσκολο να τους στείλουμε μια και καλή στον Β΄ και στον Γ΄ κι ακόμα παραπέρα … Καλή χρονιά .
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται...Επίσης χρησιμοποιήστε ελληνική γραφή για να αναρτηθούν τα σχόλιά σας.