# #

18 Ιουλ 2010

Άλφα εναντίον Φίξ: Ο «πόλεμος» της μπύρας στην Ελλάδα, μόλις ξεκίνησε!

Σε παλαιότερο άρθρο μας είχαμε αναφερθεί στην ελληνική αγορά μπύρας που εμφανίζει έντονα συμπτώματα μονοπωλίου.

Η προσπάθεια της μπύρας «Βεργίνα» εδώ και δώδεκα χρόνια δεν ήταν αρκετή για να ταράξει τα «ήρεμα» νερά της ελληνικής αγοράς μπύρας

Φαίνεται όμως πως η επανακυκλοφορία της παραδοσιακής μπύρας Fix Hellas δημιουργεί «τριγμούς» στην αγορά όχι μόνο γιατί οι πρώτες ενδείξεις από τις αλυσίδες λιανικής είναι εξαιρετικά θετικές, αλλά και γιατί η επανακυκλοφορία της μπύρας Fix Hellas συνδυάστηκε με άριστη ποιότητα, ευρηματική συσκευασία, ικανοποιητική διανομή και πετυχημένη διαφήμιση....



                


Σύμφωνα με δειγματοληπτική έρευνα που κάναμε σε επιλεγμένα σημεία πώλησης, οι Έλληνες καταναλωτές ψηφίζουν μαζικά Fix Hellas όπου είναι διαθέσιμη και οι προβολές που άρχισαν σε σημεία λιανικής κυριολεκτικά «πετάνε». Η «απειλή» αυτή ήταν φυσικό να προκαλέσει την αντίδραση της «Αθηναϊκής Ζυθοποιίας» η οποία εκδηλώθηκε (μέχρι στιγμής) με:

(1) Διαφημιστική καμπάνια που εστιάζει στο (όντως εντυπωσιακό) «κοινωνικό πρόσωπο» της εταιρίας: 1.173 εργαζόμενοι, 16,2 εκ. Ευρώ σε πράσινη τεχνολογία και δράσεις, 26,5 εκ. Ευρώ σε επενδύσεις, 4,5 εκ. Ευρώ συνεισφορά στην κοινωνία και τον πολιτισμό, καταβολή δεκάδων εκατομμυρίων Ευρώ σε φόρους και εισφορές κ.α. είναι τα βασικά «όπλα» της καμπάνιας αυτής.

(2) Την αναβάθμιση του σήματος «ΑΛΦΑ» (παλαιότερα ιδιοκτησία της Φιξ) που η «Αθηναϊκή Ζυθοποιία» αγόρασε από την Εθνική Τράπεζα. Όπως αναφέρεται σε σχετικό Δελτίο Τύπου «Η επιστροφή στις γνήσιες, αυθεντικές αξίες που  αντέχουν στον χρόνο αποτελεί μία σύγχρονη τάση. Έτσι, η μπύρα ΑΛΦΑ κοιτάζοντας πίσω είδε μπροστά. Είδε μια νέα πρόταση σε μια “παλιά” συσκευασία, την ΑΛΦΑ Ρετρό, που μας φέρνει πάλι κοντά στις αληθινές ελληνικές απολαύσεις. Η ΑΛΦΑ Ρετρό είναι κάτι παραπάνω από μια νέα φιάλη. Πρόκειται για μια συσκευασία η οποία έχει ιδιαίτερη αξία, διότι μας θυμίζει ότι τα καλύτερα είναι τα απλά και ότι μόνο αυτά αντέχουν στις δοκιμασίες. Είναι λοιπόν για όλους μας μια πρόσκληση να ζήσουμε ξανά όμορφες, καθημερινές στιγμές, όπως μόνο εμείς ξέρουμε».

Η νέα φιάλη ΑΛΦΑ Ρετρό επιστρατεύεται μπροστά στον κίνδυνο της ευρηματικής, παραδοσιακής φιάλης που επανακυκλοφόρησε η Fix Hellas καλύπτοντας (κυρίως) την αγορά των μπαρ, των περιπτέρων και άλλων σημείων κατανάλωσης και δείχνει την μεγάλη «ανησυχία» της «Αθηναϊκής Ζυθοποιίας» μήπως η ιστορία επαναληφθεί: Την δεκαετία του 1960, η «Αθηναϊκή Ζυθοποιία» εκμεταλλευόμενη ιδανικά τις τότε συνθήκες της ελληνικής αγοράς, κυριολεκτικά υποκατέστησε το μονοπώλιο της Fix Hellas, αλλά τώρα κινδυνεύει να χάσει σημαντικά μερίδια αφού δεν υπάρχει άλλη μεγάλη «δεξαμενή» από την οποία η Fix Hellas θα μπορούσε να κερδίσει έδαφος στην ελληνική αγορά.

Είναι πάντως θετικό το γεγονός ότι η «αντίδραση» αυτή μεταχειρίζεται (εξ όσων μπορούμε να γνωρίζουμε) θεμιτά «όπλα», χωρίς επιστράτευση μεθόδων «κάτω από την μέση» - η "απομίμηση" της ευρηματικής, παραδοσιακής φιάλης Φιξ δεν αποτελεί τίποτα άλλο από μια απλή «ένδειξη ανησυχίας» αλλά και επαγγελματισμού.   

Ο τελικός κριτής παραμένει ο Έλληνας καταναλωτής που θα αποφασίσει για την μελλοντική έκβαση του πραγματικού «πολέμου της μπύρας» που μόλις ξεκίνησε!


Λεωνίδας Κουμάκης*                       ........ http://www.blogotsarka.gr/?p=42792                                                                                                                                                                                                

1 σχόλιο:

  1. περιμενα καλυτερη ποιοτητα ...αλλα οσο για τους τριγμους που αναφερεις ...θα ηθελα προσφορες και εκπτωσεις ...κατι που βλεπω απο αλλες ζυθοποιιες ειδικα τετοιες μερες σε ολα τα σουπερ μαρκετ !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται...Επίσης χρησιμοποιήστε ελληνική γραφή για να αναρτηθούν τα σχόλιά σας.