Aπό
πανάρχαιες εποχές οι αρχαίοι είχαν επισημάνει και εξάρει την
αδιαφιλονίκητη ισχύ του Έρωτα εντός του Σύμπαντος· δεν εξυμνούσαν μόνο
τη σεξουαλική δύναμη, τη φυσική παρόρμηση προς ένωση των αντιθέτων
φύλων, αλλά και την πνευματική και την εντός της φύσης δύναμη, που
εξωθεί σε ένωση και δημιουργία κάθε καλού και ωραίου, χρήσιμου και
θαυμαστού.
Οι
ρωμιοί, αισθανόμενοι την ανάγκη να συνεχίσουν να τιμούν τον Έρωτα,
προσέφυγαν στον εορτασμό ενός τελείως άσχετου με τον έρωτα χριστιανού
αγίου της Καθολικής Εκκλησίας, του αγίου Βαλεντίνου.
Η Ορθόδοξη Εκκλησία
(γιά ευνοήτους λόγους) αντιδρά στην λατρεία του αγίου Βαλεντίνου με το
πρόσχημα, ότι είναι ξένος (ρωμαίος ίσως) και προτείνει αντ΄ αυτού τη
λατρεία δυό άλλων αγίων (επίσης ξένων, εβραίων συγκεκριμένα),
συμβάλλοντας έτσι στη σύγχυση των εγκεφάλων των σύγχρονων ρωμιών.
Η γιορτή του Έρωτα στην ...
Ελλάδα και στη Ρώμη
Στα
τέλη του μηνός Γαμηλιώνος (που διαρκούσε από τα μέσα Ιανουαρίου έως τα
μέσα Φεβρουαρίου) γιορταζόταν στην αρχαία Αθήνα ο ιερός γάμος του Δία
και της Ήρας. Από την γιορτή αυτή πήρε το όνομά του ο μήνας, που για
τους αθηναίους ήταν ο κύριος μήνας τέλεσης των γάμων τους, καθ΄ ότι
θεωρούσαν, ότι αυτή η μεταβατική εποχή –του τέλους του χειμώνα και της
αρχής της άνοιξης– προσφερόταν για την τέλεση του γάμου και την επίτευξη
της σύλληψης. Βρίσκονταν έτσι σε αρμονία με τη φύση, που ετοιμαζόταν να
ανθοφορήσει και να καρποφορήσει· τα ανθισμένα φυτά και οι ερωτικές
περιπτύξεις των θεών ήταν για τους αρχαίους εκδηλώσεις της ίδιας
δύναμης, του Έρωτα.
Σε
μεταγενέστερες εποχές, στην αρχαία Ρώμη, συνέχισαν να τιμούν τον Έρωτα,
καθώς και την Ήρα, την οποία είχαν μετονομάσει σε Γιούνο (Juno). Την
τιμούσαν στις 14 Φεβρουαρίου ως βασίλισσα των ρωμαϊκών θεών και θεαινών
και προστάτιδα των γυναικών και του γάμου. Την επόμενη ημέρα –15
Φεβρουαρίου– άρχιζαν τα Λουπερκάλια, γιορτές αφιερωμένες στη γονιμότητα
και στον έρωτα. Την πρώτη ημέρα των εορτών οι νέες κοπέλες έρριχναν ένα
χαρτάκι με το όνομά τους σε ένα δοχείο. Κάθε νέος τραβούσε κι από ένα
χαρτάκι και με όποια κοπέλα τού τύχαινε περνούσαν μαζί τις υπόλοιπες
μέρες της γιορτής· κι αν ενδεχομένως ερωτεύονταν, αργότερα παντρεύονταν.
Από τη χαρά στην «ενοχή» και την «αμαρτία»
Το
τι μεσολάβησε κι από αυτές τις γιορτές φτάσαμε στη λατρεία του αγίου
Βαλεντίνου είναι γνωστό. Ο χριστιανισμός κατάργησε με άγριους τρόπους
όλες τις γέφυρες με την κατά φύση ζωή. Τέχνες, επιστήμες, εορτές,
πολιτισμός, παραδόσεις κι έθιμα συρρικνώθηκαν κι αλλοτριώθηκαν. Αξίες
και πρότυπα πανάρχαια περιφρονήθηκαν με ανεπανόρθωτες επιπτώσεις. Η ρώμη
αντικαταστάθηκε από την ασθενικότητα, η υπερηφάνεια από την ταπείνωση, η
χαρά κι η ευτυχία για τη ζωή από τη λύπη και τη μελαγχολία, ο ήρωας
έγινε μάρτυρας, η έρευνα άλογη πίστη. Οι ελεύθεροι άνθρωποι χρίστηκαν «δούλοι του Θεού». Ο χριστιανισμός «βάλθηκε
να αρρωστήσει την ανθρωπότητα αντιστρέφοντας την έννοια του καλού και
του κακού, του νοσηρού και του υγιούς, του αληθινού και του ψεύτικου»,
όπως παρατηρεί ο Νίτσε. Εχθρότητα καλλιεργήθηκε για το ανθρώπινο σώμα. Η
ερωτική πράξη από φυσιολογική λειτουργία και χαρά έγινε αμαρτία,
θεωρήθηκε πηγή όλων των δεινών της ανθρωπότητας, διασάλεψε την ψυχική
ισορροπία του ανθρώπου και τον γέμισε ενοχές, νευρώσεις κι άγχος.
Το ευαγγέλιο είναι σαφές:
- «Και υπάρχουν ευνούχοι, αυτοί που ευνούχισαν τους εαυτούς τους για τη βασιλεία των ουρανών» («κατά Ματθαίον», 19, 12).
- «Κάθε
ένας που βλέπει γυναίκα και την επιθυμεί, ήδη εμοίχευσε… εάν ο οφθαλμός
σου ο δεξιός σε σκανδαλίζη, βγάλτον και πέτα τον… εάν το δεξί σου χέρι
σε σκανδαλίζη, κόψτο και πέτα το· διότι σε συμφέρει να χάσης ένα από τα
μέλη σου, προκειμένου να μη βληθή όλο το σώμα σου στην γέενναν» («κατά Ματθαίον», 5, 27-30).
Οι αρχαίοι θεοί απεικονίζονταν γεμάτοι ερωτικό σφρίγος.
Οι χριστιανοί άγιοι παρουσιάζονται εξαντλημένοι, βλοσυροί, σκυθρωποί και ανέραστοι.
Ο άγιος Ιερώνυμος ανέχεται απλώς τον γάμο για ένα και μόνο λόγο: «επειδή προμηθεύει στον κόσμο παρθένες». Ο άγιος Κυπριανός θεωρεί τις παρθένες «συζύγους του Ιησού», άρα κάθε επαφή τους με άντρα σημαίνει «μοιχεία σε βάρος του Χριστού».
Οι Πατέρες της Εκκλησίας (άτομα δηλαδή που δεν έκαναν οικογένεια και
παιδιά, δεν έγιναν πατέρες) διαίρεσαν και ταξινόμησαν όλες τις
φυσιολογικές βιολογικές λειτουργίες, τις οποίες θεώρησαν ακάθαρτες και
τις βάπτισαν αμαρτίες. Θέσπισαν κανόνες και ποινές (μετάνοιες,
ξηροφαγία, γονυκλισίες κ.τ.λ.) για κάθε είδους «παρέκκλιση». Τέτοιες
«παρεκκλίσεις» θεωρούνται το να πλυθείς, να περιποιηθείς την κόμμωσή
σου, να φιλήσεις ή να χαϊδέψεις άτομο άλλου φύλου, ακόμα κι αν δεν έχεις
ολοκληρωμένη επαφή μαζί του, και άλλα πολλά. Ειδικά στο «Πηδάλιον», στο
οποίο έχουν συγκεντρωθεί όλες οι αποφάσεις των Οικουμενικών Συνόδων και
τα διδάγματα των Αποστόλων και των Πατέρων της Εκκλησίας, το θέμα του
έρωτα κι οι αντίστοιχες ποινές καταλαμβάνουν πλείστες σελίδες. Η
ταξινόμηση σε πολλές κατηγορίες (ονείρωξη, ρεύση, αμοιβαία
αυτοϊκανοποίηση κ.λπ.) αγγίζει τα όρια του παραλογισμού.
Η πλαστογράφηση μιάς γιορτής της φύσης σε χριστιανική
Ο
έρωτας όμως, είναι πανίσχυρος. Οι θεοκράτες μπορεί να έκαψαν
βιβλιοθήκες, να γκρέμισαν ναούς, να σκότωσαν φιλοσόφους, να ισοπέδωσαν
ολόκληρες πολιτείες, τον Έρωτα όμως δεν μπόρεσαν να τον νικήσουν. Ο
άνθρωπος δεν μπορεί να υπάρξει χωρίς τον Έρωτα. Ο σύγχρονος ρωμιός
επιθυμώντας διακαώς να συνεχίζει να τιμά και να γιορτάζει τον Έρωτα,
ξεκομμένος όμως από τη φύση και πελαγωμένος στη σχιζοφρένεια του
ελληνοχριστιανισμού, δέχθηκε ως άγιο του Έρωτα τον Βαλεντίνο, που
προέρχεται από τη Δύση και ουδόλως σχετίζεται με τον Έρωτα. Τι άνθρωπος
όμως ήταν το άτομο αυτό, που το έχρισαν «προστάτη του Έρωτα»;
Στα τέλη του 5ου
αιώνα μ.Χ., ο πάπας Γελάσιος, προσπαθώντας να καταργήσει τα
Λουπερκάλια, μετέφερε τη γιορτή μία μέρα πριν. Έτσι, οι γιορτές του
Έρωτα συνέπεσαν με τη γιορτή του Αγίου Βαλεντίνου, ο οποίος –ερήμην του–
έμεινε στη συνείδηση του κόσμου ως άγιος-προστάτης των ερωτευμένων.
Εκκλησία της Ελλάδος:
Όχι ρωμαίους, θέλουμε εβραίους!
Από
τότε, που τα τελευταία χρόνια (επηρεασμένοι από την κατά κάποιο τρόπο
αναβίωση των εορτών του Έρωτα στη Δύση έστω και για εμπορικούς λόγους),
άρχισαν και οι νεορωμιοί να ανταλλάσσουν ερωτικά δώρα στις 14
Φεβρουαρίου, η Ορθόδοξη Εκκλησία άρχισε τις διαμαρτυρίες: «Μην λατρεύετε τον Βαλεντίνο, γιατί αυτός ο άγιος είναι ξένος».
Πόσοι όμως από τους αγίους που λατρεύει η Εκκλησία είναι έλληνες; Είναι
έλληνας ο Αβραάμ, ο Ισαάκ, ο Ιακώβ, ο Λωτ, οι προφήτες; Είναι έλληνας ο
Ιησούς και η μητέρα του, η Μαριάμ; Είναι έλληνες πρωτοκλασάτοι άγιοι
της Ορθοδοξίας, όπως ο Κωνσταντίνος, η Ελένη, ο Ιωάννης, ο Αντώνιος, ο
Γεώργιος, ο Δημήτριος και τόσοι άλλοι; Ή μήπως ο άγιος της
υπερκατανάλωσης Santa Claus – κοινώς Άι Βασίλης, το διαφωτιστικό αυτό
εύρημα της Κόκα Κόλα; (Βλ. Μιά γιορτή κατά φύση, που έγινε παρά φύση).
Ο
πρώην αρχιεπίσκοπος κ. Χριστόδουλος είχε προτείνει να γιορτάζουμε στις
13 Φεβρουαρίου ως προστάτες των ερωτευμένων τον Ακύλα και την Πρίσκιλλα.
Ο Ακύλας –σκηνοποιός, κάτοικος Κορίνθου– ήταν ο εβραίος εκείνος, που
μαζί με τη γυναίκα του Πρίσκιλλα φιλοξένησαν τον Παύλο, όταν έφτασε στην
Κόρινθο. Αργότερα, τον ακολούθησαν στο ταξίδι του στην Έφεσο
(«Πράξεις», κεφ. 18 και «Α΄ πρὸς Κορινθίους», 16,19).
http://www.freeinquiry.gr/pro.php?id=1148 |
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται...Επίσης χρησιμοποιήστε ελληνική γραφή για να αναρτηθούν τα σχόλιά σας.