Το παραμύθι αυτών των ημερών θα μπορούσε κάλλιστα να είναι το παραμύθι της Μαρίας, μιας νεαρής φτωχής κοπέλας από την Ιερουσαλήμ που την αρραβώνιασαν με έναν ηλικιωμένο μαραγκό.
Ο Ιωσήφ –θες επειδή ήταν πολύ κύριος, θες δεν μπορούσε λόγω ηλικίας ( ούτε που την άγγιξε κατά τη διάρκεια της μνηστεία – όπως λένε οι γραφές. ) Μα η Μαρία ερωτεύτηκε έναν άτιμο νεαρούλη και αυτός την παραπλάνησε και της έκλεψε την...
παρθενιά της.
Όταν κατάλαβε πως είχε μείνει έγκυος, αντί να αυτοκτονήσει ή να τρέξει σε πρακτικούς γιατρούς για να … “ρίξουν” το μωρό (άλλωστε με τι ρίσκο ζωής και τι ποσοστά επιτυχίας γίνονταν τότε οι αμβλώσεις) , αποφάσισε να καταφύγει στη βασική ανθρώπινη αρχή που λέει ότι όσο πιο εξωφρενικό είναι ένα ψέμα, τόσο μεγαλύτερες οι πιθανότητες να γίνει πιστευτό. Στην ίδια αρχή που λέει ότι η ασφαλέστερη κρυψώνα είναι η πιο φανερή! Έτσι άρχισε να μιλάει στον Ιωσήφ για οράματα και θαύματα, για αγγέλους και για παρθενόκρινους … Παραμύθιαζε με τέτοια τεχνική, με πάθος κι ευγλωττία, ώστε γρήγορα έπεισε όχι μονάχα τον ηλικιωμένο μαραγκό αλλά και τους υπόλοιπους γύρω. Στο τέλος παραμυθιάστηκε οικιοθελώς και η ίδια γιατί προφανώς έτσι τη βόλευε. Λησμόνησε έτσι την αλήθεια, αγιοποιήθηκε και έγινε για όλους μας Η Παναγία.
Αυτή είναι η μία εκδοχή της ιστορίας .
Η άλλη είναι πως ο Ιωσήφ απλά να παρίστανε ότι είχε πιστέψει την ιστορία της Μαρίας και να την επαναλάμβανε σε συγγενείς και φίλους κι ας ήξερε ότι οι πιο πολλοί πιθανά γελούσαν πίσω από την πλάτη του και τον αποκαλούσαν κερατά και ξεμωραμένο! Το θέμα τους πιθανά να μην ήταν σφαγή των νηπίων από τον Ηρώδη αλλά η κοινωνική κατακραυγή . Μπορεί αυτή να ανάγκασε το ζευγάρι με το νεογέννητο να αναχωρήσει για την Αίγυπτο όπου τότε υπερχαν ειδικά campus για να μπορούν οι ανύπαντρες μητέρες να ξεφορτώνονται διακριτικά τα βρέφη που ήταν καρπός παρανόμων σχέσεων ..
Σε αυτή την περίπτωση, ο Ιωσήφ που ήταν ένας απλός φτωχός μαραγκός και δεν το άντεχε η τσέπη του από τη μια ήταν δε αρκετά σοφός από την άλλη, συνειδητοποίησε γρήγορα πως το μεγαλύτερο θαύμα στη ζωή ένος ανθρώπου είναι ο ερχομός ενός μωρού!!!
Όλα τα υπόλοιπα –η ταυτότητα του πατέρα, το ηθικό για την εποχή, … παράπτωμα της μάνας, το αν στον τοκετό θα παρευρίσκοντο τα συμπεθέρια ή τα ζώα της φάτνης- αποτελούν απλές λεπτομέρειες!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται...Επίσης χρησιμοποιήστε ελληνική γραφή για να αναρτηθούν τα σχόλιά σας.