Ο χορός, που θα δούμε, είναι πολεμικός και συνάμα ιερουργικός. Ένα πλήρες μυσταγωγικό δρώμενο. Η μουσική του είναι κορυβαντικής φύσεως. Ο ζουρνάς είναι το μουσικό πολυβόλο του Διόνυσου. Το όργανο που απογειώνει τον ορχούμενο.
Πάμπολλες αναφορές, από την εποχή του Ομήρου – και πρώτα από τον ίδιο – αναφέρουν ότι οι άνδρες, οι καλύτεροι στον χορό ήταν και οι καλύτεροι στον πόλεμο. Κουβέντες κενές για ανθρώπους της εποχής μας.
Όλα τα ελληνικά φύλα διαθέτουν πολεμικούς χορούς. Χορεύονται και τώρα, και πολύ περισσότερο κατά την αρχαιότητα. Κρατήθηκαν δε περισσότερο σε ορεινές και απομονωμένες περιοχές.
Αξίζει τον κόπο να ...
κοιτάξετε με μεγάλη προσοχή τον χορό που ακολουθεί.
Κάθε επανακύτταγμα αποκαλύπτει και νέα μουσικοχορευτικά «μυστήρια». Προσέξτε την ένταση της μουσικής η οποία συνεχώς αυξάνεται.
Παρατηρήστε την σοβαρότητα της στάσης των χορευτών. Τον συγχρονισμό τους. Πώς δίνουν μορφή ακόμα και στον περιβάλλοντα χώρο. Πώς ο Νταουλτζής κινεί ομοθυμαδόν το σύνολο των χορευτών.
Πρόκειται, ισχυρίζομαι, για ένα μουσικοχορευτικό ποίημα. Μια εξαιρετική επίδοση στην μόρφωση της ομαδικότητας.
Γιώργος Μανιάτης
http://www.athriskos.gr/modules/news/article.php?storyid=2695
φιλε αριστοφανη αν θελεις να δεις το προσωπο του διονυσου κατεβα στο ρουμλουκι η ανεβα στα πιερια και θα βρεις πολυ πιο ομορφα βιντεο
ΑπάντησηΔιαγραφήμπαμπανης