24 Ιουν 2012

Πρωινό...




Ένα θέμα απο την ταινία "Ποτέ την Κυριακή".
H μουσική του ιδιαιτερότητα βρίσκεται στον συνδυασμό πρώτου και δευτερου μέρους
Το μεν πρώτο,γραμμένο σε δρόμο Σαμπάχ-δρόμο της Ανατολής και του Βυζαντίου,το δεύτερο-σαν λύση του πρώτου-έρχεται απο την Ευρώπη της Αναγέννησης.
Συναντάμε συχνά στις συνθέσεις του Χατζιδάκι αυτό το παιχνίδι δρόμων σε Α-Β μέρος ή κουπλέ-ρεφραίν,δηλαδή πρώτα κάποιο θέμα βασισμένο σε ρεμπέτικο/βυζαντινό δρόμο κι έπειτα η "λύση" του με δυτικές αρμονίες και τεχνοτροπίες.Τραγούδια όπως το "Έγινε παρεξήγηση","Στην αποβάθρα"(Ρεσιτάλ),"Κερκέζικο"(Καπετάν Μιχάλης) είναι ενδεικτικά παραδείγματα για την περίοδο μεταξύ '50 και '70.Αργότερα αυτές οι σκόπιμες αντιθέσεις ενσωματώθηκαν σε μία νέα γραφή,τελοίως προσωπική,όταν απο τα τέλη του '60 έγραφε ο Μάνος τον "Μεγάλο Ερωτικό".Εκεί βρίσκουμε πλέον διάσπαρτες νύξεις και αναφορές στο Βυζάντιο ή την Αναγέννηση,που κυλούν παράλληλα χωρίς να λύνει η μία την άλλη, συνυπάρχοντας στην ίδια εκλεπτυσμένη ταυτότητα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται...Επίσης χρησιμοποιήστε ελληνική γραφή για να αναρτηθούν τα σχόλιά σας.