Είναι η τέταρτη κατά σειρά λαϊκή συνέλευση στις γειτονιές και τα χωριά της Δημοτικής Κοινότητας Κατερίνης που υλοποιούν οι τοπικοί σύμβουλοι του «Άλλου Δρόμου», Τάσος Γιαμούζης, Σοφία Ελευθεριάδου και Κώστας Ζάννας. Η πρώτη αφορούσε την περιοχή των Χηράδικων, η δεύτερη την περιοχή ...
της Αγίας Άννης και η τρίτη τη Νέα Χράνη.
Το κεντρικό θέμα της συζήτησης ήταν οι παιδικές χαρές ως αναφαίρετο δικαίωμα των παιδιών για ελεύθερο παιχνίδι, κίνηση και έκφραση. Συνάδει με τα δικαιώματα τόσο των παιδιών, όσο και των πεζών και των ποδηλατών. Την ίδια μέρα και ώρα πραγματοποιήθηκε η 8η Πανελλαδική Ποδηλατοπορεία και στην περιοχή μας, με πάγιο αίτημα χρόνων την κατασκευή ποδηλατόδρομων στην πόλη.
Η συνέλευση ξεκίνησε με σύντομη εισήγηση της ειδικής παιδαγωγού και βρεφονηπιοκόμου, κ. Ηλιάνας Μπακλέ, της οποίας η μεταπτυχιακή διατριβή αφορά έρευνά της σε παιδικές χαρές στους νομούς Θεσσαλονίκης και Πιερίας. Δυστυχώς η έρευνα καταλήγει στο συμπέρασμα ότι καμία παιδική χαρά του νομού μας δεν πληροί τις προδιαγραφές ασφαλείας που απαιτεί ο ΕΛΟΤ (Ελληνικός Οργανισμός Τυποποίησης), σε αντίθεση με τη Θεσσαλονίκη, όπου μερικές διαθέτουν ήδη πιστοποίηση καταλληλότητας.
Στη συνέχεια ακολούθησε συζήτηση με τους κατοίκους , στην οποία παραβρέθηκαν και οι δημοτικοί σύμβουλοι της παράταξης «Άλλος Δρόμος», Αλεξάνδρα Νταρλαγιάννη, Γιώργος Κυριακίδης και Γιάννης Φάκας.
Οι κάτοικοι έθεσαν θέματα, ζητήματα, προβλήματα καθώς και προτάσεις επίλυσής τους που έχουν ως εξής :
- Το 8ο Δημοτικό Σχολείο φιλοξενείται σε κτήριο, που ορίζεται ως πολιτιστικό κέντρο και είναι ακατάλληλο για χώρος διδασκαλίας των παιδιών. Προτείνεται η δημιουργία νέου δημοτικού σχολείου στην περιοχή (υπάρχει ήδη μελέτη).
- “Η υπογειοποίηση έγινε για τα αυτοκίνητα και όχι για τους πεζούς”, δηλώνουν οι κάτοικοι. Το ασανσέρ δεν έχει λειτουργήσει ποτέ αποκλείοντας τα ΑΜΕΑ και το έργο δεν έχει παραδοθεί ακόμη στον Δήμο. Οι κάτοικοι της περιοχής των Γερμανικών αναγκάζονται να περνούν πρώτα πάνω από μια σιδηροδρομική γραμμή (!) και μετά να μπαίνουν στην υπόγεια διάβαση του σταθμού. Προτείνεται ως πιθανή κι ενδεδειγμένη λύση μία αερογέφυρα για πεζούς, ποδηλάτες και ΑΜΕΑ. Ενώ πάγιο αίτημα όλων των κατοίκων παραμένει η υπογειοποίηση των σιδ. γραμμών που ενώνει και τις δύο πλευρές του Σ. Σταθμού.
- Το ασανσέρ πρέπει να λειτουργήσει άμεσα, να μπει καλύτερος φωτισμός στην υπόγεια διάβαση των πεζών και να τοποθετηθεί ένας σιδερένιος μοχλός (μπάρα) στις σκάλες για να ανεβάζουν οι ποδηλάτες τα ποδήλατά τους.
- Τα εγκαταλελειμμένα κτήρια του ΟΣΕ και το εργοστάσιο εμποτισμού, που έχουν γεμίσει με σκουπίδια και αγριόχορτα, πρέπει να κριθούν διατηρητέα και να αξιοποιηθούν ως χώροι πολιτισμού και μνήμης (μουσεία, εκδηλώσεις, κέντρα νεότητας, ΚΑΠΗ, αγροτικό ιατρείο κ.ά.)
- Το καινούργιο κλειστό γυμναστήριο λειτουργεί χωρίς άδεια, παραμένει ημιτελές και οι κάτοικοι έχουν δύσκολη πρόσβαση. Προτείνουν να γίνει ασφαλτόστρωση στους χαλικόδρομους γύρω από αυτό, να μπει φωτισμός εξωτερικά από το γυμναστήριο αλλά και στους δρόμους που οδηγούν εκεί.
- Παράλληλα με την κατασκευή του νέου γυμναστηρίου, είχε ξεκινήσει δίπλα και η δημιουργία ενός ανοικτού κολυμβητηρίου ολυμπιακών προδιαγραφών, έργο όμως που γρήγορα διακόπηκε, αφήνοντας μία μεγάλη ανοιχτή λακκούβα, πληγή για την περιοχή, που λειτουργούσε ως χώρος υποδοχής μπαζών και σκουπιδιών. Οι κάτοικοι ζητούν να καθαριστεί απ' τα χόρτα και τα σκουπίδια ο χώρος, και να αξιοποιηθεί (π.χ. ως ανοιχτό γηπεδάκι μπάσκετ).
- Οι δρόμοι στα Γερμανικά καθώς και ο δρόμος που οδηγεί στο γήπεδο του Εθνικού είναι κατεστραμμένοι και χρήζουν άμεσης επιδιόρθωσης.
- Κατά μήκος της κεντρικής οδού Λ. Ιασωνίδη υπάρχουν οι βάσεις σπασμένων στύλων φωτισμού , με εκτεθειμένα καλώδια ρεύματος όπου εγκυμονούν κίνδυνοι ηλεκτροπληξίας.
Τα παραπάνω αιτήματα θα μεταφερθούν εγγράφως στον Δήμο, όπως συνηθίζουμε να κάνουμε μετά από κάθε λαϊκή συνέλευση και θα διεκδικήσουμε μαζί με τους κατοίκους του Σιδ. Σταθμού την επίλυσή τους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται...Επίσης χρησιμοποιήστε ελληνική γραφή για να αναρτηθούν τα σχόλιά σας.