4 Απρ 2013

OPERA CHAOTIQUE...Στον κόσμο της Όπερας του 18ου και 19ου, της Τζαζ στη Νέα Ορλεάνη στις απαρχές του 1900, στον κόσμο των Βερολινέζικων Καμπαρέ της δεκαετίας του ’20 και ’30.



Θέλω να γράψω ένα εισαγωγικό σημείωμα για τη συνέντευξη που ακολουθεί αλλά αδυνατώ. Προσπαθώ να γράψω δύο λόγια για εκείνο το βράδυ που παρακολούθησα τη μουσικοθεατρική τους παράσταση για πρώτη φορά στη Θεσσαλονίκη αλλά φαντάζει ακατόρθωτο. Ίσως επειδή νιώθω πώς ό,τι κι αν πω, δε θα μπορεί να περιγράψει με ακρίβεια την…τρέλα τους. Ίσως επειδή είμαι βέβαιη πως ό,τι κι αν γράψω, δεν θα είναι ικανό να μεταφέρει τη μυστηριώδη ατμόσφαιρα που επικρατεί, άμα τη εμφανίσει τους πάνω στη σκηνή.
Ο Tenorman και ο Voodoo Drummer δεν είναι αυτοί οι τύποι που με το “γεια σου, χάρηκα πολύ” θα σου μιλήσουν για τις επιτυχημένες εμφανίσεις τους σε Βερολίνο, Βαρκελώνη, Αθήνα και Βελιγράδι. Ο Γιώργος και ο Χρήστος δεν είναι οι μουσικοί που θα καυχηθούν, λέγοντάς σου για τους εκλεκτούς καλεσμένους που τους πλαισιώνουν σε κάθε τους εμφάνιση, όπως χορευτές, ακροβάτες και τραγουδιστές της Όπερας.
Οι OPERA CHAOTIQUE είναι αυτοί που θα ανέβουν στη σκηνή, θα φορέσουν τις μάσκες τους και θα σε μεταφέρουν -από την πρώτη κιόλας νότα- σε έναν άλλον κόσμο. Στον κόσμο της Όπερας του 18ου και 19ου, της Τζαζ στη Νέα Ορλεάνη στις απαρχές του 1900, στον κόσμο των Βερολινέζικων Καμπαρέ της δεκαετίας του ’20 και ’30.
Απολαύστε τους…
H συνέντευξή μας…
Ο λόγος στον Voodoo Drummer (Χρήστο Κουτσογιάννη)
Opera, Jazz, Cabaret, Musical…Ένα ρεπερτόριο, χιλιόμετρα μακρυά από τα ¨μπουζούκια¨ που σύχναζε ο Έλληνας όλα αυτά τα χρόνια. Στοίχημα, ρίσκο ή απλά ο τρόπος μέσα από τον οποίο εκφράζεστε και σε ¨όποιον αρέσει¨;
Αυτοί που σύχναζαν στα ¨μπουζούκια¨ προφανώς δεν θα αλλάξουν. Υπάρχουν και μερικοί όμως που διασκεδάζουν διαφορετικά. Εμείς απλά έχουμε στην παράσταση στοιχεία από Opera, Jazz, Cabaret μαζί με κάμποσα άλλα που μας αρέσουν.
Η μπάντα σας πλαισιώνεται, κατά καιρούς, τόσο από χορευτές ή ακροβάτες όσο και από τραγουδιστές της Όπερας. Περιγράψτε μας τί θα δει κάποιος, αν έχει την τύχει να παρευρίσκεται σε μια τέτοια βραδιά.
Θα με δεί να κυνηγάω ημίγυμνες χορέυτριες κ τον Tenorman να ξελογιάζει τις σοπράνο ενώ θα κλείνω πονηρά το μάτι στις δεσποινίδες από το κοινό περιμένωντας μάταια κάποια να ανταποκριθεί.
Είσαι ο Voodoo Drummer των OPERA CHAOTIQUE. Θα μας πεις πώς προέκυψε για σένα αυτή η μπάντα και ποια είναι η πιο δυνατή στιγμή που σου έχει χαρίσει;
Έκανα audition σε μπάντες και ήταν η μόνη που ενδιαφέρθηκε. Η πιο δυνατή στιγμή ήταν όταν είχαν έρθει τρία κοριτσάκια στα καμαρίνια κ νόμιζα ότι ήρθαν για μένα !!!
Jazz-blues drummer της μπάντας. Πριν γεννηθούν οι OPERA CHAOTIQUE, πού θα έβρισκε κανείς τον Χρήστο;
Κυρίως στην οδό Φυλής αλλά και στην Ιάσωνος. Αλλίως στον προσωπικό μου χώρο (ως γνωστόν διανυκτερεύω).
Λένε ότι το πρόβλημα με τη ζωή είναι ότι δεν έχει μουσική υπόκρουση. Αν είχε μουσική υπόκρουση η ζωή σου, ποιο ¨κομμάτι¨ θα ακούγαμε;
TOM WAITS “Whistlin’ past the graveyard”.
Ο Tenorman (για εμάς τους κοινούς θνητούς Γιώργος Τζιουβάρας) απαντάει στις δικές του ερωτήσεις.
Στο πρόγραμμά σας θα συναντήσει κανείς αυτοσχεδιασμούς και αλληλεπίδαση με το κοινό, μέσα σε ένα καθαρά σουρεαλιστικό πλαίσιο. Πόσο εύκολο ή δύσκολο είναι τελικά ένα τέτοιο εγχείρημα;
Είναι τόσο εύκολο όσο και είναι και δύσκολο και το αντίθετο. Αν και δεν είναι σίγουρο, αλλά τι είναι σίγουρο σε αυτή τη ζωή. Πάντως για μας είναι αυτό που διακρίνει το στυλ μας και την αισθητική μας, οπότε η ευκολία ή η δυσκολία είναι το λιγότερο που μας απασχολεί.
Από την Όπερα του 18ου και 19ου στην γένεση της Τζαζ στη Νέα Ορλεάνη στις απαρχές του 1900, ως τα Βερολινέζικα Καμπαρέ της δεκαετίας του ’20 και ’30. Και όλα αυτά μέσα σε ένα ρεπερτόριο. Ο κόσμος έρχεται υποψιασμένος στο πρόγραμμά σας ή δεν ξέρει τελικά τί να περιμένει;
Και οι 7 θαυμαστές μας που έρχονται δεν έχουν ιδέα τι θα προκύψει κάθε φορά. Η αλήθεια είναι πως όποιος το βλέπει πρώτη φορά δεν είχε καταλάβει ότι ήταν έτσι, και ευτυχώς που συμβαίνει αυτό, έτσι κι αλλιώς όταν κάτι είναι πράγματι πρωτότυπο το καταλαβαίνεις μόνο στη σκηνή, ούτε απο περιγραφές ούτε από βίντεο. (Όπως κατάλαβες μας θεωρούμαι πρωτότυπους!!)
Το καμπαρέ γεννήθηκε σε περιόδους οικονομικής κρίσης, αν το ψάξουμε σε παγκόσμια κλίμακα. Η εμφάνιση της μπάντας σας σε μια τέτοια εποχή ήταν τυχαίο γεγονός ή…”τυχαίο; Δεν νομίζω…;”
Κοίτα το 1837 που δημιουργηθήκαμε υπήρχε ασφαλώς μεγάλη οικονομική στενότητα και λιτότητα, οι δανειστές μας δε, μας δανείζαν κ βασιλιάδες. Βέβαια στο Παρίσι ήταν λίγο διαφορετικά αλλά όπως και να έχει στη ζωή πολλά πράγματα είναι τυχαία. Το πως ερμηνεύει κανείς το τυχαίο είναι το ερώτημα και αν οι συμπτώσεις έχουν κάποιο λόγο ή όχι. Νομίζω ότι η εμφάνιση της μπάντας τέτοια εποχή αγγίζει τον ορισμό του τυχαίου. Μάλλον.
Είσαι ο Tenorman των OPERA CHAOTIQUE κι έχεις αναλάβει τα φωνητικά και το πιάνο μέσα στην μουσικοθεατρική σας παράσταση. Αν βλέπαμε μια πρόβα σας, τι θα βλέπαμε πίσω από τις μάσκες σας -οι οποίες αποτελούν και βασικό κομμάτι του show σας- και πίσω από τα φώτα;
Ααα οι πρόβες μας είναι επτασφράγιστο μυστικό πως γίνονται!!Πίσω από τη μάσκες μας θα βλέπατε τα πρόσωπα μας να χαμογελούν στον κόσμο. Πίσω από τα φώτα το σκοτάδι!
Λένε ότι το πρόβλημα με τη ζωή είναι ότι δεν έχει μουσική υπόκρουση. Αν είχε μουσική υπόκρουση η ζωή σου, ποιο ¨κομμάτι¨ θα ακούγαμε;
Τώρα το γράφω, ελπίζω σύντομα να κυκλοφορήσει!!
Μπορεί να είναι το Finale από τον Don Giovanni του Mozart,αν και είναι λίγο βαρύγδουπο βέβαια. Το Stayin Alive μου ήρθε τώρα, άσχετο, όταν ήμουν μικρούλης φανταζόμουν τη ζωή μου σε αυτό τον ρυθμό , I get low & i get high & if i can’t get either i really try!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται...Επίσης χρησιμοποιήστε ελληνική γραφή για να αναρτηθούν τα σχόλιά σας.