Πέταξαν άλλα 132 εκατ. ευρώ στο βυθό μαζί με τα Type 214!
Μείζον πολιτικό θέμα με τις μέχρι στιγμής πληρωμές 132 εκατ. ευρώ, από τον Σεπτέμβιο του 2010 μέχρι τον περασμένο Μάρτιο της καταγγελθείσας από την Thyssen/HDW νέας σύμβασης ναυπήγησης των δύο υποβρυχίων Type 214 που συνήφθη σε αντικατάσταση της προηγούμενης σύμβασης «Ποσειδών ΙΙ» (NEPTUNE II).
Όπως αναφέρουν ασφαλείς πηγές του υπουργείου Εθνικής Άμυνας από το υπουργείο έχουν καταβληθεί μέχρι στιγμής συνολικά για την σύμβαση που μόλις καταγγέλθηκε … 132 εκατ. ευρώ! Και όχι 50, όπως διέρρεε το υπουργείο τις προηγούμενες ημέρες.
Για την ακρίβεια ...
καταβλήθηκαν 50 εκατ ευρώ στις 15 Σεπτεμβρίου 2010, άλλα 50 στις 15 Νοεμβρίου 2010 και άλλα 50 στις 15 Φεβρουαρίου 2011 (πρακτικά αρχές Μαρτίου) από τα οποία τα 32 αφορούσαν την σύμβαση «Ποσειδών».
Αυτά είναι τα «μικρά ποσά που κατεβλήθησαν για την Σύμβαση «Ποσειδών», και ούτως ή άλλως βρίσκονται ακόμη στα χέρια των ΕΝΑΕ» όπως λέει στην ανακοίνωσή του το υπουργείο. Και τι σημαίνει «βρίσκονται στα χέρια των ΕΝΑΕ»;
Θα τα επιστρέψουν; Έχει την δυνατότητα να ζητήσει τα λεφτά πίσω το υπουργείο από τα ΕΝΑΕ; Ούτε ... φωτογραφία του Ι.Σάφα θα βρουν στα γραφεία των ΕΝΑΕ έτσι και τα απαιτήσουν να τα επιστρέψει, κάτι που φυσικά πρέπει να γίνει αύριο το πρωί κιόλας. Έτσι ή αλλιώς, η Thyssen/HDW την σύμβαση που είχε με τα ΕΝΑΕ κατήγγειλε. Εκτός και αν τα ΕΝΑΕ ναυπηγήσουν δικό τους υποβρύχιο!
Πάντως 132 εκατ. ευρώ δεν είναι καθόλου «μικρά ποσά» όπως έλεγε το υπουργείο. Μάλιστα αν προστεθούν στα εκατοντάδες εκατομμύρια (περίπου 600 εκατ. ευρώ) που έχουν ήδη δοθεί για την «Ποσειδών» από τις κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ και ΝΔ φτάνουμε στο διόλου ευκαταφρόνητο ποσό των 700 εκατ. ευρώ.
Κατά τα λοιπά, πρακτικά η Thyssen/HDW, αιφνιδίασε για μία ακόμα φορά, την δεύτερη μετά τον Σεπτέμβριο του 2009. Και τότε υπήρχε δικαιολογία ότι η καταγγελία έγινε εν μέσω προεκλογικής περιόδου, τώρα δεν τίθεται τέτοιο θέμα. Υπάρχει 100% πολιτική ευθύνη γιατί γνώριζε άριστα η κυβέρνηση με ποιους είχε να κάνει.
Από την στιγμή που ξέσπασε το σκάνδαλο των HDW/Ferrostaal γνώριζε η κυβέρνηση ότι επρόκειτο για "λαδιάρηδες". Η λύση Σάφα έμοιαζε καλή, αλλά με μία προϋπόθεση: Ότι ο νέος ιδιοκτήτης των ΕΝΑΕ θα είχε εγγυήσεις για τη ναυπήγηση των δύο υποβρυχίων από τους Γερμανούς με δεδομένο ότι αυτός ήταν ο κύριος κατασκευαστής κι η Thyssen/HDW ήταν ο … υποκατασκευαστής.
Εδώ έχει κορυφαίες ευθύνες και το υπουργείο Εθνικής Άμυνας και η κυβέρνηση: Δεν πήραν ποτέ εγγύηση από την HDW ότι θα δεχθεί να ναυπηγήσει τα δύο νέα υποβρύχια. Στηρίχθηκαν στην άτοπο απαγωγή!
Τώρα που «σκοτώθηκαν» οι Γερμανοί και ο Ι.Σάφα και έμεινε το Πολεμικό Ναυτικό «στα κρύα του λουτρού», τα λεφτά έχουν κάνει «πουλάκια» και μείναμε με ένα - ο Θεός ξέρει σε τι κατάσταση - υποβρύχιο S118 ΩΚΕΑΝΟΣ δεμένο στο ντόκο, κάποιοι θα πρέπει να μετρήσουν τα σφάλματά τους, αλλά και πρέπει να κριθούν.
Η ανακοίνωση που εξέδωσε το υπουργείο Άμυνας, δείχνει πανικό. Στα περισσότερα σημεία της «μπάζει» και είναι σίγουρο ότι ο Ε.Βενιζέλος έχει έρθει σε δύσκολη θέση.
Μέσα σε όλο αυτό το χάος, πάντως, υπάρχουν και δύο θετικά για τον υπουργό: Δεν πλήρωσε (τελικά την ... τέταρτη δόση και όχι την δεύτερη, όπως άφηναν να εννοηθεί οι διαρροές του υπουργείου) και μπορεί να ισχυρίζεται ότι «στάθηκε στο ύψος των περιστάσεων» και πολιτικά «απελευθερώθηκε» από μια σύμβαση που ήταν όνειδος για την ελληνική Πολιτεία έστω και αν η υπογραφή της του υποβλήθηκε άνωθεν.
Δεν είναι δυνατόν να χαρίζονται τον Ιούλιο δύο υποβρύχια, όπως αποκάλυψε η ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ και αναδημοσίευσε το defencenet.gr και τον Μάρτιο αυτά που.χαρίζονταν να κοστολογούνται 750 εκατ. ευρώ. Κανονικά ο Ε.Βενιζέλος θα έπρεπε να ευγνωμονεί τους Γερμανούς για την καταγγελία της σύμβασης.
Την Τετάρτη συναντώνται Ε.Βενιζέλος και Ι.Σάφα και από το περιβάλλον και των δύο διαρρέεται ότι «Μπορεί και να μην έχουν τελειώσει όλα». Το μέγα ερώτημα είναι τι θα γίνει με τον Ι.Σάφα. Μπορεί να δηλώνει ότι «Θέλει να μείνει στην Ελλάδα», αλλά πως;
Υποβρύχια δεν έχει να ναυπηγήσει. Πολιτικό τομέα επισκευών τον έχουν χάσει τα ΕΝΑΕ μετά την συμφωνία με την επιτροπή ανταγωνισμού της Ε.Ε.. Ναυπηγήσεις από το Π.Ν. δεν υπάρχουν και δεν θα υπάρξουν άλλες. Οι γαλλικές φρεγάτες κάποια στιγμή θα ξεκινήσουν ως πρόγραμμα, αλλά η Ελευσίνα έχει τον πρώτο λόγο. Στην πλάτη του έχει και 1300 εργαζόμενους. Πως θα κρατηθεί στην Ελλάδα; Έχει και διάφορες άλλες πληρωμές στην πλάτη του…
http://www.defencenet.gr/defence/index.php?option=com_content&task=view&id=20008&Itemid=139
Μείζον πολιτικό θέμα με τις μέχρι στιγμής πληρωμές 132 εκατ. ευρώ, από τον Σεπτέμβιο του 2010 μέχρι τον περασμένο Μάρτιο της καταγγελθείσας από την Thyssen/HDW νέας σύμβασης ναυπήγησης των δύο υποβρυχίων Type 214 που συνήφθη σε αντικατάσταση της προηγούμενης σύμβασης «Ποσειδών ΙΙ» (NEPTUNE II).
Όπως αναφέρουν ασφαλείς πηγές του υπουργείου Εθνικής Άμυνας από το υπουργείο έχουν καταβληθεί μέχρι στιγμής συνολικά για την σύμβαση που μόλις καταγγέλθηκε … 132 εκατ. ευρώ! Και όχι 50, όπως διέρρεε το υπουργείο τις προηγούμενες ημέρες.
Για την ακρίβεια ...
καταβλήθηκαν 50 εκατ ευρώ στις 15 Σεπτεμβρίου 2010, άλλα 50 στις 15 Νοεμβρίου 2010 και άλλα 50 στις 15 Φεβρουαρίου 2011 (πρακτικά αρχές Μαρτίου) από τα οποία τα 32 αφορούσαν την σύμβαση «Ποσειδών».
Αυτά είναι τα «μικρά ποσά που κατεβλήθησαν για την Σύμβαση «Ποσειδών», και ούτως ή άλλως βρίσκονται ακόμη στα χέρια των ΕΝΑΕ» όπως λέει στην ανακοίνωσή του το υπουργείο. Και τι σημαίνει «βρίσκονται στα χέρια των ΕΝΑΕ»;
Θα τα επιστρέψουν; Έχει την δυνατότητα να ζητήσει τα λεφτά πίσω το υπουργείο από τα ΕΝΑΕ; Ούτε ... φωτογραφία του Ι.Σάφα θα βρουν στα γραφεία των ΕΝΑΕ έτσι και τα απαιτήσουν να τα επιστρέψει, κάτι που φυσικά πρέπει να γίνει αύριο το πρωί κιόλας. Έτσι ή αλλιώς, η Thyssen/HDW την σύμβαση που είχε με τα ΕΝΑΕ κατήγγειλε. Εκτός και αν τα ΕΝΑΕ ναυπηγήσουν δικό τους υποβρύχιο!
Πάντως 132 εκατ. ευρώ δεν είναι καθόλου «μικρά ποσά» όπως έλεγε το υπουργείο. Μάλιστα αν προστεθούν στα εκατοντάδες εκατομμύρια (περίπου 600 εκατ. ευρώ) που έχουν ήδη δοθεί για την «Ποσειδών» από τις κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ και ΝΔ φτάνουμε στο διόλου ευκαταφρόνητο ποσό των 700 εκατ. ευρώ.
Κατά τα λοιπά, πρακτικά η Thyssen/HDW, αιφνιδίασε για μία ακόμα φορά, την δεύτερη μετά τον Σεπτέμβριο του 2009. Και τότε υπήρχε δικαιολογία ότι η καταγγελία έγινε εν μέσω προεκλογικής περιόδου, τώρα δεν τίθεται τέτοιο θέμα. Υπάρχει 100% πολιτική ευθύνη γιατί γνώριζε άριστα η κυβέρνηση με ποιους είχε να κάνει.
Από την στιγμή που ξέσπασε το σκάνδαλο των HDW/Ferrostaal γνώριζε η κυβέρνηση ότι επρόκειτο για "λαδιάρηδες". Η λύση Σάφα έμοιαζε καλή, αλλά με μία προϋπόθεση: Ότι ο νέος ιδιοκτήτης των ΕΝΑΕ θα είχε εγγυήσεις για τη ναυπήγηση των δύο υποβρυχίων από τους Γερμανούς με δεδομένο ότι αυτός ήταν ο κύριος κατασκευαστής κι η Thyssen/HDW ήταν ο … υποκατασκευαστής.
Εδώ έχει κορυφαίες ευθύνες και το υπουργείο Εθνικής Άμυνας και η κυβέρνηση: Δεν πήραν ποτέ εγγύηση από την HDW ότι θα δεχθεί να ναυπηγήσει τα δύο νέα υποβρύχια. Στηρίχθηκαν στην άτοπο απαγωγή!
Τώρα που «σκοτώθηκαν» οι Γερμανοί και ο Ι.Σάφα και έμεινε το Πολεμικό Ναυτικό «στα κρύα του λουτρού», τα λεφτά έχουν κάνει «πουλάκια» και μείναμε με ένα - ο Θεός ξέρει σε τι κατάσταση - υποβρύχιο S118 ΩΚΕΑΝΟΣ δεμένο στο ντόκο, κάποιοι θα πρέπει να μετρήσουν τα σφάλματά τους, αλλά και πρέπει να κριθούν.
Η ανακοίνωση που εξέδωσε το υπουργείο Άμυνας, δείχνει πανικό. Στα περισσότερα σημεία της «μπάζει» και είναι σίγουρο ότι ο Ε.Βενιζέλος έχει έρθει σε δύσκολη θέση.
Μέσα σε όλο αυτό το χάος, πάντως, υπάρχουν και δύο θετικά για τον υπουργό: Δεν πλήρωσε (τελικά την ... τέταρτη δόση και όχι την δεύτερη, όπως άφηναν να εννοηθεί οι διαρροές του υπουργείου) και μπορεί να ισχυρίζεται ότι «στάθηκε στο ύψος των περιστάσεων» και πολιτικά «απελευθερώθηκε» από μια σύμβαση που ήταν όνειδος για την ελληνική Πολιτεία έστω και αν η υπογραφή της του υποβλήθηκε άνωθεν.
Δεν είναι δυνατόν να χαρίζονται τον Ιούλιο δύο υποβρύχια, όπως αποκάλυψε η ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ και αναδημοσίευσε το defencenet.gr και τον Μάρτιο αυτά που.χαρίζονταν να κοστολογούνται 750 εκατ. ευρώ. Κανονικά ο Ε.Βενιζέλος θα έπρεπε να ευγνωμονεί τους Γερμανούς για την καταγγελία της σύμβασης.
Την Τετάρτη συναντώνται Ε.Βενιζέλος και Ι.Σάφα και από το περιβάλλον και των δύο διαρρέεται ότι «Μπορεί και να μην έχουν τελειώσει όλα». Το μέγα ερώτημα είναι τι θα γίνει με τον Ι.Σάφα. Μπορεί να δηλώνει ότι «Θέλει να μείνει στην Ελλάδα», αλλά πως;
Υποβρύχια δεν έχει να ναυπηγήσει. Πολιτικό τομέα επισκευών τον έχουν χάσει τα ΕΝΑΕ μετά την συμφωνία με την επιτροπή ανταγωνισμού της Ε.Ε.. Ναυπηγήσεις από το Π.Ν. δεν υπάρχουν και δεν θα υπάρξουν άλλες. Οι γαλλικές φρεγάτες κάποια στιγμή θα ξεκινήσουν ως πρόγραμμα, αλλά η Ελευσίνα έχει τον πρώτο λόγο. Στην πλάτη του έχει και 1300 εργαζόμενους. Πως θα κρατηθεί στην Ελλάδα; Έχει και διάφορες άλλες πληρωμές στην πλάτη του…
http://www.defencenet.gr/defence/index.php?option=com_content&task=view&id=20008&Itemid=139
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται...Επίσης χρησιμοποιήστε ελληνική γραφή για να αναρτηθούν τα σχόλιά σας.