Διέξοδο από τα προβλήματα επιβίωσης στην Ελλάδα αναζητούν ολοένα και περισσότερες οικογένειες ακολουθώντας μαζί με τα παιδιά τους τα χνάρια των μεταναστών του ’50 και του ‘60 σε Ευρώπη, Αμερική και Αυστραλία.
Οι μαζικές μετεγγραφές μαθητών από σχολεία της Ελλάδας σε σχολεία άλλων χωρών φανερώνουν ξεκάθαρα την αιμορραγία που υφίσταται η χώρα σε μαθητικό δυναμικό, αλλά και την...
άμεση ανάγκη για στήριξη των μεταναστών μαθητών στη σχολική προσαρμογή τους στο ξένο περιβάλλον.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιεύει το 360pedia.gr, ενημερωτικό σάιτ με εκπαιδευτικά θέματα, συνολικά το 2013-14, 1.130 μαθητές από την Ελλάδα εγγράφηκαν ή μετεγγράφηκαν σε σχολεία 43 χωρών. Από τα στοιχεία γίνεται φανερό ότι ο μεγάλος όγκος των οικογενειών που μεταναστεύουν παίρνοντας μαζί τα παιδιά τους, κατευθύνεται εκεί όπου υπάρχουν ήδη πυρήνες από Έλληνες μετανάστες παλαιότερων γενιών. Πρώτος προορισμός είναι η Γερμανία, σε σχολεία της οποίας μετεγγράφηκαν 527 από τους μαθητές που αποχαιρέτησαν το 2013-14 φίλους και συμμαθητές στην Ελλάδα.
Απτή απόδειξη είναι οι γεμάτες σχολικές αίθουσες των ελληνικών γυμνασίων και λυκείων διάσπαρτων στη γερμανική επικράτεια. Ο μαθητικός πληθυσμός τους έχει διπλασιαστεί, γεγονός, πάντως, που δεν συγκινεί τους αρμόδιους στο υπουργείο Παιδείας να σκύψουν ουσιαστικά πάνω στις ανάγκες της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης στη σημερινή συγκυρία.
Σε εκτενές ρεπορτάζ η Πυξίδα αποκαλύπτει σε όλο το εύρος τους τα αλυσιδωτά προβλήματα που προκαλεί ο νόμος 4027/2011 καταργώντας τα ελληνικά λύκεια της Γερμανίας. Παρά την αθρόα μετανάστευση οικογενειών, ο νόμος συνεχίζει να είναι σε ισχύ. Η προσωρινή λύση που δίνεται είναι σιωπηρές παρατάσεις ζωής ενός και δύο χρόνων στα λύκεια.
Για τους μαθητές που έρχονται στη Γερμανία σε ηλικία Λυκείου και στοχεύουν να σπουδάσουν στο πανεπιστήμιο, η φοίτηση σε ελληνικό σχολείο είναι η μόνη δυνατότητα που έχουν, καθώς είναι εξαιρετικά δύσκολο να ενταχθούν στο γερμανικό εκπαιδευτικό σύστημα. Κι αυτό γιατί το γερμανικό κράτος δεν είναι υποχρεωμένο να τους παρέχει θέση σε γερμανικό σχολείο ανώτερης βαθμίδας (Gymnasium), από τη στιγμή που τα παιδιά έχουν συμπληρώσει υποχρεωτική εννιάχρονη εκπαίδευση κι εφόσον δεν γνωρίζουν γερμανικά.
Ακόμα κι αν η πρόσβαση στη μόρφωση εξασφαλίζεται έστω προσωρινά με τις παρατάσεις λειτουργίας των λυκείων, τα βάσανα για τους νεοφερμένους μαθητές και τις οικογένειές τους δεν τελειώνουν εδώ. Στην πιο κρίσιμη χρονιά τους, την Γ’ Λυκείου, τα παιδιά καλούνται ν’ απαντήσουν σ” ένα εκβιαστικό δίλημμα: είτε επιστρέφουν στην Ελλάδα και γράφονται σε σχολείο εκεί για να μπορέσουν να δώσουν πανελλαδικές αφού δεν αναγνωρίζονται ως ομογενείς, ή μένουν στη Γερμανία και παίρνουν ένα τυπικό απολυτήριο από το ελληνικό λύκειο που δεν χρησιμεύει σε τίποτα χωρίς βαθμούς πανελλαδικών.
Στις αγωνιώδεις κρούσεις γονιών και εκπαιδευτικών το υπουργείο Παιδείας απαντά με εκκωφαντική σιωπή. Θα αντιδρούσε άραγε το ίδιο αν υπήρχε ακόμα συνάλλαγμα; Προφανώς απάντηση δεν θα πάρουμε…
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται...Επίσης χρησιμοποιήστε ελληνική γραφή για να αναρτηθούν τα σχόλιά σας.