Το φαινόμενο αυτό εμφανίζεται όταν τα αεροσκάφη πετούν πάνω από 8 χιλιόμετρα, όπου εκεί η θερμοκρασία του αέρα είναι περίπου μείον 30 βαθμούς Κελσίου. Καθώς οι κινητήρες τζετ των αεροσκαφών εκπέμπουν υδρατμούς, αυτοί κρυσταλλοποιούνται από το ψύχος και σχηματίζουν τις γνωστές ουρές, σαν λευκές ραβδώσεις κατά μήκος του ουρανού.
Αυτές οι ουρές μπορεί να είναι βραχύβιες. Αλλά αν υπάρχει ήδη ένα σημαντικό ποσό υγρασίας στην ατμόσφαιρα αυτές μπορεί να κρατήσουν για ώρες, ανάλογα με την εκπομπή των υδρατμών από τις άκρες των κινητήρων και το σημείο κορεσμού του περιβάλλοντα αέρα.
Οι επιστήμονες, επιπλέον λένε, πως οι γραμμές των κρυσταλλοποιημένων υδρατμών από τα αεροπλάνα επιταχύνουν τη φυσική διαδικασία σχηματισμού των νεφών. Τα νέφη αυτά είναι γνωστά ως νέφη θύσανοι και μερικές φορές καλύπτουν έκταση στον ουρανό μεγαλύτερη από 35.000 τετραγωνικά χιλιόμετρα ή έκταση που ισοδυναμεί με το 1/5 της βρετανικής επικράτειας.
Το επίπεδο της υγρασίας του αέρα σε μεγάλα ύψη δεν έχει καμία σχέση με τις επικρατούσες καιρικές συνθήκες στο έδαφος. Γι αυτό και είναι δυνατόν να δούμε λευκές ουρές ακόμα και μια καθαρή ημέρα.
Ο καθηγητής του Πανεπιστημίου Reading Keith Shine, εμπειρογνώμονας σε θέματα νεφών, είπε ότι αυτά που έχουν σχηματισθεί από τους καπνούς του αεροσκάφους θα μπορούσαν να διαρκέσουν για ώρες, αποστερώντας την ηλιοφάνεια το καλοκαίρι σε περιοχές που έχουν μεγάλη κίνηση αεροπλάνων, όπως το Λονδίνο.
Οι ειδικοί προειδοποιούν ότι, ως εκ τούτου, η ποσότητα του φωτός του ήλιου που κτυπάει το έδαφος θα μπορούσε να μειωθεί έως και κατά δέκα τοις εκατό. Ο Keith Shine προσθέτει ότι οι μουντές συνθήκες πάνω από τις περιοχές με τις περισσότερες πτήσεις θα επιδεινωθούν, καθώς ο όγκος της εναέριας κυκλοφορίας συνεχώς αυξάνεται
Πηγή: Dailymail
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται...Επίσης χρησιμοποιήστε ελληνική γραφή για να αναρτηθούν τα σχόλιά σας.