Α. Διπλαράκου: Ελληνίδα Μις Ευρώπη (1930).
Η ΑΘΉΝΑ ΞΕΝΥΧΤΆ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΟΔΟΧΉ ΤΗΣ. ΕΙΣΈΒΑΛΕ, ΜΕΤΑΜΦΙΕΣΜΈΝΗ, ΣΤΟ ΆΓΙΟ ΌΡΟΣ
Δεν ξέρω τι γνώμη έχετε σήμερα για τα σύγχρονα καλλιστεία ομορφιάς.
Ορισμένοι τα θεωρούν ένα, ακόμα, θέαμα, ενώ άλλοι ένα χαζό θέαμα.
Σίγουρα, όμως, δεν είχαν πάντα την ίδια απήχηση στην Ελληνική κοινωνία.
Τα καλλιστεία ομορφιάς στην Αθήνα του 1930 ήταν ένα μέγιστο πολιτικό γεγονός και η Μις Ελλάς κουβάλαγε στις όμορφες πλάτες της την «τιμή» του Έθνους.
Ο πρώτος διαγωνισμός έγινε το 1929.
Το πόσο σοβαρή υπόθεση ήταν για τη ζωή των Αθηναίων φαίνεται και από το ότι τα πρώτα χρόνια τα καλλιστεία τα διοργάνωνε η «Ένωσις των Συντακτών».
Η πρώτη Μις Ελλάς ήταν η ...Ασπασία Καρατζά, εγγονή του αγωνιστή του 1821, Παναγιώτη Καρατζά, η οποία μάλιστα διακρίθηκε στον πανευρωπαϊκό διαγωνισμό, στο Παρίσι, όπου κατέλαβε τη ...
δεύτερη θέση. Τον επόμενο χρόνο ο κόσμος είναι περισσότερο ενημερωμένος γύρω από τα καλλιστεία. Ο ίδιος ο Δήμαρχος των Αθηναίων Σπυρίδων Μερκούρη (ο παππούς της Μελίνας) πήρε μέρος στην επιτροπή για την ανάδειξη της Μις Ελλάς, ενώ, κατά τον Δημ.Λαμπίκη, ο δήμαρχος προώθησε την εκλεκτή του Αλίκη Διπλαράκου. Μάλιστα, λέγεται ότι η Αλίκη παρακολουθούσε τα καλλιστεία ως θεατής και τελικά έμαθε ότι επιλέχτηκε να διαγωνιστεί. Όταν προσπάθησε να αρνηθεί την πλησίασε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας (παραβρισκόταν και αυτός στο διαγωνισμό!!) Αλέξανδρος Ζαΐμης και της δήλωσε ότι επιβάλλεται να διαγωνιστεί, γιατί η συμμετοχή της είναι εθνική υπόθεση. Λίγους μήνες αργότερα θα στεφθεί στο Παρίσι ως Μις Ευρώπη και οι εφημερίδες της εποχής παραληρούν από εθνικό ενθουσιασμό. Εφημ. Καθημερινή: «…(η διάκριση της Διπλαράκου) συμβολίζει την επάνοδον της σύγχρονης Τέχνης εις τα αιώνια και άφθαστα πρότυπα της Αρχαίας Ελληνικής παράδοσης…. είναι πανηγυρική αναγνώριση της ελληνικής ευγενίας…η δις Διπλαρακου είναι ένα άγαλμα που ήλθε στον κόσμο για να αναστήση τον κόσμο του Φειδίου».
Κατά την επιστροφή της στην Αθήνα χιλιάδες κόσμου βγήκαν στους δρόμους για να την δουν. Η Πειραιώς γέμισε με κόσμο για να δουν τη Διπλαράκου να περνά. Εκείνη τη νύχτα η Αθήνα, με επίκεντρο την οδό Ερμού, δεν κοιμήθηκε και η γαλανόλευκη κυμάτιζε στα χέρια των “ευτυχισμένων” Ελλήνων (ποιος είπε ότι τούτο το έθνος δεν έχει συνέχεια και συνέπεια;). Η Εθνική χαρά ήταν απερίγραπτη και, όταν στη συνέχεια θα καταλάβει τη δεύτερη θέση στον παγκόσμιο διαγωνισμό, η υπόθεση της Διπλαράκου θα πάρει διαστάσεις μύθου
Η Αλίκη Διπλαράκου πρέπει να ήταν ένας ενδιαφέρον και μορφωμένος χαρακτήρας. Μίλαγε άπταιστα Αγγλικά, Γαλλικά, Ιταλικά (ασύλληπτο εφόδιο για μια γυναίκα της εποχής της), ενώ περιόδευσε στις ΗΠΑ δίνοντας διαλέξεις για τον Αρχαίο ελληνικό πολιτισμό.
Το «ιδιαίτερον του χαρακτήρα της» φαίνεται και από το ότι κατάφερε να μεταμφιεστεί ως άνδρας και να παραβιάσει το άσυλο του Αγίου Όρους. Είναι μια από τις ελάχιστες γυναίκες που το επιχείρησαν και το πέτυχαν στη χιλιόχρονη ιστορία του Αγίου Όρους. Η συντηρητική κοινωνία της Αθήνας έτσι και αλλιώς την αντιπαθούσε. Μετά την “εισβολή” στο Άγιο Όρος το όνομα Διπλαράκου έγινε συνώνυμο του Σατανά
Η Ελληνίδα καλλονή παντρεύτηκε δύο φορές. Απέκτησε τον τίτλο της Λαίδης, Λαίδη Άλις Ράσελ, (ο δεύτερος σύζυγος της ήταν ο σερ Τζον Ράσελ, Δούκας του Μπέντφορντ). Απέκτησε τρία παιδιά και έφυγε από τη ζωή το 2002
δεύτερη θέση. Τον επόμενο χρόνο ο κόσμος είναι περισσότερο ενημερωμένος γύρω από τα καλλιστεία. Ο ίδιος ο Δήμαρχος των Αθηναίων Σπυρίδων Μερκούρη (ο παππούς της Μελίνας) πήρε μέρος στην επιτροπή για την ανάδειξη της Μις Ελλάς, ενώ, κατά τον Δημ.Λαμπίκη, ο δήμαρχος προώθησε την εκλεκτή του Αλίκη Διπλαράκου. Μάλιστα, λέγεται ότι η Αλίκη παρακολουθούσε τα καλλιστεία ως θεατής και τελικά έμαθε ότι επιλέχτηκε να διαγωνιστεί. Όταν προσπάθησε να αρνηθεί την πλησίασε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας (παραβρισκόταν και αυτός στο διαγωνισμό!!) Αλέξανδρος Ζαΐμης και της δήλωσε ότι επιβάλλεται να διαγωνιστεί, γιατί η συμμετοχή της είναι εθνική υπόθεση. Λίγους μήνες αργότερα θα στεφθεί στο Παρίσι ως Μις Ευρώπη και οι εφημερίδες της εποχής παραληρούν από εθνικό ενθουσιασμό. Εφημ. Καθημερινή: «…(η διάκριση της Διπλαράκου) συμβολίζει την επάνοδον της σύγχρονης Τέχνης εις τα αιώνια και άφθαστα πρότυπα της Αρχαίας Ελληνικής παράδοσης…. είναι πανηγυρική αναγνώριση της ελληνικής ευγενίας…η δις Διπλαρακου είναι ένα άγαλμα που ήλθε στον κόσμο για να αναστήση τον κόσμο του Φειδίου».
Κατά την επιστροφή της στην Αθήνα χιλιάδες κόσμου βγήκαν στους δρόμους για να την δουν. Η Πειραιώς γέμισε με κόσμο για να δουν τη Διπλαράκου να περνά. Εκείνη τη νύχτα η Αθήνα, με επίκεντρο την οδό Ερμού, δεν κοιμήθηκε και η γαλανόλευκη κυμάτιζε στα χέρια των “ευτυχισμένων” Ελλήνων (ποιος είπε ότι τούτο το έθνος δεν έχει συνέχεια και συνέπεια;). Η Εθνική χαρά ήταν απερίγραπτη και, όταν στη συνέχεια θα καταλάβει τη δεύτερη θέση στον παγκόσμιο διαγωνισμό, η υπόθεση της Διπλαράκου θα πάρει διαστάσεις μύθου
Η Αλίκη Διπλαράκου πρέπει να ήταν ένας ενδιαφέρον και μορφωμένος χαρακτήρας. Μίλαγε άπταιστα Αγγλικά, Γαλλικά, Ιταλικά (ασύλληπτο εφόδιο για μια γυναίκα της εποχής της), ενώ περιόδευσε στις ΗΠΑ δίνοντας διαλέξεις για τον Αρχαίο ελληνικό πολιτισμό.
Το «ιδιαίτερον του χαρακτήρα της» φαίνεται και από το ότι κατάφερε να μεταμφιεστεί ως άνδρας και να παραβιάσει το άσυλο του Αγίου Όρους. Είναι μια από τις ελάχιστες γυναίκες που το επιχείρησαν και το πέτυχαν στη χιλιόχρονη ιστορία του Αγίου Όρους. Η συντηρητική κοινωνία της Αθήνας έτσι και αλλιώς την αντιπαθούσε. Μετά την “εισβολή” στο Άγιο Όρος το όνομα Διπλαράκου έγινε συνώνυμο του Σατανά
Η Ελληνίδα καλλονή παντρεύτηκε δύο φορές. Απέκτησε τον τίτλο της Λαίδης, Λαίδη Άλις Ράσελ, (ο δεύτερος σύζυγος της ήταν ο σερ Τζον Ράσελ, Δούκας του Μπέντφορντ). Απέκτησε τρία παιδιά και έφυγε από τη ζωή το 2002
Γιώργος Σωτ. Δαμιανός
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται...Επίσης χρησιμοποιήστε ελληνική γραφή για να αναρτηθούν τα σχόλιά σας.