25 Μαΐ 2012

Η κρίση των εφιαλτών συνθλίβει τα εφηβικά όνειρα



Επιμέμελεια εικόνας Ζωή Κατσιγιάννη - Δημοσίευμα του Ελεύθερου Τύπου  
Τα όνειρα και οι προσδοκίες είναι αυτά που κρατούν όρθια μια χώρα ακόμη και στις πιο εφιαλτικές και αιματηρές στιγμές της. 

Τι γίνεται όμως  όταν και αυτά (σ.σ όνειρα) καταρρέουν αφού οι δικαιούχοι του αύριο οι νέοι άνθρωποι κλονίζονται  από τις αναταράξεις του κοινωνικού ιστού; 

Σίγουρα ξεθωριάζουν τα κομμάτια της ψυχής τους και βυθίζονται σε ένα άπειρο με αρνητικό πρόσημο χωρίς να φαίνεται μια άσπρη ..κλωστή για να πιαστούν.

Την εικόνα αυτή αποτύπωσε σε ρεπορτάζ της στον Ελεύθερο Τύπο η συνάδελφος Κατερίνα Μυγιάκη ενώ την εικόνα επιμελήθηκε η Ζωή Κατσιγιάννη.

Στο ρεπορτάζ της κας Μυγιάκη αποτυπώνεται ο προβληματισμός των νέων παιδιών για το αύριο, αφού τα περισσότερα από αυτά είναι τα παράπλευρα θύματα της κρίσης.
Είναι παιδιά οικογενειών που οι γονείς τους έχασαν την δουλειά τους, τους προηγούμενους μήνες και ακροβατούν ανάμεσα στο βιοπορισμό και στην εξαθλίωση. Το 89% των μαθητών των ελληνικών σχολιών δηλώνει πως η κρίση έχει φέρει σοβαρές συνέπειες στην οικογενειακή τους ισορροπία.
Το ρεπορτάζ που ακολουθεί αξίζει το χρόνο σας.   


Της Κατερίνας Μυγιάκη 

Δραματικές είναι οι αλλαγές που βιώνουν οι μαθητές σήμερα λόγω οικονομικής κρίσης στην κρίσιμη ηλικία της εφηβείας, καθώς οι περικοπές στους μισθούς των γονιών, αλλά και η ανεργία, έχουν αλλάξει ριζικά την καθημερινότητά τους, ωθώντας τους να αντιμετωπίσουν πρόωρα τη σκληρή πραγματικότητα.

Η έρευνα
Έρευνα που πραγματοποίησε η Ομάδα Εφήβων Συμβούλων του Συνηγόρου του Παιδιού, σε μαθητές 14 έως 18 ετών από 22 σχολεία σε διάφορες περιοχές της χώρας, φανέρωσε τις διαστάσεις της οικονομικής κρίσης στη ζωή των μαθητών.
Η οικονομική κρίση έχει σοβαρές συνέπειες στην οικογενειακή ζωή του 89% των μαθητών, ενώ το 37% δηλώνει πως οι οικογενειακές και προσωπικές σχέσεις του βιώνουν επίσης τον αντίκτυπο της κρίσης. Αρνητικές αλλαγές διαπιστώνουν 7 στους 10 μαθητές στον τρόπο διαβίωσής τους, στα έξοδα της οικογένειας, αλλά και στο χαρτζιλίκι του, καθώς το 59% έχει υποστεί περικοπές.
 «Τα νούμερα της έρευνας αντικατοπτρίζουν την ελληνική πραγματικότητα. Οι μαθητές έχουν πολύ μεγάλη αγωνία για το αύριο. Ξαφνικά βλέπουν την καθημερινότητά τους να αλλάζει, και όσα ήξεραν μέχρι σήμερα, επηρεάζονται πια από την κρίση», λέει στον «Ε.Τ.» ο Βοηθός Συνήγορος του Πολίτη για τα Δικαιώματα του Παιδιού, Γιώργος Μόσχος.

Το θέμα συζήτησης στα «πηγαδάκια» του σχολείου φαίνεται πως έχουν αλλάξει με την έλευση της κρίσης, με τους περισσότερους μαθητές να εστιάζουν στις περικοπές και στην εργασιακή κατάσταση των γονιών τους. Σοκάρει το γεγονός ότι 1 στους 2 μαθητές δηλώνει ότι οι γονείς του έχουν υποστεί σημαντική μείωση στους μισθούς τους, ενώ σχεδόν 2 στους 10 τονίζουν ότι ο ένας γονιός είναι άνεργος, αριθμοί που δείχνουν πως οι έφηβοι πλέον καλούνται να ανταποκριθούν στη νέα πραγματικότητα. «Εδώ και ένα χρόνο τα παιδιά συμμετέχουν στις περικοπές της οικογένειας, και πολλές φορές αποφασίζουν και τα ίδια, καθώς οι γονείς ζητούν τη βοήθειά τους, προκειμένου να κόψουν έξοδα. Όλο αυτό τα επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό», λέει στον «Ε.Τ.» η ψυχολόγος – παιδοψυχολόγος, Αλεξάνδρα Καππάτου.

Φρένο στα  όνειρα
«Φρένο» στα όνειρα των νέων φαίνεται πως βάζει η κρίση, καθώς το 61% των μαθητών δηλώνουν πως έχει επηρεαστεί ο επαγγελματικός τους προσανατολισμός. «Βλέποντας την κατάσταση, ήδη από σήμερα τα παιδιά έχουν αρχίσει να σκέφτονται ρεαλιστικά ποιο θα είναι το επάγγελμα που θα μπορέσει να επιφέρει εισόδημα στους ίδιους και την οικογένειά τους», επισημαίνει ο Συνήγορος του Παιδιού. «Με τους γονείς να λένε ρητά στα παιδιά τους ότι αν περάσουν σε άλλη πόλη δε μπορούν να τα στηρίξουν, βλέπουμε αρκετά συχνά παιδιά με το που τελειώνουν να πιάνουν κάποια δουλειά, ενώ τα αγόρια πηγαίνουν πια στα 18 τους στο στρατό, φαινόμενο αδιανόητο τα προηγούμενα χρόνια», επισημαίνει η κ. Καππάτου. «Τα παιδιά είναι μουδιασμένα σε μια πραγματικότητα που είναι τελείως άρρυθμη», συμπληρώνει.

1 σχόλιο:

  1. Έχω μια απορία... όταν ένας εξεταζόμενος γράψει ΛΑΘΟΣ στο θέμα, τιμωρείται με κακή βαθμολογία.
    Όταν ένας εξεταστής δώσει ΛΑΘΟΣ θέμα , τότε απλώς ...ζητάει συγνώμη....
    ΑΙΣΧΟΣ !!!
    Μετά το λάθος θέμα στη Φυσική σήμερα στα παιδιά των πανελλαδικών, έπρεπε να παραιτηθεί , τουλάχιστον, αυτός που έβαλε το θέμα, αν όχι ΟΛΗ Η ΕΠΙΤΡΟΠΗ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται...Επίσης χρησιμοποιήστε ελληνική γραφή για να αναρτηθούν τα σχόλιά σας.