Το εκπληκτικό αυτο ντοκιμαντέρ του PBS με τίτλο: "Secrets of the Parthenon" (τα μυστικά του Παρθενώνα) αναλύει τον τρόπο που χτίστηκε ο περίφημος Παρθενώνας και καταγράφει λεπτό προς λεπτό τις προσπάθειες των τελευταίων δεκαετιών για την αναστήλωση του, απο τους καλύτερους επιστήμονες του κόσμου, διεισδύοντας στα βάθη του ιερού αυτού βράχου της Ακροπόλεως.
Απολαύστε το εκπληκτικό αυτό ντοκιμαντέρ, διάρκειας μίας ώρας και γνωρίστε "Τα μυστικά του Παρθενώνα"....
Πέρα από το δέος και το θάμβος που προκαλεί το θείον, η Ελληνική θρησκεία εμφανίζεται ως μία ευρύτατη συμβολική κατασκευή, σύνθετη αλλά με συνοχή, που επιτρέπει στη σκέψη, όπως και στο συναίσθημα, να εκδηλώνεται σε όλα τα επίπεδά της, περιλαμβανομένης της λατρείας. Ο μύθος παίζει κι αυτός τον ρόλο του σ' αυτό το σύνολο, όπως και οι τελετουργικές πρακτικές και οι μορφές με τις οποίες εικονίζεται το θείον. Μύθος, τελετουργία, εικαστική αναπαράσταση, αυτοί είναι οι τρεις τρόποι - λόγος, δράση, εικόνα - μέσω των οποίων δηλώνεται η θρησκευτική εμπειρία των Ελλήνων.
Κάθε Πάνθεον, όπως το Ελληνικό Πάνθεον, προϋποθέτει ένα πλήθος θεοτήτων, κάθε θεότητα έχει το δικό της ρόλο, το δικό της πεδίο, τους ιδιαίτερους τρόπους δράσης της, τη δική της μορφή εξουσίας. Οι θεότητες αυτές, οι οποίες στις μεταξύ τους σχέσεις συγκροτούν μια ιεραρχημένη κοινωνία Θεών, όπου οι ιδιότητες και τα προνόμια αποτελούν αντικείμενο μιας αρκετά αυστηρής κατανομής, αναγκαστικά περιορίζουν η μία την άλλη, ενώ ταυτόχρονα ...
Στον “Περικλέους Επιτάφιο” του Θουκυδίδη [Ἱστοριών Β´, § 35-46] υπάρχει η περιώνυμη φράση : «Φιλοκαλοῦμέν τε γὰρ μετ᾽ εὐτελείας καὶ φιλοσοφοῦμεν ἄνευ μαλακίας». Τούτη η φράση του Θουκυδίδη σημαίνει ότι αγαπάμε το κάλλος μέσα στην απλότητα, στο απέριττο, και ότι όσο πιο απλά πετυχαίνουμε να πραγματώσουμε το κάλλος, τόσο σε μεγαλύτερο βαθμό το προσεγγίζουμε. Αλλά και «φιλοσοφοῦμεν γνησίως τε καὶ ἱκανῶς», κατά τον στοχασμό του Σωκράτη της Πλατωνικής «Πολιτείας, 473. c.11 – e.2», χωρίς το περιττό στοιχείο, δηλ. «ἄνευ μαλακίας» κατά τον Θουκυδίδειο στοχασμό, δίχως δηλαδή μαλθακότητα ψυχής [Μαλακία = ραθυμία], εξ ου και το «Λακωνίζειν εστί φιλοσοφείν» Πρωταγόρας.
Αυτοί οι δύο νόμοι, το «Φιλοκαλοῦμέν μετ᾽ εὐτελείας» και το «φιλοσοφοῦμεν ἄνευ μαλακίας», που προσδιορίζουν την αρχαία Ελλάδα στην πιο υψηλή της έκφραση – αυτή της ισορροπίας Διονυσιακού και Απολλώνιου στοιχείου, έχουν απεικονιστεί επάνω στον Δωρικού Ρυθμού Παρθενώνα!
Ο αείμνηστος καθηγητής Λιαντίνης Δημήτριος, στο έργο του «Χάσμα σεισμού – Ο φιλοσοφικός Σολωμός, σελ. 140 – 141» μας λέγει ότι «το Ελληνικό πνεύμα είναι το αγλαό δημιούργημα της σύνθεσης του διονυσιακού και του απολλώνιου στοιχείου. Είναι ένας τρόπος ζωής του ανθρώπου επάνω στην γραμμή, που συναντιέται η ύλη και η μορφή (είδος) και γεννά τη Φύση, τη ζωή δηλαδή του Κόσμου. Το Ελληνικό πνεύμα ξεπηδά ...
Μια παράξενη ρωγμή, μήκους 3ων χιλιομέτρων εμφανίστηκε στο Νότιο Περού, κάνοντας τους επιστήμονες να βρίσκονται σε πλήρη σύγχυση, υποστηρίζοντας πως η Νότια Αμερική έχει αρχίσει να …βυθίζεται.
Το φαινόμενο παρατηρήθηκε σε μια επαρχία, λίγο έξω από τη λίμνη Τιτικάκα. Ξαφνικά, φάνηκε να ασκείται μια τεράστια πίεση στη γη και να ανοίγει, την ώρα που κομμάτια εδάφους εκτοξεύονταν με δύναμη σε μεγάλη απόσταση.
Οι επιστήμονες δε σχετίζουν το φαινόμενο με κάποια φυσική καταστροφή, αφού δεν προηγήθηκε ούτε σεισμός, ούτε κάποιο …
Δύο κουκούτσια ελιάς και το αποτύπωμα ενός αμπελόφυλλου πάνω σε ωμή πλίνθο, ταπεινά ευρήματα αλλά με πολύ μεγάλη σημασία αφού εντοπίσθηκαν μέσα σε ένα πηγάδι της 3ης π. Χ. χιλιετίας στην Κνωσό μιλούν με τον τρόπο τους για τον οικισμό αυτής της εποχής και για δύο από τα σημαντικότερα προϊόντα της, την ελιά και την άμπελο. Για τα ευρήματα αυτού του λεγόμενου «ανακτορικού πηγαδιού», βάθους 17, 2 μέτρων αλλά και από ανασκαφές τμήματος του οικισμού της Κνωσού θα μιλήσει την Παρασκευή 25 Φεβρουαρίου ο καθηγητής κ. Gerald Cadogan με θέμα «Η Πρωτομινωική Κνωσός: μερικές νέες σκέψεις» στο σεμινάριο Μινωικής Αρχαιολογικής στην Αρχαιολογική Εταιρεία (ώρα 16.30).
Το πρώτο πηγάδι της Εποχής του Χαλκού που έχει βρεθεί στην Κνωσό είναι αυτό,...
Μπορεί ο νέος δήμαρχος Θεσσαλονίκης να επιθυμεί να καταστήσει την πόλη του ‘‘Ιερουσαλήμ των Βαλκανίων’’, σε επίπεδο συνεργασιών και δραστηριοτήτων, όμως στο ίδιο μήκος κύματος κινούνται και οι γείτονές μας, εγκαινιάζοντας μουσείο αφιερωμένο στη μνήμη των ‘‘Μακεδόνων’’ Εβραίων, θυμάτων του ολοκαυτώματος.
Από ότι φαίνεται μάλιστα διεφημισαν με επιτυχία διεθνώς τα εγκαίνια του νέου τους μουσείου. Στις 11 Μαρτίου η εφημερίδα Montreal Gazette φιλοξένησε την είδηση με τίτλο: Η ‘‘Μακεδονία’’ ...
Από τον χρυσούν αιώνα του Περικλέους, μέχρι τους Ρωμαίους, τους Γότθους, τους Σταυροφόρους, τους Οθωμανούς και τον Χίτλερ, επεκτατικοί πόλεμοι και τυραννικά καθεστώτα προκάλεσαν βάναυσες γενοκτονίες και ανεπανόρθωτες πολιτιστικές καταστροφές. Ο αφανισμός και η αρπαγή των αρχαιοελληνικών συγγραμμάτων, η ισοπέδωση των μνημείων και των ιερών, η καταστροφή ανεπανάληπτων έργων τέχνης και η πυρπόληση όλων σχεδόν των βιβλιοθηκών, αποτέλεσαν την μεγαλύτερη πολιτισμική τραγωδία της ανθρώπινης ιστορίας.
Η ελληνική διάνοια προσέφερε στην ανθρωπότητα τα μέγιστα, τις επιστήμες, τις τέχνες, την ποίηση, την ελευθερία της έκφρασης και την διαύγεια του πνεύματος, όλα...
Της Ηλέκτρας
Βγάζουμε φωτογραφίες στις διακοπές μας ειδικά για να μπουν στο Facebook. Χωρίζουμε, ξαναερωτευόμαστε μέσω Facebook και το διατυμπανίζουμε στο “relationship status”. Ενημερώνουμε που θα πάμε το Σαββατόβραδο και την επομένη πως περάσαμε εκεί που πήγαμε.
Όταν αναχωρήσουμε όμως για...το παντοτινό ταξίδι, τότε ποιος θα κάνει update; Το Φατσοβιβλίο μας σκέφτηκε και προσφέρει μια νέα κάπως…
Ένα πολύ ενδιαφέρον γράφημα, παρουσιάζει η ηλεκτρονική έκδοση των New York Times στο οποίο απεικονίζεται το ταξίδι του ραδιενεργού νέφους, όπως αυτό ξεκίνησε από την Ιαπωνία μετά τον καταστροφικό σεισμό, το τσουνάμι και τις εκρήξεις στους πυρηνικούς αντιδραστήρες της Φουκουσίμα. Η σελίδα..
βρίσκεται εδώ και παρουσιάζει το χρονικό του νέφους ανα ημέρα.. Εργαλείο της μέχρι ...
Η Σύμβαση που υπέγραψε η Κυβέρνηση με τους Δανειστές: Είναι η Διαθήκη της Ελλάδας. Φροντίσαμε να αποσταλεί ολοκληρωμένη. Διότι και νου έχουμε και κρίση. Αυτή τη στιγμή φεύγουν από διάφορα σημεία του πλανήτη email μέσω facebook αλλά και απλών λογαριασμών (hotmail, googlemail) με την εν λόγω συμφωνία που υπεγράφη κάτω από το τραπέζι και χωρίς να ρωτήσουν κανένα. Όσο περιληπτικά μπορούμε, θα βοηθήσουμε να συνειδητοποιήσετε μερικά από τα δυσμενή και επαχθή που έχουν γίνει αποδεκτά στο βωμό του δημόσιου χρέους' και της πτώχευσης', διότι (οπως θα δείτε στο τέλος), ΥΠΗΡΧΕ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΝΑ ΚΑΛΥΦΘΕΙ ΤΟ ΧΡΕΟΣ ΑΠΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥΣ ΠΟΡΟΥΣ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΜΕΛΕΤΗ ΤΟΥ Κ. ΑΡΙΣΤ. ΤΣΙΠΛΑΚΟΥ, όμως η κυβέρνηση προτίμησε το ΔΝΤ με το οποίο υπόγραψε ανατριχιαστικούς όρους ...;
Από το Μαρικάκι
Από τότε που πατήσανε το restart εκεί στον ΣΥΡΙΖΑ, έχει πάρει φόρα ο Τσίπρας, τι πρωτοβουλίες, συνέδρια, πύρινοι λόγοι στη Βουλή κατά Παπανδρέου. Του έχει δώσει λίγο αβάντα και ο Πάγκαλος που έχει μπερδέψει Τσίπρα και ΣΥΡΙΖΑ με τον Νταλάρα (όποια πέτρα κι αν σηκώσεις...). Μια και δύο πήγε και στου Παπούλια, ο επικεφαλής του ΣΥΡΙΖΑ να τον ενημερώσει για τις προτάσεις του συνεδρίου της ευρωπαϊκής αριστεράς για το χρέος, που έγινε πριν μερικές μέρες . Στο μέρος της συζήτησης που καταγράφηκε από τις κάμερες ο Τσίπρας μετέφερε τη δυσαρέσκειά του ...
Κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2011 εκτιμά το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο ότι η Ελλάδα θα περάσει τη χειρότερη φάση της οικονομικής κρίσης που περνάει, ενώ η διάρκεια των προβλημάτων ίσως κρατήσει περισσότερο καιρό από όσο αρχικά είχε εκτιμηθεί. Το ΔΝΤ μάλιστα ζήτησε μέτρα 8 δισεκατομμυρίων ευρώ για το....
Το σάπιο και διεφθαρμένο καθεστώς και θα πρέπει να το αντιληφθούμε και να το κατανοήσουμε καλά, φοβάται δύο πράγματα: την οικονομική κατάρρευση και τον πόλεμο. Αν συμβεί οποιοδήποτε από τα δύο γεγονότα και ειδικότερα, αν μετά από κάποια πολεμική σύγκρουση, ακρωτηριασθεί η ακεραιότητα της ελληνικής Επικράτειας, όπως αντιλαμβάνεστε, δεν μπορεί να σταθεί. Τίποτε άλλο δεν φοβάται. Όλα τ’ άλλα είναι παιχνιδάκια στα χέρια του. Τον δε λαό (το ντεκόρ της «δημοκρατίας» του), τον έχει γραμμένο εκεί που δεν παίρνει.
Επομένως, θα πρέπει να έχουμε υπόψη μας, για να αντιλαμβανόμαστε τι παίζεται ότι:..
Ένας τυφλός μπαίνει κατά λάθος σε ένα κλαμπ όπου συχνάζουν μόνο λεσβίες. Καταφέρνει να φτάσει μέχρι το μπαρ και παραγγέλνει ένα ποτό.
Κάποια στιγμή λέει δυνατά στην σερβιτόρα:
- Έπς! θέλεις να σου πω ένα ανέκδοτο με ξανθιές;
Απόλυτη σιγή στην αίθουσα.
Με βαριά και βραχνή φωνή η...
...λεσβία που κάθεται δίπλα του, του λέει:
- Πριν συνεχίσεις, θα ήταν φρόνιμο να μάθεις κάτι. Η σερβιτόρα είναι ξανθιά, η κοπέλα στην είσοδο είναι ξανθιά κι εγώ είμαι ξανθιά. Έχω ύψος 1,85, ζυγίζω 120 κιλά και έχω μαύρη ζώνη στο καράτε. Η σύντροφός μου, επίσης ξανθιά, είναι πρωταθλήτρια στο Κατς. Σίγουρα θες να μας πεις το ανέκδοτο;...
Γιατί το φιλί παίζει τόσο αποφασιστικό ρόλο στην ερωτική ζωή ανδρών και γυναικών; Είναι απλώς ένα στάδιο «προθέρμανσης» για την ερωτική συνεύρεση ή κάτι περισσότερο; Και έχει για τον άνδρα την ίδια βαρύτητα που έχει για τη γυναίκα;
Αμερικανοί ψυχολόγοι από το Πανεπιστήμιο Albany της Νέας Υόρκης μελέτησαν την ερωτική συμπεριφορά 1.041 φοιτητών. Και κατέληξαν σε μια σειρά από ενδιαφέροντα συμπεράσματα, τα οποία και δημοσίευσαν τον περασμένο μήνα στην επιστημονική επιθεώρηση «Evolutionary Psychology».
Ενα από τα πρώτα συμπεράσματα ήταν ότι το φιλί είναι όντως μια εξαιρετικά σημαντική στιγμή κατά τη διαδικασία του ζευγαρώματος, αλλά για τελείως διαφορετικούς λόγους για τον άνδρα και τη γυναίκα. Οι άνδρες αντιδρούν και επεξεργάζονται διαφορετικά την εμπειρία του πρώτου φιλιού από τις γυναίκες. Για τους περισσότερους άνδρες ένα βαθύ φιλί δεν είναι παρά το αναγκαίο βήμα για να περάσουν στο επόμενο στάδιο, της «ολοκλήρωσης» της ερωτικής...
Εντός των επομένων ωρών θα πραγματοποιηθούν τα αεροπορικά χτυπήματα στη Λιβύη, στο πλαίσιο της απόφασης του Συμβουλίου Ασφαλείας των Ηνωμένων Εθνών, δήλωσε σήμερα στο Παρίσι ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Φρανσουά Μπαρουέν, διευκρινίζοντας πως οι γαλλικές δυνάμεις θα συμμετάσχουν στις επιχειρήσεις αυτές.
Την ίδια ώρα, στο Όσλο, η Νορβηγίδα υπουργός Αμυνας Γκρέτε Φαρέμο γνωστοποίησε με δηλώσεις της στη νορβηγική εφημερίδα Verdens Gang ότι η Νορβηγία θα συμβάλει στη στρατιωτική δράση εναντίον των δυνάμεων του Καντάφι.
Οι κινητοποιήσεις των κατοίκων έφεραν αποτέλεσμα: Πίσω έκανε το υπουργείο Παιδείας και για το Λύκειο Μοχού και για τα Γυμνάσια Τυλίσου και Τεφελίου!
Αλλο ένα βήμα έκανε πίσω το υπουργείο Παιδείας
Μετά από συνάντηση που είχε με το δήμαρχο Χερσονήσου και μία επιτροπή που είχε συσταθεί για αυτό το σκοπό, η υφυπουργός, Εύη Χριστοφιλοπούλου, δέχτηκε να συνεχίσει να λειτουργεί το σχολείο. Είχε προηγηθεί ανάλογη απόφαση για τα Γυμνάσια Τυλίσου και Τεφελίου.
Βρισκόμαστε στο 1955, λίγο μετά το τέλος του εμφυλίου πολέμου. Στις φυλακές των Βούρλων, στον Πειραιά, 27 πολιτικοί κρατούμενοι οργανώνουν μια από τις πιο εντυπωσιακές αποδράσεις στην παγκόσμια ιστορία
Η Αθήνα ξενυχτά για την υποδοχή της. Εισέβαλε, μεταμφιεσμένη, στο Άγιο Όρος
Δεν ξέρω τι γνώμη έχετε σήμερα για τα σύγχρονα καλλιστεία ομορφιάς. Ορισμένοι τα θεωρούν ένα, ακόμα, θέαμα, ενώ άλλοι ένα χαζό θέαμα. Σίγουρα, όμως, δεν είχαν πάντα την ίδια απήχηση στην Ελληνική κοινωνία. Τα καλλιστεία ομορφιάς στην Αθήνα του 1930 ήταν ένα μέγιστο πολιτικό γεγονός και η Μις Ελλάς κουβάλαγε στις όμορφες πλάτες της την «τιμή» του Έθνους.
Ο πρώτος διαγωνισμός έγινε το 1929. Το πόσο σοβαρή υπόθεση ήταν για τη ζωή των Αθηναίων φαίνεται και από το ότι τα πρώτα χρόνια τα καλλιστεία τα διοργάνωνε η «Ένωσις των Συντακτών». Η πρώτη Μις Ελλάς ήταν η Ασπασία Καρατζά, εγγονή του αγωνιστή του 1821, Παναγιώτη Καρατζά, η οποία μάλιστα διακρίθηκε στον πανευρωπαϊκό διαγωνισμό, στο Παρίσι, όπου κατέλαβε τη ...
Ηρωίδα της αρχαιότητας, η πιο γρήγορη από όλους τους θνητούς και η μοναδική γυναίκα αργοναύτης. Η ιστορία της συνδέεται άλλοτε με τους αρκαδικούς κι άλλοτε με τους βοιωτικούς μύθους. Οι δυο μύθοι έχουν τόσα κοινά χαρακτηριστικά που δεν μας επιτρέπουν να θεωρήσουμε πως υπήρχαν δυο διαφορετικές ηρωίδες με το ίδιο όνομα.
Κατά τον αρκαδικό μύθο, η Αταλάντη, ήταν κόρη του Ιασίου (ή του Σχοινέως) και της Κλυμένης. Πατρίδα της ήταν το...
Της Μιχαλούς
Μας τα πρόλαβαν για μια ακόμη φορά τα στελέχη του ΔΝΤ- αγνοώντας τα στελέχη του οικονομικού επιτελείου- με την έκθεση που υπέβαλαν ενόψει της εκταµίευσης της 4ης δόσης του δανείου … Ο λόγος για την νέα λυπητερή που θα πληρώσουμε η οποία ξεπερνά τα 22 δισ. ευρώ και θα βγει από νέες μειώσεις που θα υποστούν για μια ακόμη φορά οι μισθωτοί, οι συνταξιούχοι …
Βέβαια ο Παπακωνστασντίνου μας είχε προϊδεάσει με την γνωστή τακτική του…Διαψεύδει δηλαδή κατηγορηματικά κάτι, το οποίο γίνεται το πολύ σε ένα μήνα!
Θυμίζουμε ότι μιλώντας στην κρατική τηλεόραση, είχε δηλώσει ότι..
Να δεις τι σου ‘χω για μετά…
Μουσική/Στίχοι: Μαχαιρίτσας Λαυρέντης/Γκανάς Μιχάλης
Ερμηνεία:Λαυρέντης Μαχαιρίτσας-Βασίλης Παπακωνσταντίνου
Στίχοι:
Στο ασανσέρ σφάζουν αρνιά, στο ρετιρέ κριάρια
και στο μεγάλο λίβινγκ ρούμ, με ρομπ ντε σαμπρ κυκλοφορούν
στον καμπινέ πάνε συχνά και στον μπιντέ καβάλα
προσεύχονται διαπασών εις το λαχείο συντακτών
Με άλλα λόγια θα στο πω κι έναν ανάπηρο σκοπό
απ’ το πενήντα και μετά, μας έχουν πνίξει τα μπετά
να δεις τι σου ‘χω για μετά
Στου Στρατηγάκη την αυλή και σ’ άλλα ινστιτούτα
λέει πολλοί ‘ναι μαζεμένοι, ρωμιοσύνη μου καημένη
Η γλώσσα κόκαλα δεν έχει μα κόκαλα τσακίζει
με YES και SORRY και λοιπά και με σπασμένα αγγλικά
Με άλλα λόγια θα στο πω κι έναν ανάπηρο σκοπό
απ’ το εξήντα και μετά, ανά, κατά, δια, μετά
να δεις τι σου ‘χω για μετά
Καβάλα πάνε σινεμά, καβάλα super market
μπαίνουμε σ’ άλλη εποχή πιο στέρεο και γιώτα χι
Ελλάς Ελλήνων χριστιανών κι αντίσταση και γύψος
πολυτεχνείο ξαφνικά μεταπολίτευση και τα λοιπά
Με άλλα λόγια θα στο πω κι έναν ανάπηρο σκοπό
απ’ το εβδομήντα και μετά μας έχουν πνίξει τα σκατά
να δεις τι σου ‘χω για μετά
Εδώ και τώρα αλλαγή και πανταχού το νέφος
από τα out και τα in βγήκαμε γιάπηδες με τζιν
σκυλάδικα στην εθνική ντίσκο στη παραλία
ανάδελφος ελληνισμός ενώ επίκειται σεισμός
Με άλλα λόγια θα στο πω κι έναν ανάπηρο σκοπό
απ’ το ογδόντα και μετά να δεις τι σου ‘ρχεται μετά
να δεις τι σου χω για μετά
Στο ενενήντα φτάσαμε εμπρός ταχύ το βήμα
να το ακολουθήσουμε γιατί καθυστερήσαμε
εσυ, νου ντου, περικοπές, κυπριακό και Σκόπια
Θεέ μου πως φτάσαμε ως εδώ στα σύνορα του εξαποδώ
Με άλλα λόγια θα στο πω κι έναν ανάπηρο σκοπό
απ’ το ενενήντα και μετά να δεις τι σου ‘χω για μετά
να δεις τι σου ‘χω για μετά
Μα η Ελλάδα ως γνωστόν ποτέ της δεν πεθαίνει
και όπως έχει ειπωθεί κάποια στιγμή θ’ αναστηθεί
μητέρα μεγαλόψυχη ή φάντασμα και ζόμπι
ας κάνουμε υπομονή το δύο χιλιάδες θα φανεί
Με άλλα λόγια θα στο πω κι έναν ανάπηρο σκοπό
την ονειρεύτηκα ξανά συγκάτοικο σ’ ένα βραχνά
να με ξυπνάει με βρισιές
Μάθημα του Λιαντίνη προς τους μετεκπαιδευόμενους δασκάλους του Μαράσλειου Διδασκαλείου, διάρκειας μίας ώρας και δέκα λεπτών, στο οποίο αναλύει την ιστορία της Ελένης της Σπάρτης και την αλληγορία της κορυφαίας αυτης ποιήσεως του Ομήρου.
Γράφει η Κουκίδα
Ακούει Μαξίμου; Σαν πολλά αδειάσματα δεν πέφτουν τις τελευταίες μέρες; Όχι τίποτα άλλο, αλλά πόσο να (σας) καλύψουν τα άμοιρα δελτία των 8; Μετά την πρωτοφανή απόφαση των 16 ηγετών της ευρωζώνης να συμπεριλάβουν τα 50 δισεκ. των αποκρατικοποιήσεων και αξιοποίησης της δημόσιας γης στα συμπεράσματα της Συνόδου ήρθε η σειρά του (αγαπημένου) ΔΝΤ να περιγράψει στην έκθεση για την πρόοδο της χώρας μας, πόσο πολύ κυβερνητική ιδέα ήταν οι αποκρατικοποιήσεις τις οποίες με «θέρμη» προώθησε ο υπουργός Οικονομικών.
Μα τότε δεν είχε βγει ο κ. Παπακωνσταντίνου, έξαλλος και ανήγγειλε από το βήμα της Βουλής (!!) ότι οι τροϊκανοί το παράκαναν και τους απαγόρευσε (!) να δίνουν συνεντεύξεις; Μετά δεν βγήκε ο πρωθυπουργός να μιλήσει για ...
Οι υποψήφιοι επενδυτές γνώριζαν το…ρίσκο Πολλά από τα έργα εγκατάστασης φωτοβολταϊκών για τα οποία έχουν υποβληθεί αιτήματα, έχουν σημαντική πιθανότητα να μη γίνουν είτε για τεχνικούς λόγους ή και για λόγους αδυναμίας χρηματοδότησης, ομολογεί προκλητικά ο υφυπουργός Περιβάλλοντος Γιάννης Μανιάτης παραδεχόμενος την αποτυχία της ενεργειακής πολιτικής της κυβέρνησης.
Εμφανίζεται όμως ιδιαίτερα προκλητικός λέγοντας ότι οι υποψήφιοι επενδυτές γνώριζαν το…ρίσκο με ότι κι αν αυτό σημαίνει…
Οι τελευταίες ημέρες του Άρη Βελουχιώτη
Μουσική βασισμένη στα δημοτικά και παραδοσιακά μας τραγούδια.
Τιμή για εμάς που συμμετέχει με το κλαρίνο του ο Πετρολούκας Χαλκιάς
Από το album του λαβύρυθμου ''Πόλη - Εποχές - Άνθρωποι''
Η Ορφική Θεολογία επονομάζεται επισήμως «Ελληνική Θεολογία». Προέρχεται από την «Χρυσή Εποχή» , κατά τον πυρήνα της και την θεμελιώδη εκτίμηση της Κοσμογονίας (Πρώτες Αρχές, Φύση και εξέλιξη των Ουσιών, διάταξη και σχέση των Ουσιών και των Δυνάμεων, Πρόοδος και μεταβολές των Όντων, διάταξη και σχέση των διαφόρων Κοσμικών Συστημάτων - Συμπάντων), της Θεογονίας (φύση και πρόοδος των θεών, ενέργειες και έργα αυτών στο Γίγνεσθαι των Όντων), της Ψυχογονίας (φύση και πρόοδος της Ψυχής, λειτουργίες αυτής, σχέσεις αυτής, τρόποι και ενέργειες αυτής, πρόοδοι, πάθη και προορισμοί αυτής).
Ο Ορφεύς, επονομάζεται «Πρώτος των Ελλήνων Θεολόγος», επειδή παρέλαβε από τον φυσικό πατέρα του Οίαγρο και την μητέρα του (αρχιέρεια- ιεροφάντιδα των Πιερίδων Μουσών) Καλλιόπη την θεωρία αυτή, συμπληρωμένη κατά την περίοδο του «Αργυρού Γένους» από τον θεϊκό (=θεωρούμενο εκπρόσωπο και εμψύχωση του ομώνυμου θεού) βασιλέα Διόνυσο. Ο Διόνυσος εδίδαξε τα Μυστήρια του συνώνυμού του Θεού στον Θάροπα ή Χάροπα- πάππο του Ορφέως και αυτός στον Οίαγρο, ο οποίος τα εδίδαξε στον Ορφέα. Ο Ορφεύς υπήρξε «ιερός» βασιλεύς (δεύτερο πολίτευμα μετά την «θεϊκή» βασιλεία ) των Οδρυσσών Θρακών.
Πανεπιστήμων: αστρολόγος, ιατρομάντης, ραψωδός, αοιδός, θαυματουργός, μουσικός, ποιμένας, πολεμιστής. Κυρίως όμως, ...
Το εσωτερικό του στεγάστρου των προϊστορικών τύμβων Βρανά.
Πριν από λίγους μήνες γιορτάσαμε την ιστορική νίκη για τα 2.500 χρόνια από τη Μάχη στον Μαραθώνα, αλλά μια άλλη μάχη συνεχίζεται μέρα με τη μέρα στην ίδια περιοχή χωρίς να βρίσκει χώρο στα τηλεοπτικά δελτία και τα πρωτοσέλιδα. Είναι η μάχη με τη φθορά που έχει συμμάχους την κρατική γραφειοκρατία και αδιαφορία.
Η ενοποίηση των αρχαιολογικών χώρων του Μαραθώνα, με την ανάδειξη μνημείων στο πλαίσιο μιας αρχαιολογικής και τουριστικής διαδρομής, όλοι ξέρουν ότι απέτυχε. Η αναβάθμιση...
Της Βάλιας Μπαζού* Δεν πρόκειται ούτε για πρόβλεψη ούτε για προφητεία. Πρόκειται απλώς για κοινή λογική, αφού η κυβέρνηση συνεχίζει να κάνει τα ίδια λάθη, συνεχίζει να προκαλεί με τις ίδιες κινήσεις, αποκαλύπτοντας – και αυτό είναι το πρόβλημα – ότι δεν πρόκειται για λάθος στρατηγική, αλλά για δομημέναστοιχεία του χαρακτήρα της.
● Όπως στην Κερατέα, έτσι και στο Ελληνικό η κυβέρνηση λειτουργεί υπεροπτικά, αντιμετωπίζει υποτιμητικά πολίτες, φορείς και επιστήμονες, δείχνει να αγνοεί ή πράγματι αγνοεί γεγονότα και διεργασίες που λαμβάνουν χώρα στην κοινωνία.
● Όπως στην Κερατέα, έτσι και στο Ελληνικό η κυβέρνηση με περισσή αλαζονεία πέρασε μέσα σε μια νύχτα, από την ωδή στη διαβούλευση, στη φοβική και ενοχική κρυψίνοια, από τις ανοιχτές διαδικασίες στην ομερτά.
Και το χειρότερο είναι ότι με τις επιλογές της αποδεικνύει ότι δεν δείχνει κανέναν πολιτικό σεβασμό στη δύναμη της συγκυρίας και της χρονικής στιγμής.
Γιατί δεν χρειάζεται καμιά βαθιά πολιτική σκέψη για να καταλάβει κανείς ότι, όταν η κοινωνία δέχεται καταιγισμό δυσβάσταχτων μέτρων,....
Η ανακαινισμένη αίθουσα της Ελληνικής Εστίας στη Γαλλική Πανεπιστημιούπολη στο Παρίσι ήταν κατάμεστη τη Δευτέρα το βράδυ, στην εκδήλωση που οργανώθηκε για τον Κώστα Αξελό, με τη συμπλήρωση ενός έτους από την ημέρα του θανάτου του.
Πλήθος Γάλλων και Ελλήνων κάθε ηλικίας παρακολούθησαν τον ίδιο τον στοχαστή να ανατρέχει στη ζωή και τη σκέψη του, με τη γνωστή βροντερή φωνή του , με τη βαθύτητα των παρατηρήσεών του και με το ιδιαίτερο χιούμορ του, κατά τη διάρκεια της προβολής μιας παλαιότερης τηλεοπτικής του συνέντευξης στο κανάλι ARTE. Για πολλούς μέσα στην αίθουσα, που τον είχαν γνωρίσει και συναναστραφεί, ήταν μια πολύ συγκινητική στιγμή.
Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε με πρωτοβουλία της γενικής προξένου της Ελλάδας στο Παρίσι Κατερίνας Κόικα και της διευθύντριας της Ελληνικής Εστίας Μαρίας Γράβαρη-Μπάρμπα. Και οι δύο είχαν γνωρίσει τον Κώστα Αξελό και αναφέρθηκαν με σεβασμό και συγκίνηση στη γνωριμία αυτή. Ο Αξελός, μάλιστα, όταν έφθασε τον Δεκέμβριο του 1945 στο Παρίσι μαζί με τους άλλους υποτρόφους του θρυλικού «Ματαρόα» είχε κατοικήσει για λίγο στην Ελληνική Εστία.
Η κ. Γράβαρη-Μπάρμπα υπογράμμισε ότι με την εκδήλωση για τον Κώστα Αξελό η Ελληνική Εστία γίνεται και πάλι ο χώρος της ελεύθερης συζήτησης και διακίνησης των ιδεών που ήταν πάντοτε και που «τραυματίστηκε» με τα γνωστά γεγονότα του περασμένου Σαββάτου (στην εκδήλωση για τον Κώστα Γαβρά λόγω παρουσίας του Θόδωρου Πάγκαλου). Ηταν εντυπωσιακή η κατανυκτική σιγή που επικράτησε τη Δευτέρα το βράδυ, η προσήλωση με την οποία παρακολούθησαν όλοι τα διαδραματιζόμενα, ακόμη και μια «γαλαρία» όρθιων και «οργισμένων» νεαρών στο βάθος.
«Θυμάμαι δύο χρόνια σχεδόν πριν, εδώ στο Παρίσι, να συναντώ τον διανοητή που υπήρξε ένας από τους μύθους των πρώτων νεανικών μου χρόνων. Θυμάμαι τη θαλπωρή που εξέπεμπε η παρουσία του. Τη θαρραλέα εναρμόνιση των ιδεών του ανθρώπου Αξελού με τον τρόπο ζωής και συμπεριφοράς του», είπε συγκινημένη η κ. Κατερίνα Κόικα.
Την προβολή της τηλεοπτικής συνέντευξης του Αξελού...
Το αρχαιότερο... ... επάγγελµα του κόσµου δεν είναι αυτό που νοµίζουµε. Η µελέτη παλαιολιθικών εργαλείων έχει δείξει πως εδώ και τουλάχιστον δυόµισι εκατοµµύρια χρόνια ακόµη και οι πιο µακρινοί πρόγονοι του ανθρώπου µετέδιδαν τις γνώσεις τους από τη µια γενιά στην άλλη. Η εκπαίδευση είναι αρχαιότερη από τη γραφή, αρχαιότερη από την ιδιοκτησία, αρχαιότερη από την κατάκτηση της φωτιάς, αρχαιότερη ακόµη και από τον έναρθρο λόγο. Η αξία της...
Πρώτα μετέτρεψαν έναν ολόκληρο λαό σε λαμόγιο και τώρα θέλουνε βιαίως να τον ξελαμογιάσουν οι ίδιοι, να συνέλθουμε, και μόλις συνέλθουμε να ξαναρθούν τα λαμόγια για τον επόμενο γύρο. Κύκλω οι ασεβείς περιπατούν.
Το θέμα δεν είναι βεβαίως ηθικό, αλλά βαθέως πολιτικό κι αισθητικό. Όταν πήγαινα για δουλειά, σε διάφορες κομματικές συναντήσεις, έβλεπα αυτό: πρώτον, την κακή αισθητική των προσώπων, τα φριχτά τους ντυσίματα, τις γραβάτες-νοβοπάν, τα ανεπεξέργαστα μάτια, τις κάλτσες μερσεριζέ, κι έλεγα από μέσα μου: φίλε, μπα, δεν υπάρχει ελπίδα.
Διότι, αδερφέ, το πακέτο είναι βαθύτερα συνολικό, δεν είναι απλή κριτική της επίφασης του συστήματος. Αυτούς που βλέπεις, το πώς είναι, πώς περπατούν, πώς ντύνονται, ποιες λέξεις χρησιμοποιούν – όλα αυτά μαζί είναι που παράγουνε και το... πιθανό πολιτικό αποτέλεσμα και όχι τα κλισέ της μεταπολίτευσης και η κουτσή ρητορική τους.
Το πρόβλημα είναι βαθύτατα πολιτισμικό. Είδα τον γαστροβαρή Πάγκαλο σε μια εκδήλωση απονομής βραβείων Μπότση, με άβαφα παντοφλέ παπούτσια και να παίζει κομπολόι, στην πρώτη σειρά, διαρκούσης της τελετής.
Είδα ένα σωρό άλλους, γκρι, με θλιβερά κοστούμια και αγωνία διαδρομισμού, σε πολλές συναντήσεις στη ΔΕΘ – κατάλαβα αισθητικά ότι το κομματικό σύστημα απωθεί τους προικισμένους, τους ευγενείς. Μυστακοφόροι συνδικαλιστές και υποτακτικοί και λαμπραντόρ να συνωθούνται παντού – ίδιο παρουσιαστικό με μικρές παραλλαγές. Κι είπα: φίλε, μάλλον δεν υπάρχει ελπίδα.
Με μια έννοια, καλά που πλάκωσε η τρόικα και μας έχει στη μαχαιριά. Αλλά και πάλι, μήπως το ζήτημα που λέμε «οικονομικό» είναι κάτι άλλο στο βάθος; Ναι, είναι κάτι άλλο. Σκοτεινότερο και συνολικό.
Να πάμε, θα πεις, σε μια άλλη Παιδεία. Ποιος θα τη φτιάξει; απο το Ποντικι
Η Πανδώρα (παν + δώρα) είναι αρχετυπική μορφή της ελληνικής μυθολογίας, όπου αναφέρεται ως η πρώτη θνητή γυναίκα, αιτία όλων των δεινών κατά τον Ησίοδο και αντίστοιχη της βιβλικής Εύας. Ο μύθος της Πανδώρας, όχι τόσο ως αρχετυπικής μορφής, μητέρας όλων των γυναικών, αλλά ως αιτίας όλων των παθών, λόγω της περιέργειάς της, έχει κάνει το γύρο του κόσμου. Συγκεκριμένα, από ανοησία, περιέργεια ή σκόπιμα, η Πανδώρα σύμφωνα με το μύθο αποδέσμευσε και σκόρπισε στην ανθρωπότητα όλα τα δεινά και τις ασθένειες που ήταν κρυμμένες σε ένα πιθάρι -το οποίο κατά λάθος καθιερώθηκε να αναφέρεται ως......
Οι αρχαίοι Έλληνες δίνοντας στους θεούς τους ανθρώπινα χαρακτηριστικά, συμπεριέλαβαν τις ιδιότητες, τα προτερήματα και τις αδυναμίες των ανθρώπων. Κι έτσι θεώρησαν φυσικό να έχουν και την ανάγκη της τροφής. Η διαφορά μόνον είναι ότι η για τους Θεούς προορισμένη τροφή τους εξασφάλιζε την αθανασία και γι’ αυτό απαγορεύονταν αυστηρά η χρησιμοποίηση της θείας τροφής από τους κοινούς θνητούς.
Η ΑΜΒΡΟΣΙΑ ΤΡΟΦΗ ΤΩΝ ΘΕΩΝ
Η αμβροσία ήταν η τροφή των Θεών, όπως το νέκταρ υπήρξε το ποτό αυτών. Πριν βρεθεί η αμβροσία, οι Θεοί οσφραίνονταν μόνον την...
Σε άλλα μηνύματα, απατεώνες εμφανίζονται ως θύματα της τραγωδίας που έχασαν τα πάντα και δεν έχουν ούτε τα απαραίτητα χρήματα για να ενταφιάσουν τους νεκρούς τους και ζητάνε οικονομική βοήθεια.
Η Δράση Saferinternet.gr του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου εφιστά την προσοχή σε ηλεκτρονικά μηνύματα που αυτές τις ημέρες έχουν ξεκινήσει να φτάνουν στους ηλεκτρονικούς υπολογιστές και αφορούν την καταστροφή στην Ιαπωνία.
Όπως αναφέρει σε σχετική ανακοίνωση, πρόκειται για απατηλά μηνύματα, όπου απατεώνες εμφανίζονται ως ...
Αυτά ήταν λοιπόν, καθώς νομίζω, τα σχετικά με το χαρακτήρα του Ιουστινιανού, όσα τουλάχιστον εγώ μπορώ να πω. Όσο για τη γυναίκα που παντρεύτηκε, θα εξηγήσω τώρα πώς γεννήθηκε και ανατράφηκε και πώς, αφού συνδέθηκε με τον άνθρωπο αυτόν, αφάνισε πέρα για πέρα τη Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία. Υπήρχε στο Βυζάντιο ένας κάποιος Ακάκιος, φύλακας των θηρίων στο τσίρκο, οπαδός των Πράσινων, ένας άνθρωπος απ’ αυτούς που ονομάζουν αρκουδιάρηδες. Αυτός ο άνθρωπος πέθανε από αρρώστια στα χρόνια που ήταν αυτοκράτορας ο Αναστάσιος, κι άφησε τρεις κόρες, την Κομιτώ, τη Θεοδώρα και την Αναστασία, από τις οποίες η μεγαλύτερη δεν ήταν ακόμα εφτά χρόνων. Η γυναίκα του ξέπεσε και βρήκε άλλον άνδρα..
Ο διάσημος φυσικός S. Chandrasekhar (Βραβείο Nobel 1983) συνομιλεί με τον Βασίλη Ξανθόπουλο
Ο Βασίλης Κ. Ξανθόπουλος (Δράμα 1951 – Ηράκλειο 1990) ήταν Έλληνας φυσικομαθηματικός, από τους κορυφαίους ειδικούς στη Γενική Θεωρία της Σχετικότητας.
Σπούδασε Μαθηματικά στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, από όπου απεφοίτησε με άριστα το 1973, και έπειτα ακολούθησε μεταπτυχιακές σπουδές στο Πανεπιστήμιο του Σικάγου. Εκεί υπήρξε μαθητής του μεγάλου Σουμπραμανιάν Τσαντρασεκάρ (βραβείο Nobel Φυσικής 1983), γνωστού από το ομώνυμο Όριο Chandrasekhar, και πήρε το Master το 1976 και το διδακτορικό του στη Φυσική το 1978. Δίδαξε και ερεύνησε στα πανεπιστήμια των ΗΠΑ Μοντάνα,..
Νέα δεδομένα στη χρονολόγηση της έκρηξης και στις συνέπειές της σε Μινωικό – Αιγυπτιακό Πολιτισμούς.
Συνέντευξη του ηφαιστειολόγου δρ Γιώργου Βουγιουκαλάκη.
Ήταν άνοιξη (κι αυτό αποδεικνύεται από σπόρους και γυρεόκοκκους, που βρέθηκαν στην ηφαιστειακή τέφρα) του 1.613 π.Χ., όταν έγινε η μεγαλύτερη έκρηξη ηφαιστείου, που έχει γνωρίσει η Ανθρωπότητα τα τελευταία τουλάχιστον 10.000 χρόνια, η οποία κατάστρεψε ολοσχερώς τη Θήρα και τα κοντινά νησιά σε ακτίνα πολλών χιλιομέτρων.
Από την έκρηξη σηκώθηκαν παλιρροϊκά κύματα, τα οποία σάρωσαν τις ακτές των κοντινών νησιών και της βόρειας Κρήτης. Αυτά κατέστρεψαν μεν κάποιους παραθαλάσσιους οικισμούς, δεν μπορεί να προκάλεσαν όμως, την έναρξη της παρακμής του Μινωικού Πολιτισμού, σύμφωνα με τον ηφαιστειολόγο δρ Γιώργο Βουγιουκαλάκη, ερευνητή του Ινστιτούτου Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (Ι.Γ.Μ.Ε.) και αντιπρόεδρο της Εταιρείας Στήριξης Σπουδών Προϊστορικής Θήρας.
Ο κ. Βουγιουκαλάκης σε συνέντευξη, που παραχώρησε στην «Ελεύθερη Έρευνα» έθεσε υπ’ όψη μας τα νέα επιστημονικά δεδομένα, που προέκυψαν από τη χρήση μεθόδων ραδιενεργού άνθρακα (C 14), δεντροχρονολόγησης και παγοχρονολόγησης, σύμφωνα με τα οποία η έκρηξη έγινε τουλάχιστον 100-150 χρόνια νωρίτερα από τη συμβατική ημερομηνία (1.500 π.Χ.), η οποία είχε βασιστεί σε συγκριτικές μελέτες της τεχνικής των αγγείων και σε Αιγυπτιακές πηγές. Πρόσφατα δε, μετά την εξέταση από Πανεπιστήμιο της Δανίας ενός κλαδιού ελιάς, ...