Στοιχεία για τα συνολικά έσοδα από την είσπραξη διοδίων, από το 2008 και μετά, διαβιβάστηκαν στη Βουλή από τον υπουργό Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων Μιχάλη Χρυσοχοΐδη. Τα στοιχεία που αφορούν από το 2008 μέχρι και τον Οκτώβριο του 2013 δείχνουν ότι τα έσοδα ανήλθαν σε 1,3 δισ. ευρώ.
Ειδικότερα, στο έγγραφο αναφέρεται ότι τα συνολικά έσοδα (με ΦΠΑ) για κάθε σύμβαση Παραχώρησης, από το 2008 έως και τον Οκτώβριο 2013, έχουν ως εξής:...
- Ολυμπία Οδός (Ελευσίνα- Κόρινθος- Πάτρα- Πύργος-Τσακώνα): 435.623.473,07 ευρώ.
- Νέα Οδός (Αντίρριο- Ιωάννινα, Αθήνα- Μαλιακός και Σχηματάρι- Χαλκίδα): 441.841.638,94 ευρώ.
- Μορέας (Κόρινθος- Τρίπολη- Καλαμάτα & κλάδος Λεύκτρο- Σπάρτη): 149.249.153,61 ευρώ.
- Κεντρική Οδός (Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδος Ε65): 31.508.913,30 ευρώ.
- Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου (Μαλιακός- Κλειδί): 315.362.259,74 ευρώ.
Όπως επισημαίνει ο κ. Χρυσοχοΐδης, το ύψος των τελών διοδίων που χρεώνεται στους χρήστες καθορίζεται από τις Συμβάσεις Παραχώρησης με υποχρέωση τήρησης Ανώτατου Ορίου Διοδίων Τελών. Το Ανώτατο Όριο Διοδίων Τελών είναι η ανώτατη ανά χιλιόμετρο τιμή διοδίων τελών που ο παραχωρησιούχος δικαιούται να επιβάλει και υπόκειται σε ετήσια τιμαριθμική αναπροσαρμογή, βάσει του Δείκτη Τιμών Καταναλωτή, όπως αυτός καταρτίζεται και δημοσιεύεται από την ΕΣΥΕ.
Τα στοιχεία διαβιβάστηκαν μετά από ερωτήσεις του ανεξάρτητου βουλευτή Νίκου Νικολόπουλου και ο υπουργός Υποδομών διαβιβάζει και στοιχεία για το ζήτημα του συγκριτικού κόστους των υποδομών. Ο κ. Χρυσοχοΐδης επικαλείται, ειδικότερα, τεχνική έκθεση του υπουργείου Οικονομικών της Μ. Βρετανίας του 2010 στην οποία γίνεται σύγκριση του μέσου κόστους κατασκευής ενός χιλιομέτρου οδικής υποδομής σε κράτη και περιοχές της Ευρωπαϊκής Ένωσης και όπως επισημαίνει ο κ. Χρυσοχοΐδης, «ειδικά η Ελλάδα και η Ισπανία εμφανίζουν το χαμηλότερο μέσο κόστος (περίπου 7 εκατ. δολάρια ανά χιλιόμετρο, δηλαδή, περίπου 5,5 εκατομμύρια ευρώ ανά χιλιόμετρο).
kathimerini.gr
- Ολυμπία Οδός (Ελευσίνα- Κόρινθος- Πάτρα- Πύργος-Τσακώνα): 435.623.473,07 ευρώ.
- Νέα Οδός (Αντίρριο- Ιωάννινα, Αθήνα- Μαλιακός και Σχηματάρι- Χαλκίδα): 441.841.638,94 ευρώ.
- Μορέας (Κόρινθος- Τρίπολη- Καλαμάτα & κλάδος Λεύκτρο- Σπάρτη): 149.249.153,61 ευρώ.
- Κεντρική Οδός (Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδος Ε65): 31.508.913,30 ευρώ.
- Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου (Μαλιακός- Κλειδί): 315.362.259,74 ευρώ.
Όπως επισημαίνει ο κ. Χρυσοχοΐδης, το ύψος των τελών διοδίων που χρεώνεται στους χρήστες καθορίζεται από τις Συμβάσεις Παραχώρησης με υποχρέωση τήρησης Ανώτατου Ορίου Διοδίων Τελών. Το Ανώτατο Όριο Διοδίων Τελών είναι η ανώτατη ανά χιλιόμετρο τιμή διοδίων τελών που ο παραχωρησιούχος δικαιούται να επιβάλει και υπόκειται σε ετήσια τιμαριθμική αναπροσαρμογή, βάσει του Δείκτη Τιμών Καταναλωτή, όπως αυτός καταρτίζεται και δημοσιεύεται από την ΕΣΥΕ.
Τα στοιχεία διαβιβάστηκαν μετά από ερωτήσεις του ανεξάρτητου βουλευτή Νίκου Νικολόπουλου και ο υπουργός Υποδομών διαβιβάζει και στοιχεία για το ζήτημα του συγκριτικού κόστους των υποδομών. Ο κ. Χρυσοχοΐδης επικαλείται, ειδικότερα, τεχνική έκθεση του υπουργείου Οικονομικών της Μ. Βρετανίας του 2010 στην οποία γίνεται σύγκριση του μέσου κόστους κατασκευής ενός χιλιομέτρου οδικής υποδομής σε κράτη και περιοχές της Ευρωπαϊκής Ένωσης και όπως επισημαίνει ο κ. Χρυσοχοΐδης, «ειδικά η Ελλάδα και η Ισπανία εμφανίζουν το χαμηλότερο μέσο κόστος (περίπου 7 εκατ. δολάρια ανά χιλιόμετρο, δηλαδή, περίπου 5,5 εκατομμύρια ευρώ ανά χιλιόμετρο).
kathimerini.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται...Επίσης χρησιμοποιήστε ελληνική γραφή για να αναρτηθούν τα σχόλιά σας.