# #

16 Αυγ 2011

Με δάνειο του δημοσίου δόθηκαν οι μίζες για τα υποβρύχια!!!

Με δάνειο του δημοσίου δόθηκαν οι μίζες για τα υποβρύχια!!!



Στο τέλος Αυγούστου αναμένεται να καταθέσει η Εισαγγελία Αθηνών το πόρισμά της για τα γερμανικά υποβρύχια τύπου 214.

 Σύμφωνα με πληροφορίες , ολοκληρώθηκε η παράδοση των υπομνημάτων των φερομένων ως υπόπτων -εξετάσθηκαν ανωμοτί- ενώ ένας από αυτούς, εκπρόσωπος της γερμανικής εταιρείας Ferrostaal, δεν εμφανίσθηκε επικαλούμενος την ιδιότητά του ως υπηκόου της Μεγάλης Βρετανίας.
Μετά την απόφαση του δικαστικού συμβουλίου για την παρέλευση της αποσβεστικής προθεσμίας και την παραγραφή της δωροδοκίας του πρώην υπουργού Αμύνης κ. Ακη Τσοχατζόπουλου, οι διωκτικές αρχές εστιάζουν την προσοχή τους σε...
πρόσωπα-κλειδιά της υλοποίησης των δύο συμβάσεων για την κατασκευή των υποβρυχίων 214 και τον εκσυγχρονισμό των υποβρυχίων 209.
Ενα από αυτά, σε επιτελική θέση στα ναυπηγεία Σκαραμαγκά, φέρεται να έχει ιδρύσει με συγγενικά του πρόσωπα υπεράκτιες εταιρείες ιδιοκτησίας ακινήτων στο επίμαχο διάστημα. Εδρα των εταιρειών αυτών φαίνεται να είναι διαμέρισμα που έχει αγορασθεί στο Κολωνάκι με χρήματα που δόθηκαν στον δικαιούχο της εταιρείας μέσω τρίτου προσώπου από τη γερμανική εταιρεία Ferrostaal.
Για την εκτέλεση των συμβάσεων το ελληνικό δημόσιο φαίνεται να λαμβάνει από την τράπεζα Intesa Sao Paolo τον Μάιο του 2002 δάνειο αξίας ύψους 150 εκατομμυρίων ευρώ, το οποίο εμβάζεται στη HDW (Κίελο), που με τη Ferrostaal (Εσσεν) συναποτελούσαν το γερμανικό κονσόρτσιουμ. Eνώ το ποσόν έπρεπε να πιστωθεί στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά και από εκεί να εμβασθεί στη γερμανική κατασκευάστρια εταιρεία, δίδεται απευθείας από την ιταλική τράπεζα στην εταιρεία του Κιέλου. Λίγο αργότερα ποσό 37 εκατ. εμβάζεται από την Eurobank στο Λονδίνο στη West LB στο Ντίσελντορφ για λογαριασμό του γερμανικού κονσόρτσιουμ.
Αμέσως μετά τον Οκτώβριο του 2002 η γερμανική εταιρεία HDW στέλνει στην εταιρεία Metallco International Ltd, στο Χονγκ Κονγκ, 17.276.000 ευρώ. Η εταιρεία, σύμφωνα με την έκθεση της αμερικανικής δικηγορικής εταιρείας Debevoise &Plimpton, ανήκει στον Ιταλό υπήκοο Τζιαν Κάρλο Μπουσέι.
Σύμφωνα με τους Αμερικανούς δικηγόρους, ο Μπουσέι κρατάει 1 εκατομμύριο για τον εαυτό του, 2,2 εκατ. απορροφούνται από δικηγορικό κόστος και δαπάνες και τα υπόλοιπα 14 εκατομμύρια παραδίδονται σε πρώην στέλεχος των Ναυπηγείων σύμφωνα με την έκθεση. Οι συντάκτες μάλιστα της έκθεσης (13 Απριλίου 2011) υποστηρίζουν ότι ο παραλήπτης του ποσού επιβεβαιώνει γραπτά «πως έλαβε το ποσό για συμβουλευτικές υπηρεσίες».
Η πληρωμή αυτή προκάλεσε μάλιστα αντιδικία ανάμεσα στις δύο εταιρείες του γερμανικού κονσόρτσιουμ, που έφτασε ενώπιον των εισαγγελιών του Ντίσελντορφ και του Κιέλου με πρωτοβουλία της Ferrostaal.
Οι δύο εισαγγελίες θεώρησαν στελέχη της HDW υπόπτους για απιστία. Στη διάρκεια της εισαγγελικής έρευνας κατέθεσαν τρία στελέχη της Ferrostaal, τα οποία δήλωσαν ότι δεν γνώριζαν το παραμικρό σχετικά με την πρόθεση της HDW να καταβάλλει προμήθειες στο στέλεχος των ναυπηγείων είτε μέσω της εταιρείας του Χονγκ Κονγκ, είτε μέσω μιας άλλης υπεράκτιας εταιρείας, της Inveco.
Στην έκθεση της αμερικανικής δικηγορικής εταιρείας το συνολικό ποσό που καταβλήθηκε στο συγκεκριμένο στέλεχος των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά προσδιορίζεται σε 17,2 εκατ. ευρώ, ποσό που μοιάζει να είναι μεγαλύτερο από οποιοδήποτε που περιλαμβάνεται στη λίστα των πληρωμών (παράνομων κατά την εισαγγελία του Μονάχου) του αντιπροσώπου της Ferrostaal αξίας άνω των 80 εκατ. ευρώ.
Μάλιστα, ο εκπρόσωπος της Ferrostaal στην Ελλάδα ζήτησε το 2006 να του καταβληθεί από την εταιρεία MFI, που είχαν φτιάξει τα δύο μέλη του γερμανικού κονσόρτσιουμ στο Λονδίνο, το ποσό των 6 εκατομμυρίων ευρώ έναντι πληρωμών που είχε κάνει πριν από το 2006, αλλά δεν του είχαν καταβληθεί από τις εταιρείες που είχαν αναλάβει να κατασκευάσουν ή και να εκσυγχρονίσουν τα ελληνικά υποβρύχια.
Από τα 6 εκατομμύρια, 2,5 εκατομμύρια ευρώ θα πιστώνονταν στην εταιρεία του MIE Europe για την εκπόνηση «μιας μελέτης για το ελληνικό ναυτικό». Η αμερικανική δικηγορική εταιρεία θεωρεί τον λόγο αυτό ολωσδιόλου εικονικό, καθώς το κονσόρτσιουμ βρισκόταν ήδη μέσα στην ελληνική αγορά. Πάντως, τα συμβόλαια αυτά ουδέποτε υπογράφτηκαν λόγω άρνησης των δύο γερμανικών εταιρειών να καταβάλουν το ποσό.
Σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ» από την κοινοβουλευτική επιτροπή που εξέτασε τις ευθύνες των άλλων, πλην του κ. Τσοχατζόπουλου, πολιτικών προσώπων για την υπόθεση των υποβρυχίων, παρά τις δημόσιες αντιπαραθέσεις τους, το γενικό επιτελείο ναυτικού και οι υπηρεσίες του υπουργείου Οικονομικών φαίνεται να συμφωνούν ότι το 40% του προγράμματος των αντισταθμιστικών που συνδέθηκαν με την υλοποίηση του προγράμματος κατασκευής των νέων υποβρυχίων τύπου 214 ουδέποτε εκτελέστηκε (αξία 125 εκατ. ευρώ ).
Στο συμπέρασμα αυτό φαίνεται ότι κατέληξαν οι εκπρόσωποι των δύο υπηρεσιών στις επανειλημμένες εξηγήσεις που έδωσαν ενώπιον της κοινοβουλευτικής επιτροπής. «Οι εκπρόσωποι του ΓΕΝ δεν είχαν αποδείξεις να μας δώσουν σχετικά με την εκτέλεση των προγραμμάτων», είπαν στην «Κ» δύο μέλη της κυβερνητικής πλειοψηφίας της επιτροπής που θέλησαν να διατηρήσουν την ανωνυμία τους.
Το ελληνικό Δημόσιο όχι μόνο δεν έχει ζητήσει ακόμα αποζημιώσεις για τη δήθεν υλοποίηση των προγραμμάτων, αλλά έχει απαλλάξει τη γερμανική εταιρεία TKMS (ThysseKrupp Marine Systems) από μελλοντικούς καταλογισμούς που τυχόν προκύψουν από εικονικά η πλαστά τιμολόγια. Ζήτημα επίσης φαίνεται να εγείρεται και σχετικά με την ποιότητα των εγγυητικών επιστολών που εξέδιδε η διοίκηση των Ναυπηγείων υπέρ του ΥΕΘΑ που σε «πολλές περιπτώσεις δεν άξιζαν ούτε το χαρτί που ήταν γραμμένες», όπως χαρακτηριστικά είπε ένας από τους δύο βουλευτές.

2 σχόλια:

  1. ΚΑΙ ΜΙΑ ΑΠΟΡΙΑ, ΓΙΑΤΙ ΜΟΝΟ ΓΕΡΜΑΝΙΚΑ ΥΠΟΒΡΥΧΙΑ, ΑΛΛΕΣ ΧΩΡΕΣ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ; ΚΑΙ ΠΟΣΟ ΝΑ ΤΑ ΔΙΝΟΥΝ ΑΡΑΓΕ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Οποιος δινει τις περισσοτερες μιζες, αυτουνου ειναι και τα υποβρυχια τα καλυτερα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται...Επίσης χρησιμοποιήστε ελληνική γραφή για να αναρτηθούν τα σχόλιά σας.