# #

9 Οκτ 2011

Τσίπουρο μαινόμενο σε οινοπνευματικό συμπόσιο




ΛΑΟΓΡΑΦΙΚΑ
ΟΙΚΟΔΕΣΠΟΤΗΣ: Οίνος

ΣΥΜΠΟΣΙΑΖΟΜΕΝΟΙ: Οίνος, Τσίπουρο, Ουίσκι


ΤΣΙΠΟΥΡΟ: Πατέρα, καλά έκανες και κάλεσες στο σπίτι σου αυτόν εδώ τον ξεδιάντροπο εισβολέα από το βορά. Είναι καιρός τώρα που καίγομαι από αγανάκτηση να του τα ψάλλω απ' την καλή.
ΟΙΝΟΣ: Σε παρακαλώ αποπαίδι μου, μη φέρεσαι με αγένεια στον φιλοξενούμενό μας.
ΟΥΙΣΚΙ: Οίνε, γιατί το λες αποπαίδι σου;
ΟΙΝΟΣ: Και πώς να το πω! Μήπως δεν το ξέρεις ότι από τα υπολείμματά μου το γέννησα! Από τα κατακάθια μου και τις φλούδες που απομένουν από τους γονείς μου τα τσαμπιά!
ΟΥΙΣΚΙ: Μωρέ ποτό να σου πετύχει. Καθαρό ποτό απόβλητων! Κι έχει το θράσος να με απειλεί πως θα μου τα ψάλλει κι από πάνω.
ΤΣΙΠΟΥΡΟ: Πατέρα, δεν σου τα ’λεγα ότι είναι ξεδιάντροπο. Κύττα μωρέ ποιο βγάζει γλώσσα. Αυτό που έχει μάνα και πατέρα το κριθάρι. Την κατ’ εξοχήν τροφή για τα μουλάρια τις κότες και τους γαϊδάρους! Αλλά καλά να πάθουμε. Αυτή η ...
φιλοξενία μας έφαγε. Τον δέχεσαι τον τύπο μετά χαράς στα μεγάλα σαλόνια σου και μετά σε βγάζει μέσα από το σπίτι σου σαν τον κλέφτη. Μωρέ καλά κάνανε εκείνο οι Αρβανιτάδες, που για να σε βάλουν μέσα στο σπίτι σου, σε περνούσαν πρώτα από πενήντα κόσκινα.
ΟΙΝΟΣ: Αποπαίδι μου, σε παρακαλώ συμμαζέψου. Σ’ έχουν που σ’ έχουν παρεξηγημένο, ότι θολώνεις τα μυαλά των ανθρώπων κι ότι τους αποζουρλαίνεις όταν σε τιμούν δεόντως. Αλλά θα μου πεις, εδώ παθαίνουν τέτοια από μένα που διαθέτω το τέταρτο από τα γράδα σου. Ρίξε σε παρακαλώ λίγο νεράκι στο οινόπνευμά σου, ν’ αραιώσει καμπόσο και να καλμάρεις.
ΟΥΙΣΚΙ: Για πες μας τώρα Τσίπουρo, ποιο είναι το ζόρι κι ο νταλγκάς σου. Φαίνεται ότι μεγάλο μίσος φουσκώνει τα στήθια σου εναντίον μου!
ΤΣΙΠΟΥΡΟ: Έχεις το θράσος και το ρωτάς κακούργo. Σαν να μη ξέρεις ότι εδώ και σαράντα χρόνια μ' έβαλες, μέσα σε κάθε ελληνικό σπίτι, σε δεύτερη μοίρα. Εμένα που πότιζα με το πνεύμα μου γενιές και γενιές Ελλήνων. Εμένα που κατάγομαι απ’ ευθείας από τον ένδοξο θεό του γλεντιού και του θεάτρου, τον ξακουστό Διόνυσο.
ΟΥΙΣΚΙ: Ε, φαίνεται ότι με βρήκαν οι Έλληνες καλύτερο από σένα.
ΤΣΙΠΟΥΡΟ: Καλύτερο; Τώρα μάλιστα. Βρε βρωμερέ μπομπατζή, που όταν σε πρωτοπίνει κανείς του βρωμάς σαν γαϊδουροκάτουρο, πώς γίνεται το κριθάρι να είναι υλικό καταλληλότερο από το σταφύλι για να κάνει κάποιος το ποτό του; Ή μήπως αν στη πατρίδα σου τη Σκωτία ευδοκιμούσε το αμπέλι, δεν θα το προτιμούσαν οι άνθρωποι, από την μάνα σου τη μουλαροτροφή, για να κάνουν τα ποτά τους;
ΟΥΙΣΚΙ: Τότε γιατί έτρεξαν όλοι οι Έλληνες σε μένα κι εσένα σε βάλανε στη μπάντα;
ΤΣΙΠΟΥΡΟ: Εμ, τώρα ήρθε η ώρα να σου τα ψάλλω. Αλλά καλύτερα να τα ψάλλω σ’ αυτούς, γιατί εσύ δε φταις ο δόλιος. Συγχώρησέ με σε παρακαλώ για όσα σου έσυρα. Άσε με όμως λιγάκι, για να τα ταιριάσω σε κανέναν κατάλληλο ήχο. Για τη συμφορά μου αυτή δεν φταίει τόσο ο κοσμάκης, όσο αυτοί οι ξιπασμένοι οι νεόπλουτοι και μικροαστοί, που σαν τις μαϊμούδες ξεσήκωσαν κάθε ευρωπαϊκή συνήθεια και μας την κουβάλησαν μέσα στον τόπο μας. Ούτε τα ξένα ρούχα άφησαν ούτε τις μουσικές ούτε τα σπίτια ούτε και τα φαγητά. Κι ανάμεσα σ’ όλ’ αυτά με πήρε και μένα ο ανεμοστρόβιλος, που κακιά ώρα να ’χουν οι κομπλεξικοί μπουρτζόβλαχοι.
ΟΥΙΣΚΙ: Σάμπως κάπως υπερβολικά δεν τα λες μωρέ Τσίπουρo;
ΤΣΙΠΟΥΡΟ: Υπερβολικά; Για πρόσεξε τι θα σου πω. Τις προάλλες ο Γιώργος της κυρά Δήμητρας έβαλε στοίχημα με τον Μήτσος της κυρά Τζένης (φτου σου καραβλαχάρα), ότι αν επισκέπτονταν δέκα τσομπάνηδες, οι επτά στο καλύβι τους θα είχαν ουίσκι. Μάλιστα οι επτά. Και το κέρδισε, γιατί είχαν και οι οκτώ! Κι ο Στράτος της κυρά Μαρίκας, προχθές, όταν με έπινε, έλεγε ότι στη δουλειά που δουλεύει, μ’ άλλα τριάντα άτομα, εκτός από την αφεντιά του όλοι οι υπόλοιποι πίνουν κάθε βράδυ ουίσκια με τα μπουκάλια. Φαντάζομαι κύριε Ουίσκι το τι γέλιο πέφτει στην πατρίδα σου τη Σκωτία, όταν ακούνε ότι οι Έλληνες έρχονται πρώτοι σε κατανάλωση ουίσκι στην Ευρώπη. Το γέλιο της αρκούδας, έτσι.
ΟΥΙΣΚΙ: Τι να σου πω αδελφάκι μου, έτσι που τα 'ξηγήθηκες σαν να έχεις δίκιο. Εγώ πάντως δεν βλέπω να φταίω σε τίποτε. Αλλά ας μην απορείς και τόσο με τα καμώματα των ανθρώπων. Είπες ότι οι άνθρωποί σου μαϊμουδίζουν. Φαίνεται ότι λησμόνησες εντελώς ότι είναι πρώτα ξαδέρφια με τους πιθήκους, και ότι θα τους πάρει πολύ καιρό ακόμη για να κόψουν τις κακές συνήθειες, που έχει το σόι τους.

Σταύρος Βασδέκης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται...Επίσης χρησιμοποιήστε ελληνική γραφή για να αναρτηθούν τα σχόλιά σας.