# #

19 Φεβ 2011

το ελληνικό δημόσιο ζημιώθηκε με 750 εκατομμύρια ευρώ,απ την υποθεση των υποβρυχιων..Ποιος θα παει φυλακη στο Ραγιαδισταν?


ImageΣεισμικά αποτελέσματα έχει η αποκάλυψη  για την επιστολή της 22ας Ιουλίου 2009 του εκτελεστικού προέδρου της ThyssenKrupp Marine Systems H.C.Atzpodien προς τον τότε υπουργό Εθνικής Οικονομίας Γιάννη Παπαθανασίου και σύμφωνα με την οποία τα γερμανικά ναυπηγεία προσέφεραν δύο καινούργια υποβρύχια Type 209 με την προϋπόθεση την παραλαβή του υποβρυχίου «Παπανικολής» χωρίς την επιβολή των σχετικών ποινικών ρητρών.
Χθες η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ και σήμερα το ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ (στην Αθήνα κυκλοφορεί από το Σάββατο το απόγευμα) γίνονται εκτενείς πρωτοσέλιδες αναφορές στην πρόταση που δεν έγινε δεκτή από καμία ελληνική κυβέρνηση.... για τα δύο δωρεάν υποβρύχια έναντι της μη καταγγελίας της σύμβασης και της παραλαβής του "ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗ"
Στη συνέχεια το Μάρτιο του 2010 το Συμβούλιο Άμυνας (ΣΑΜ) αποφασίζει την παραγγελία δύο νέων υποβρυχίων Type 214 έναντι 515  εκατομμυρίων ευρώ  ενώ οι γερμανοί -εάν η επιστολή Atzpodien γινόταν δεκτή-  θα ναυπηγούσαν για το ΠΝ εντελώς δωρεάν δύο Type 209/AIP ή Type 209PN (δεν έχει γνωστό πιο από τους τύπους εννοούσε στην επιστολή του ο ισχυρός άνδρας της TKMS). Συγκριτικά οι δύο τύποι 209AIP/PN και 214 κρίνονται ως πανομοιότυποι, ο υπουργός Άμυνας όμως Ε. Βενιζέλος επιμένει πως τα τελευταία είναι τεχνολογικώς ανώτερα από τα πρώτα.
Έτσι το ελληνικό δημόσιο ζημιώθηκε πρακτικά με 750 εκατομμύρια ευρώ (515 εκατομμύρια ευρώ + 117 εκατομμύρια ευρώ συλλογές εκσυγχρονισμού των 209 +120 εκατομμύρια ευρώ από ανεκτέλεστα αντισταθμιστικά), για την αγορά των δύο επιπλέον 214, ενώ το ΠΝ θα είχε δύο ανάλογων επιδόσεων και δυνατοτήτων υποβρύχια με μηδενικό κόστος, με μόνη υποχρέωση αυτή της απαλοιφής των ποινικών ρητρών για το «Παπανικολής».
Και αν η ελληνική πλευρά είχε χειριστεί την υπόθεση με σύνεση και ευελιξία κάτι που φυσικά δεν έχει- θα «απομάκρυνε» τον «πονοκέφαλο» του ενός 214 από το ΠΝ, με αντάλλαγμα τη ναυπήγηση δύο 209AIP ή Type 209PN –με βάση τις τότε ισορροπίες η γερμανική πλευρά θα μπορούσε να πιεστεί προς την κατεύθυνση του 209PN- διατηρώντας παράλληλα τη δυνατότητα να πουλήσει το «Παπανικολής» έναντι 200 έως και 350 εκατομμυρίων ευρώ και να χρησιμοποιήσει το ποσό αυτό για την αγορά του τέταρτου 214 που θα της έλειπε!
Αντ' αυτού προτίμησε το «δώρο» των 515 εκατομμυρίων ευρώ προς τους Γερμανούς, παραλαμβάνοντας το «Παπανικολής», μη επιβάλοντας ρήτρες και παραγγέλνοντας δύο επιπλέον υποβρύχια! . Έτσι με το πρώτο σενάριο θα διέθετε 4+2 υπερσύγχρονα υποβρύχια ίδιων δυνατοτήτων ενώ τώρα θα διαθέτει έξι 214 με κόστος όμως  τουλάχιστον μισού δισ. επιπλέον!
Δηλαδή, θα μπορούσε να έχει παραλάβει τα δύο δωρεάν υποβρύχια και να είχε παραγγείλει ακόμα δύο Τype 214 με τα ίδια ακριβώς λεφτά και ανανεώνοντας 100% τον υποβρυχιακό στόλο μας! Απίστευτο!
Απλή λογιστική πράξη λέγεται το πρώτο, καταστροφική λογιστική λέγεται το δεύτερο...
Αλλά στην Βουλή ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Ευάγγελος Βενιζέλος είχε πει ότι απεμπόλησε το δώρο επειδή "Ήταν καλύτερα τα δύο Type 214". Κατ'αρχήν δεν έχει διεκρινιστεί επίσημα, ούτε έχει προσκομιστεί έγγραφο που να αναφέρει ότι δεν πρόκειται για 214. Διότι π.χ. τα πορτογαλικά Type 214, κωδικοποιούνται ως Type 209PN. Mόνο την προφορική διαβεβαίωση προς το defencenet.gr έχουμε από πλευράς πρώην στελέχους της TKMS ότι η πρόταση αφορούσε τα 209/1400 της νοτιοαφρικανικής έκδοσης με ΑΙΡ.
Ας δούμε λοιπόν μια σύγκριση των δύο υποβρυχίων για να διαπιστώσουμε αν δικαιολογείτο η διαφορά των 750+ εκατ. στο κόστος κτήσης τους.
Τύπος  Type 209/1400 κλάση Heroine
Ναυτικό της Νοτίου Αφρικής

Εκτόπισμα στην επιφάνεια 1,454 τόνοι

Εκτόπισμα σε κατάδυση 1595 τόνοι
Μήκος  62 μέτρα
Διάμετρος ανθεκτικού σκάφους 6,2 μέτρα
Βύθισμα  5,8 μέτρα
Πρόωση  4 κινητήρες ντίζελ 3800 hp, μία ηλεκτρογεννήτρια Siemens 5032 hp, μία προπέλα
Ταχύτητα σε ανάδυση 10 κόμβοι
Ταχύτητα σε κατάδυση  21,5 κόμβοι
Εμβέλεια σε ανάδυση  10.000 μίλια με ταχύτητα 10 κόμβων
Εμβέλεια σε κατάδυση με χρήση snorkel 8.000 μίλια με ταχύτητα 8 κόμβων (στην ελληνική έκδοση θα είχε ΑΙΡ με εμβέλεια 13.000 μιλίων)
Εμβέλεια σε κατάδυση  400 μίλια με ταχύτητα 4 κόμβων
Μέγιστο βάθος κατάδυσης  350 μέτρα
Πλήρωμα  30 άτομα
Αυτονομία 60 ημέρες
Σόναρ STN Atlas CSU-90-45
Ραντάρ  ζώνης I
Σύστημα Ηλεκτρονικού Πολέμου Grintek Avitronics UME100
Σύστημα Διαχείρισης Μάχης STN Atlas ISUS-90 TCS
Σόναρ STN Atlas CSU-90-45
Περισκόπιο Της εταιρείας Zeiss το οποίο δεν διαπερνά το ανθεκτικό σκάφος
Οπλισμός  8 τορπιλοσωλήνες των 533 χλστ με απόθεμα 14 τορπιλών, σύστημα αντιμέτρων τορπιλών  4 εκτοξευτές αναλωσίμων


Τύπος  Type-214 AIP
Εκτόπισμα στην επιφάνεια 1690 τόνους
Εκτόπισμα σε κατάδυση 1860 τόνους
Μήκος  65 μέτρα
Διάμετρος ανθεκτικού σκάφους 6,3 μέτρα
Βύθισμα  6 μέτρα
Πρόωση  2 κινητήρες ντίζελ,  σύστημα AIP με 2 HDW PEM fuel cell module BZM120, μία ηλεκτρογεννήτρια Permasyn της εταιρείας Siemens, μία προπέλα
Ταχύτητα σε ανάδυση 12 κόμβοι
Ταχύτητα σε κατάδυση  20 κόμβοι
Ταχύτητα με χρήση συστήματος AIP 2-6 κόμβοι
Εμβέλεια σε ανάδυση  12.000 μίλια
Εμβέλεια σε κατάδυση με χρήση AIP 1.248 μίλια
Εμβέλεια σε κατάδυση  420 μίλια
Μέγιστο βάθος κατάδυσης  400 μέτρα
Πλήρωμα  27 άτομα
Αυτονομία 72 ημέρες
Σόναρ STN Atlas Elektronik DBQS-40, και το σόναρ εντοπισμού ναρκών STN Atlas Elektronik MOA 3070
Ραντάρ  SPHINX-D και ραντάρ LPI
Σύστημα Ηλεκτρονικού Πολέμου EADS FL1800U
Σύστημα Διαχείρισης Μάχης STN Atlas ISUS-90-15 TCS
Περισκόπιο Zeiss Optronic SERO 14 έρευνας και SERO 15 επίθεσης
Οπλισμός  8 τορπιλοσωλήνες των 533 χλστ με απόθεμα 16 τορπίλων
Σύστημα αντιμέτρων τορπιλών  4 εκτοξευτές αναλωσίμων του συστήματος TAU-2000 των εταιρειών  HDW-WASS/CIRCE

 defencenet.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται...Επίσης χρησιμοποιήστε ελληνική γραφή για να αναρτηθούν τα σχόλιά σας.