# #

8 Ιουν 2012

To skype απέκτησε αντίπαλο


To skype απέκτησε αντίπαλο
Μια εναλλακτική πλατφόρμα φιλοδοξεί να αμφισβητήσει τη μονοκρατορία του Skype στην ιντερνετική τηλεφωνία.
Με 750 εκατομμύρια χρήστες σε όλο τον κόσμο, το Skype είναι η πιο δημοφιλής υπηρεσία για την πραγματοποίηση δωρεάν τηλεφωνικών κλήσεων και βιντεοκλήσεων μέσω Διαδικτύου. 
Και όχι τυχαία, αφού εξασφαλίζει αρκετά καλή ποιότητα επικοινωνίας και διατίθεται σχεδόν για κάθε υπολογιστή, smartphone και tablet PC που συνδέεται στο Ιντερνετ. Ποιος είναι ο ανταγωνιστής;
Ο λόγος για το...
ooVoo, το οποίο αναβαθμίστηκε την περασμένη εβδομάδα, ώστε μεταξύ άλλων να μπορεί κανείς να το χρησιμοποιήσει και απευθείας μέσα από το Facebook, εκτός από το να εγκαταστήσει την απαραίτητη εφαρμογή στο κομπιούτερ ή την «έξυπνη» συσκευή του.
Η πιο εντυπωσιακή είδηση όμως που επιφύλασσε αυτή η αναβάθμιση είναι ότι το ooVoo έγινε η πρώτη πλατφόρμα που χωρίς το παραμικρό αντίτιμο επιτρέπει τις ιντερνετικές βιντεοσυνδιαλέξεις έως και 12 ατόμων, ανεξάρτητα από τον τρόπο που καθένας τους έχει αποκτήσει πρόσβαση σε αυτήν.
Αν και το ooVoo προσέφερε ήδη δωρεάν ομαδικές βιντεοκλήσεις μέχρι και 6 ατόμων, τη στιγμή που το Skype για τον ίδιο σκοπό χρεώνει με 9,99 δολάρια τον μήνα, η χρήση του και μέσω του Facebook όπως και το γεγονός ότι πλέον έως και 12 άνθρωποι μπορούν να επικοινωνούν ταυτόχρονα, με εικόνα και ήχο, το κάνει ακόμη πιο ελκυστικό. 
Αλλωστε, οι υπεύθυνοι της υπηρεσίας ανακοίνωσαν και άλλες βελτιώσεις με σκοπό οι χρήστες της να συνομιλούν με φίλους τους που δεν είναι εγγεγραμμένοι σε αυτήν, απλώς στέλνοντάς τους έναν σύνδεσμο (link) μέσω e-mail. Επιπλέον, οι χρήστες μπορούν να καταγράψουν τις βιντεοκλήσεις τους και στη συνέχεια να τις «ανεβάσουν» στο Facebook ή το YouTube.
Πολλές από τις παραπάνω δυνατότητες έγιναν πραγματικότητα επειδή, σε αντίθεση με τις υπόλοιπες πλατφόρμες ιντερνετικής επικοινωνίας, η λειτουργία του ooVoo βασίζεται αποκλειστικά στην τεχνολογία του «υπολογιστικού νέφους». 
Η ίδια τεχνολογία, σύμφωνα με τους τεχνικούς του, είναι η αιτία που η υπηρεσία αξιοποιεί στο έπακρο τις ιντερνετικές συνδέσεις για να παράσχει όσο το δυνατόν καλύτερη εικόνα και καλύτερο ήχο. 
Βέβαια, η ποιότητα κάθε ομαδικής βιντεοκλήσης εξαρτάται από το πόσοι συμμετέχουν σε αυτήν αλλά και από την ταχύτητα με την οποία κάθε χρήστης έχει πρόσβαση στο Διαδίκτυο – και η Ελλάδα δεν συγκαταλέγεται στις χώρες με το ταχύτερο Ιντερνετ στον κόσμο. Παρ' όλα αυτά, δοκιμάζοντας το ooVoo, διαπιστώσαμε ότι μπορεί να εξασφαλίσει ικανοποιητική επικοινωνία μέσω βίντεο σε τουλάχιστον 6 άτομα ταυτόχρονα, όταν χρησιμοποιηθούν ενσύρματες συνδέσεις ή δίκτυα Wi-Fi.
Σε συνδυασμό με την τεράστια «δεξαμενή» χρηστών του Facebook, το οποίο ξεπερνά τα 900 εκατ. μέλη, είναι σίγουρο ότι η πλατφόρμα θα αποκτήσει μεγάλη δημοφιλία τους επόμενους μήνες. Είναι χαρακτηριστικό ότι, όπως δήλωσε ο διευθυντής της υπηρεσίας, Robert Jackman, στην εφημερίδα Wall Street Journal, το ooVoo ενσωματώθηκε στο κοινωνικό δίκτυο τρεις εβδομάδες πριν γίνει η επίσημη ανακοίνωση και, μέσα σε αυτό το χρονικό διάστημα, 330.000 άνθρωποι το ανακάλυψαν και ξεκίνησαν να το χρησιμοποιούν. 
Ενα νούμερο που προστέθηκε στα 47 εκατ. άτομα που, κυρίως στις ΗΠΑ, έκαναν ήδη ομαδικές βιντεοκλήσεις μέσω της υπηρεσίας πριν αυτή αναβαθμιστεί. Και μάλιστα με αρκετά μεγάλη συχνότητα, αφού ο μέσος μηνιαίος χρόνος παραμονής ενός χρήστη στο ooVoo είναι ήδη 200 λεπτά, όταν ο αντίστοιχος χρόνος στο Twitter δεν ξεπερνά τα 34 λεπτά. 
Βέβαια, από το ooVoo δεν λείπουν και οι τεχνικές ατέλειες. Για παράδειγμα, το περιβάλλον χρήσης του σε υπολογιστές Windows δεν είναι τόσο εύχρηστο όσο αυτό του Skype, ενώ η εφαρμογή για το iPad ορισμένες φορές σταματά να λειτουργεί. Ισως όμως το πιο σημαντικό είναι πως η υπηρεσία δεν υποστηρίζει όλα τα μοντέλα smartphone που βασίζονται στο λειτουργικό Android.
Μοναδικός χρηματοδότης του ooVoo είναι ο δισεκατομμυριούχος Clayton Mathile, ο οποίος καλύπτει τα λειτουργικά έξοδα της εταιρείας που βρίσκεται πίσω από την υπηρεσία. Σε συνέντευξή του στο περιοδικό Forbes, ο Mathile παραδέχθηκε ότι το ooVoo δεν είναι ακόμη κερδοφόρο, αν και ανέφερε ότι τα έσοδα της εταιρείας «είναι ήδη αρκετά σημαντικά». 
Εσοδα, τα οποία προέρχονται κυρίως από τις διαφημίσεις που προβάλλονται μέσα από την υπηρεσία, αφού, αν και το ooVoo προσφέρει με μηνιαία χρέωση 2,99 δολαρίων ορισμένες επιπλέον λειτουργίες, η αλήθεια είναι ότι η δωρεάν έκδοση καλύπτει και με το παραπάνω ό, τι θα χρειαζόταν κανείς για να επικοινωνεί μέσω Ιντερνετ. 
Σύμφωνα με τον Αμερικανό δισεκατομμυριούχο πάντως, ένα ατού του ooVoo είναι ότι οι χρήστες του σε ποσοστό 60% είναι μικρότεροι από 30 χρόνων, γεγονός που δεν αφήνει ασυγκίνητες τις εταιρείες μάρκετινγκ. Και αποκάλυψε ότι πολυεθνικές επιχειρήσεις όπως η Coca Cola και η Procter & Gamble σχεδιάζουν διαφημιστικές καμπάνιες μέσα από την υπηρεσία.
Από την άλλη πλευρά, η ενσωμάτωση του ooVoo στο Facebook φαίνεται να αντιβαίνει στη στρατηγική συνεργασία που έχει το μεγαλύτερο κοινωνικό δίκτυο με το Skype και την ιδιοκτήτριά του Microsoft: μέχρι πρόσφατα, κάθε μέλος του δικτύου μπορούσε να επικοινωνεί μέσω βιντεοκλήσης μόνο με έναν «φίλο» του και μόνο μέσω του Skype. Οπως και να 'χει, η πραγματοποίηση ομαδικών βιντεοκλήσεων φαίνεται να αναπληρώνει ένα μειονέκτημα του Facebook, καθώς ομαδικές βιντεοκλήσεις προσέφερε μόνο το Google+.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται...Επίσης χρησιμοποιήστε ελληνική γραφή για να αναρτηθούν τα σχόλιά σας.