# #

8 Οκτ 2012

Φαιές νεοναζί αντανακλάσεις στο γυαλί των ΜΜΕ...!!!


Άνοιξη πολιτιστική στα κανάλια του Παπαγαλιστάν....


Σχέδιο του Μίνω Αργυράκη, από το λεύκωμα "Η πολιτεία έπλεε εις την μελανόλευκον”

Οι δυνάμεις του φαιού αντικοινοβουλευτισμού βρίσκουν φιλόξενο χώρο σε αρκετά ΜΜΕ που με το μαγικό τους ραβδί μεταμορφώνουν τους νεοεκλεγέντες νεοναζί σε αστέρες του λαϊφστάιλ. Πολλά τα παραδείγματα. 
Τη γνωστή επίθεση στις δυο βουλευτίνες της Αριστεράς σε ζωντανή τηλεοπτική μετάδοση ακολούθησαν επανειλημμένες εμβριθείς μεσημεριανές συζητήσεις στον STAR για τις καλλιτεχνικές ευαισθησίες του ευέξαπτου νέου που προκλήθηκε κι αντέδρασε, το αρρενωπό του προφίλ, την ενδιαφέρουσα συναισθηματική του ζωή, τις φίλες του στο Facebook και ..
άλλες αθέατες πλευρές αυτής της πολυσχιδούς προσωπικότητας. 
Η «μεσημεριανή Μελέτη» του φιλικού κι ανθρώπινου νεοναζί δεν είχε τέλος. Στη συνέχεια ήρθαν λεπτομερή ρεπορτάζ για τον γάμο άλλου εκλεκτού τέκνου της ίδιας οργάνωσης, γνωστού για τη σταθερή παρουσία του σε επεισόδια και βίαιες διακοπές εκδηλώσεων των οποίων το περιεχόμενο δεν τύγχανε του γούστου του. 
Αποσιωπώντας όσα συγκροτούν ένα βίαιο προφίλ και αναδεικνύοντας «το ανθρώπινο πρόσωπο», ο σταθμός αναβαπτίζει τους νεοναζί στα νάματα του λαϊφστάιλ, διενεργεί ένα πλήρες ξέπλυμα πολιτικού προφίλ. 
Συνειδητή προσπάθεια ή αυτόματη εφαρμογή μιας εμπορικής μανιέρας; 
Αδιάφορο. 
Το αποτέλεσμα μετράει. 
«Φέτος η εκπομπή σας θα προσπαθήσει να έχει και ένα πιο δυνατό κι ανθρώπινο πρόσωπο. Εκτός από την ψυχαγωγία, τη χαρά, την ξεγνοιασιά και το lifestyle, δε μπορούμε να κλείσουμε τ’ αυτιά και τα μάτια σε μια κοινωνία που υποφέρει». Με τα λόγια αυτά ο κ. Στ. Μαλέλης περιέγραφε το προφίλ του τηλεοπτικού του σταθμού. 
Ενδεχομένως τελικά η διευθυντική στόχευση σε «ένα πιο δυνατό κι ανθρώπινο πρόσωπο» να μην αφορούσε τον σταθμό αλλά τους lifestyleβίαιους βουλευτές. Καλοδεχούμενη φυσικά αλλά αργοπορημένη η μεταγενέστερη δήλωση του κ. Μαλέλη: 
«Δε θέλω να ξαναδώ lifestyle την Χρυσή Αυγή. Παίρνω εγώ την ευθύνη, κάναμε λάθος, δε θα ξαναγίνει». 
Ελπίζουμε η αλλαγή πορείας να τηρηθεί με συνέπεια. Δεν τρέφουμε αυταπάτες όμως. 
Άλλα ΜΜΕ φροντίζουν να φιλοτεχνούν το «κοινωνικό πορτρέτο» της ίδιας οργάνωσης. Κραυγαλέο παράδειγμα η εφημερίδα «Πρώτο Θέμα» που έχει ξεπεράσει και τον ίδιο της τον εαυτό ως πλυντήριο του νεοναζιστικού μορφώματος. 
Μια απλή αναζήτηση στο διαδίκτυο με τις λέξεις «Χρυσή Αυγή — Πρώτο Θέμα» οδηγεί σε τέτοια πληθώρα δημοσιευμάτων που θα αντιστοιχούσαν μόνο στο επίσημο έντυπο ή στο γραφείο τύπου της οργάνωσης. 
Συνεχή τα κραυγαλέα φωτορεπορτάζ με τις φυλασσόμενες γριούλες στα ΑΤΜ (καταγγέλθηκε τεκμηριωμένα πως είναι στημένα), τις γειτονιές που υποφέρουν και καταφεύγουν στα παλικάρια της Χρυσής Αυγής, τα συσσίτια μόνο για Έλληνες. 
Ο εκδότης της εφημερίδας άφησε πολύ γρήγορα πίσω του τα πρωτόλεια αστεία με τους Eβραίους ως «γυμνά φούρνου» και τις ξανθιές, έκανε τις γνωστές ενδιάμεσες στάσεις στα dvd Ζαχόπουλου-Τσέκου και στα «διασυνοριακά» 5 εκατομμύρια ευρώ και σήμερα επιδίδεται με συστηματικότητα εργολάβου στο λίφτινγκ του νεοναζισμού.
Η lifestyle και η κίτρινη δημοσιογραφία επικαλούνται μια δήθεν απολίτικη προσέγγιση. «Εμείς δεν ασχολούμαστε με την πολιτική, εμείς δείχνουμε αυτά που θέλει να δει ο κόσμος», λένε οι μεν. 
«Εμείς καθρεφτίζουμε την κοινωνία» λένε οι δε. Καμώνονται πως αγνοούν ότι τίποτε δεν κείται εκτός πολιτικής, ιδίως όταν πρόκειται για τον επικοινωνιακό εξωραϊσμό του ρατσιστικού τέρατος. Όλα αυτά αποκτούν επικίνδυνες διαστάσεις εν μέσω της απαξίωσης των παραδοσιακών ΜΜΕ, ηλεκτρονικών και έντυπων, και ενόψει της απονομιμοποίησης της πολιτικής. 
Τη στιγμή που προβεβλημένοι πολιτικοί και δημοσιογράφοι δε μπορούν να κυκλοφορήσουν στον δρόμο από τον φόβο αποδοκιμασιών ή επιθέσεων, ο μιντιακός αντικοινοβουλευτισμός –έστω και με τον μανδύα κάποιου απολιτίκ λαϊφστάιλ– ασκεί δυσανάλογα μεγάλη επιρροή.
Με αυτά ως δεδομένα, όλο και συχνότερα στρέφει κανείς το βλέμμα στη δημόσια τηλεόραση. Συνήθως οι προσδοκίες του δικαιώνονται από την ποιότητα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης. 
Κι όμως, εκείνη ακριβώς τη στιγμή που ο ρόλος της δημόσιας ενημέρωσης γίνεται πιο σημαντικός, επιλέγεται ο κ. Αιμίλιος Λιάτσος για τη θέση του γενικού διευθυντή Ενημέρωσης της ΕΡΤ
Δεν είναι κακόγουστο ανέκδοτο. 
Η κυβέρνηση, δια του ΔΣ της ΕΡΤ, αναθέτει την δημόσια τηλεοπτική ενημέρωση στο κατεξοχήν σύμβολο του ανόητου λαϊφστάιλ. 
Σε πρόσωπο δηλαδή που αντανακλά απολύτως εκείνα τα στοιχεία χαμηλότατης πολιτισμικής υποστάθμης που υποτίθεται ότι αντιπαλεύει η δημόσια τηλεόραση. 
Την ίδια ώρα, η δημοφιλής και σοβαρή πρωινή ενημερωτική εκπομπή της κρατικής τηλεόρασης συρρικνώνεται και υποβαθμίζεται στον βωμό της μικροκομματικής μικρόνοιας. Σημείο των καιρών κι αυτό.
Ο Κωστής Παπαϊωάννου είναι μέλος του ΔΣ της Ελληνικής Ένωσης για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου και του Πολίτη (ΕΕΔΑ)
 
ΕΝΘΕΜΑΤΑ - Η ΑΥΓΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται...Επίσης χρησιμοποιήστε ελληνική γραφή για να αναρτηθούν τα σχόλιά σας.