Κόβονται χιλιόμετρα, κόβονται έσοδα του δημοσίου, δεν κόβονται, όμως, τα διόδια!
Εν ολίγοις αυτό είναι το περίγραμμα της κατ΄αρχήν συμφωνίας με τους «ιδιοκτήτες» των 4 μεγάλων αυτοκινητόδρομων που παρουσίασε ο Κωστής Χατζηδάκης σε μια προσπάθεια επικοινωνιακού τύπου να πείσει ότι τα έργα και η ανάπτυξη ξεκινούν μετά από πολύμηνες διαπραγματεύσεις…
Το ρεζουμέ της διαπραγμάτευσης είναι ότι το δημόσιο τα δίνει όλα… για να πάρει ολίγον από αυτοκινητόδρομους όταν και εφόσον η συμφωνία κλείσει με τις τράπεζες, όταν και εφόσον η Κομισιόν δώσει το πράσινο φως.
Η κατ΄αρχήν συμφωνία με τους παραχωρησιούχους προβλέπει ότι δεν θα κατασκευαστεί το σύνολο των αυτοκινητοδρόμων αφού στην Ολυμπία Οδό κόβεται το τμήμα Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα και στον οδικό άξονα Ε65 κόβεται το τελευταίο τμήμα από τα Τρίκαλα και μετά.
Παράλληλα δεν αλλάζει το ύψος των διοδίων αλλά και τα χρονοδιαγράμματα για την αύξησή τους.
Σύμφωνα με τον υπουργό Υποδομών περιορίστηκαν στα 280 εκατομμύρια ευρώ οι διεκδικήσεις των εργολάβων. Όμως - γιατί υπάρχει πάντα και μια άλλη παράμετρος- σύμφωνα με πληροφορίες, το χρηματοδοτικό κενό που προκύπτει από τη μείωση των εσόδων από τα διόδια κατά 45% θα καλυφθεί από τα μελλοντικά έσοδα του δημοσίου το οποίο θα περικόψει τις απαιτήσεις του…
Πότε θα ξεκινήσουν τα σταματημένα έργα; Αυτό θα το αποφασίσουν οι τράπεζες και όχι η κυβέρνηση. Γιατί τώρα αρχίζει η κρίσιμη διαπραγμάτευση αφού οι ελληνικές τράπεζες δεν μπορούν και οι ξένες δεν θέλουν να χρηματοδοτήσουν τα έργα… Έτσι αν και εφόσον υπάρξει συμφωνία με τις τράπεζες, μετά χρειάζεται η έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η τροποποίηση των συμβάσεων παραχώρησης και η ψήφισή τους από τη Βουλή. Μακρύ το τούνελ παρά τους πανηγυρισμούς…
Το ρεζουμέ της διαπραγμάτευσης είναι ότι το δημόσιο τα δίνει όλα… για να πάρει ολίγον από αυτοκινητόδρομους όταν και εφόσον η συμφωνία κλείσει με τις τράπεζες, όταν και εφόσον η Κομισιόν δώσει το πράσινο φως.
Η κατ΄αρχήν συμφωνία με τους παραχωρησιούχους προβλέπει ότι δεν θα κατασκευαστεί το σύνολο των αυτοκινητοδρόμων αφού στην Ολυμπία Οδό κόβεται το τμήμα Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα και στον οδικό άξονα Ε65 κόβεται το τελευταίο τμήμα από τα Τρίκαλα και μετά.
Παράλληλα δεν αλλάζει το ύψος των διοδίων αλλά και τα χρονοδιαγράμματα για την αύξησή τους.
Σύμφωνα με τον υπουργό Υποδομών περιορίστηκαν στα 280 εκατομμύρια ευρώ οι διεκδικήσεις των εργολάβων. Όμως - γιατί υπάρχει πάντα και μια άλλη παράμετρος- σύμφωνα με πληροφορίες, το χρηματοδοτικό κενό που προκύπτει από τη μείωση των εσόδων από τα διόδια κατά 45% θα καλυφθεί από τα μελλοντικά έσοδα του δημοσίου το οποίο θα περικόψει τις απαιτήσεις του…
Πότε θα ξεκινήσουν τα σταματημένα έργα; Αυτό θα το αποφασίσουν οι τράπεζες και όχι η κυβέρνηση. Γιατί τώρα αρχίζει η κρίσιμη διαπραγμάτευση αφού οι ελληνικές τράπεζες δεν μπορούν και οι ξένες δεν θέλουν να χρηματοδοτήσουν τα έργα… Έτσι αν και εφόσον υπάρξει συμφωνία με τις τράπεζες, μετά χρειάζεται η έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η τροποποίηση των συμβάσεων παραχώρησης και η ψήφισή τους από τη Βουλή. Μακρύ το τούνελ παρά τους πανηγυρισμούς…
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται...Επίσης χρησιμοποιήστε ελληνική γραφή για να αναρτηθούν τα σχόλιά σας.