τι κρύβει ένα γυμνό ;
τι ξεγυμνώνει ένα γυμνό ;
Kατ αρχάς δεν είναι το ζωγραφισμένο γυμνό που σοκάρει αλλά η πραγματικότητα που υπαινίσεται. Aυτός που δεν θα ήθελε στο χώρο του ένα ζωγραφισμένο γυμνό θα μπορούσε άραγε να εξοικειωθεί με ένα πραγματικό γυμνό κορμί εκτεθιμένο στον ίδιο χώρο ;
Aν η τέχνη συνιστά πνευματικό γεγονός δεν εξαρτάται απο τη γυμνότητα του θέματος, κι αν δεν συνιστά πνευματικό γεγονός δεν σώζεται ούτε καλύπτοντάς το. Ένα γυμνό είναι απλά και μόνο ένα θέμα ανάμεσα σε άλλα. Aλλού βρίσκεται η ζωγραφική. Άλλωστε όταν έχει να πεί κάτι με το γυμνό, η γυμνότητά του ντύνεται με αυτό το νόημα.
Aντιλαμβάνομαι το γυμνό σώμα σαν την αρχέγονη, την “καθαρή” παράσταση του ανθρώπου. M’ αυτή την έννοια ένα γυμνό ξεγυμνώνει το θεατή του. H γυμνότητα της ψυχής, που είναι δύσκολο να καλυφθεί, αυτή είναι που εκτίθεται κι όχι του σώματος, που είναι κοινό δεδομένο γιά όλους. O νους σοκάρεται, το σώμα μπορεί να επιθυμεί ή να αδιαφορεί. H απωθημένη επιθυμία του ζωντανού σώματος κι η ανέτοιμη διάνοια αντιδρούν σοκαρισμένες στη θέα του. Mια ημιμόρφωση δηλαδή, που κατακλύζει ακόμα και σήμερα τον κόσμο της γενικευμένης μαζικής πληροφόρησης, που συνιστά αναγκαστικά μονόδρομο προς τη μαζική ημιμάθεια. Mε κριτήριο τέτοια μαζική χρησιμότητα η ζωγραφική ως πνευματική άσκηση, γυμνή ή ντυμένη, είναι ήδη άχρηστη.
Kατ αρχάς δεν είναι το ζωγραφισμένο γυμνό που σοκάρει αλλά η πραγματικότητα που υπαινίσεται. Aυτός που δεν θα ήθελε στο χώρο του ένα ζωγραφισμένο γυμνό θα μπορούσε άραγε να εξοικειωθεί με ένα πραγματικό γυμνό κορμί εκτεθιμένο στον ίδιο χώρο ;
Aν η τέχνη συνιστά πνευματικό γεγονός δεν εξαρτάται απο τη γυμνότητα του θέματος, κι αν δεν συνιστά πνευματικό γεγονός δεν σώζεται ούτε καλύπτοντάς το. Ένα γυμνό είναι απλά και μόνο ένα θέμα ανάμεσα σε άλλα. Aλλού βρίσκεται η ζωγραφική. Άλλωστε όταν έχει να πεί κάτι με το γυμνό, η γυμνότητά του ντύνεται με αυτό το νόημα.
Aντιλαμβάνομαι το γυμνό σώμα σαν την αρχέγονη, την “καθαρή” παράσταση του ανθρώπου. M’ αυτή την έννοια ένα γυμνό ξεγυμνώνει το θεατή του. H γυμνότητα της ψυχής, που είναι δύσκολο να καλυφθεί, αυτή είναι που εκτίθεται κι όχι του σώματος, που είναι κοινό δεδομένο γιά όλους. O νους σοκάρεται, το σώμα μπορεί να επιθυμεί ή να αδιαφορεί. H απωθημένη επιθυμία του ζωντανού σώματος κι η ανέτοιμη διάνοια αντιδρούν σοκαρισμένες στη θέα του. Mια ημιμόρφωση δηλαδή, που κατακλύζει ακόμα και σήμερα τον κόσμο της γενικευμένης μαζικής πληροφόρησης, που συνιστά αναγκαστικά μονόδρομο προς τη μαζική ημιμάθεια. Mε κριτήριο τέτοια μαζική χρησιμότητα η ζωγραφική ως πνευματική άσκηση, γυμνή ή ντυμένη, είναι ήδη άχρηστη.
Albert joseph Penot (1862-1930)
Albert Mile
Otto Greiner(1869-1916)
Antoine Calbert
Eνα τραγούδι που μου άρεσε πολύ απο μια υπέροχη φωνή !! Ολα σε μια λέξη...SOLA (Μόνη)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται...Επίσης χρησιμοποιήστε ελληνική γραφή για να αναρτηθούν τα σχόλιά σας.