# #

17 Μαρ 2014

"ουστ από δω Τουρκόγυφτε"


Η αφίσσα που βλέπετε έγινε αφορμή να ξαναβγάλουν οι εθνόκαυλοι όλο το μίσος, το δηλητήριο και τον οχετό που έχουν μέσα τους!
Προσωπικά, είχα πάντα έναν προβληματισμό: όταν μπαίνω σ' ένα χώρο με αλλοδαπούς, "σκοτώνονται" ποιος θα προτοκάτσει δίπλα μου. 
Αλλά ως κράτος και ως λαός πόσο μαλάκες ή κακοί πρέπει να 'μαστε για να μην μας χωνεύει κανείς? Γιατί άραγε οι μουσουλμάνοι της Θράκης να προτιμάνε τους Τούρκους και, παλιότερα, οι Τσάμηδες Αλβανοί να ζητάνε την προστασία των Ιταλών φασιστών?
Θα σας διηγηθώ μια αληθινή ιστορία που μου συνέβη λίγο πριν τα περσινά Χριστούγεννα σ' έναν τούρκικο καφενέ κοντά στην Ομόνοια.
Πάω συχνά εκεί γιατί κάνει μερακλίδικο καφέ και βάζει ωραίους αμανέδες. Μια μέρα έτυχε να γνωριστώ μ' έναν Αθίγγανο απ' τη Θράκη, ας τον πούμε Χασάν.
"Είμαστε πολλοί Αθίγγανοι στη Θράκη", μου λέει.
"Δηλαδή, πόσοι πολλοί?", τον ρωτάω. "10% ... 20%?".
"Ε... όχι και τόσοι!"
"Τι να μου πεις ρε φίλε απ' τη ζωή σου?", του κάνω. "Εγώ είμαι απ' το Καρπενήσι. Ξέρει τι ήταν το Καρπενήσι?"
"Πού να ξέρω..."
"Στο Καρπενήσι πριν από 150 χρόνια ζούσαν αποκλειστικά τσιγγάνοι! Γι' αυτό και το 'λεγαν γυφτοχώρι!"
Ο Χασάν τα ψιλοέχασε, αλλά εγώ συνέχισα απτόητος.
"Να σου πω και το άλλο? Πρέπει να 'χω κι εγώ στις φλέβες μου γύφτικο αίμα! Έχω παρατηρήσει πως μετά το φαγητό δεν μαζεύω τα ψίχουλα απ' το τραπέζι να τα πετάξω στα σκουπίδια αλλά... κάνω ένα φραπ με το χέρι μου και τα ρίχνω στο πάτωμα!".
"Αααα... αυτό δεν το κάνουμε οι τσιγγάνοι στη Θράκη"
"Το κάνουν όμως οι τσιγγάνοι απ' το Καρπενήσι!"
Αμέσως είδα τον Χασάν να χαλαρώνει και να ξεσφίγγεται. Πιάσαμε κουβεντούλα για διάφορα πράγματα, αλλά ο καημένος είχε φτωχό λεξιλόγιο και δυσκολευόμασταν αρκετά.
"Α ρε Χασάν", του λέω, "γιατί να μην ξέρω γαμώ το μου τη γλώσσα σου να μπορούμε να συνεννοηθούμε σαν άνθρωποι..."
Εκεί ήταν που ο Χασάν "κατουρήθηκε"!
Πρώτη φορά άκουγε άνθρωπο να θέλει να μάθει τη δική του γλώσσα, τη τσιγγάνικη! Οι Έλληνες τον πίεζαν να μιλάει ελληνικά, οι Τούρκοι τούρκικα...
Κάποια στιγμή μας πλησιάζει ο Τούρκος σερβιτόρος, μια παράξενη φάτσα που δεν τον είχα ξαναδεί και δεν ήξερα τι ρόλο βάραγε εκεί μέσα.
Μίλησε κάμποση ώρα στα τούρκικα με τον Χασάν σε έντονο ύφος, σα να τσακώνονταν. Δεν τους καταλάβαινα και δεν έμπαινα στα δικά τους.
Όταν τέλειωσαν, ρώτησα το Χασάν τι τρέχει.
Μου είπε πως ο Τούρκος, που ήταν κι αυτός μαλάκας εθνόκαυλος, του 'βαλε κατσάδα γιατί έκανε τόση ώρα παρέα μαζί μου και μάλιστα έδειχνε να το απολαμβάνει!
"Μην τους εμπιστεύεσαι τους Ρωμιούς, είναι φίδια!", του είπε.
Αλλά ο Χασάν τον έστειλε κυριολεκτικά αδιάβαστο: "Προτιμάω χίλιες φορές να κάνω παρέα μ' αυτόν το Ρωμιό παρά με σένα το αγέλαστο σκυλί", του είπε.
Το πιάσατε το υπονοούμενο?
Αν ήμουν κι εγώ κανένας εθνόκαυλος του κερατά και του 'λεγα του ανθρώπου "ουστ από δω Τουρκόγυφτε" ή "Κωλόγυφτοι, εσείς φτιάξατε τα καρφιά που σταύρωσαν το Χριστό", θα πήγαινε τρέχοντας στην αγκαλιά του Τούρκου...

1 σχόλιο:

  1. Ο τουρκος του συνεστησε να μην εμπιστευεται τους ρωμιους,αυτος δεν του ειπε τουρκογυφτε γιατι δεν ηταν εθνοκαυλος αν και του αρεσουν οι αμανεδες και παει λεγοντας.Γιατι δεν μπορει ο τουρκος να ειναι τουρκος ,ο Ελληνας Ελληνας και ο τσιγκανος τσιγκανος χωρις να γραφουμε σιριαλ για καθυστερημενους;

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται...Επίσης χρησιμοποιήστε ελληνική γραφή για να αναρτηθούν τα σχόλιά σας.