ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ ΑΦΡΟΔΙΤΗ - BERTEL THORVALDSEN, 1830-1
Σ' αυτό το γλυπτό ο Τορβαλντσεν έρχεται αντιμέτωπος μ' ένα θέμα του
Αντόνιο Κανόβα, το οποίο
έχει βασιστεί σε ρωμαικό πρότυπο. Ο καλλιτέχνης εδώ το ερμηνεύει με τον
δικό του προσωπικό
Σύμφωνα με τους νεοκλασικούς κανόνες το πρόσωπο της θεάς δεν
εκφράζει συναισθήματα
ή συγκινήσεις, αλλά μοιάζει ατάραχο, προφανής ένδειξη της ιδανικής
ομορφιάς της.
Η θεά είναι προσηλωμένη στο μήλο που της έδωσε ο Πάρις, ο οποίος τη
ν επέλεξε ανάμεσα
στην Ήρα και την Αθηνά, κρίνοντάς την πιο όμορφη.
Παρά τη γύμνια της θεάς, ο καλλιτέχνης δεν θέλει να μεταδώσει ερωτισμό
ή αισθησιασμό.
Ο αντικειμενικός του σκοπός είναι η έκφραση της απέριττης ομορφιάς και
της ιδανικής
αρμονίας..
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται...Επίσης χρησιμοποιήστε ελληνική γραφή για να αναρτηθούν τα σχόλιά σας.