18 Φεβ 2012

Πρωτοβουλία για την παλιά γραμμή του Πλαταμώνα...



Άτυπη πρωτοβουλία πολιτών για τη διάσωση και επαναλειτουργία της παλιάς σιδηροδρομικής γραμμής στον Πλαταμώνα, δημιουργήθηκε με συμμετοχή και Λαρισαίων.
 Η πρωτοβουλία διατηρεί blog (platamon-railway.blogspot.com) καθώς και λογαριασμούς σε όλα τα δημοφιλή μέσα κοινωνικής δικτύωσης, προκειμένου να ενημερώνει έγκαιρα και αποτελεσματικά όσους ενδιαφέρονται για τους σκοπούς της. Σύντομα θα προχωρήσουν και στη δημιουργία επίσημου φορέα.
Σύμφωνα με στοιχεία, που παραχώρησε στην «Ε» ο εκ των συντελεστών της «Πρωτοβουλίας πολιτών για τη διάσωση και επαναλειτουργία της παλαιάς σιδηροδρομικής γραμμής Πλαταμώνα Πιερίας», κ. Αποστ. Δημόπουλος, στη δημιουργία της οδήγησε το ενδιαφέρον πολυάριθμων ατόμων για τον σιδηρόδρομο στον Πλαταμώνα, με τη συμμετοχή ατόμων από όλη την Ελλάδα αλλά και το εξωτερικό. Ταυτόχρονα με τις προσπάθειες αυτές, ενεργείται και μια ενδελεχής ιστορική έρευνα για το παρελθόν του Πλαταμώνα και την άρρηκτη σχέση του με τον σιδηρόδρομο.
Αποτέλεσμα των πρόσφατων προσπαθειών είναι ...
ολόκληρη η παλαιά σιδηροδρομική γραμμή Πλαταμώνα ως νεότερο βιομηχανικό μνημείο να ενταχθεί στο «Μητρώο ελληνικής βιομηχανικής κληρονομιάς» του ελληνικού τμήματος της Διεθνούς Επιτροπής για τη Διατήρηση της Βιομηχανικής Κληρονομιάς (TICCIH), μια πρωτοβουλία υπό την αιγίδα του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, του Ιόνιου Πανεπιστημίου, του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών, του Πολιτιστικού Ιδρύματος Ομίλου Πειραιώς και του Δημοτικού Κέντρου Ιστορίας Βόλου.
Ταυτόχρονα το πρόγραμμα «Μνημεία υπό Απειλή» του Ιδρύματος Σταύρου Νιάρχου, του Ιδρύματος Α.Γ. Λεβέντη και της Ελληνικής Εταιρείας Περιβάλλοντος και Πολιτισμού έχει ήδη αναγνωρίσει ολόκληρη την παλαιά σιδηροδρομική γραμμή Πλαταμώνα ως σημαντικό μνημείο που κινδυνεύει και μάλιστα κατά το τρέχον διάστημα αποτελεί το «επίκαιρο μνημείο» της ιστοσελίδας www.mua.gr.
Σκοπός όλων αυτών των φορέων είναι η επαναλειτουργία της γραμμής στα πρότυπα των γραμμών «Semmering Railway», «Darjeeling Himalayan Railway», «Kalka–Shimla Railway» και «Nilgiri Mountain Railway» που αποτελούν ήδη κηρυγμένα Μνημεία Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς της UNESCO. Αξιοθαύμαστο είναι το ενδιαφέρον από όλο τον κόσμο, αφού το προφίλ της πρωτοβουλίας στο facebook (facebook.com/platamon.railway) μέσα σε μόλις δύο χρόνια δέχθηκε πάνω από 5.000 αιτήματα φιλίας από την Ελλάδα και το εξωτερικό, με αποτέλεσμα να χρειαστεί να δημιουργηθεί και δεύτερο προφίλ (facebook.com/platamon.railway.2).
Ταυτόχρονα διατηρείται και σελίδα υποστηρικτών (fan page) πάλι στο facebook (facebook.com/platamon.railway.fan) που αριθμεί ήδη 895 εγγεγραμμένα άτομα. Ακόμη υπάρχει λογαριασμός στο Twitter (twitter.com/PlatamonRailway), το Google Plus (Platamon Heritage Railway) καθώς και κανάλι στο YouTube (youtube.com/user/ platamonrailway) με σπάνια βίντεο ιστορικού ενδιαφέροντος από τον Πλαταμώνα και την παλαιά γραμμή.
Τέλος, η πρωτοβουλία σεβόμενη τους προβληματισμένους συμπολίτες, διευκρινίζει ότι εν καιρώ οικονομικής κρίσης επιδιώκει να κυκλοφορήσει ήδη υπάρχον τροχαίο υλικό σε ήδη υπάρχουσα διατηρητέα γραμμή, που ούτως ή άλλως για λόγους πολιτιστικούς και ως εναλλακτική όδευση είναι επιβεβλημένο να διατηρηθεί. Δηλαδή προτείνει ΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ να λάβουν κέρδη, χωρίς καμία επένδυση. Ταυτόχρονα οι τοπικές κοινωνίες του Πλαταμώνα και της Λάρισας θα καρπωθούν όλα τα αναμενόμενα οφέλη από την επαναλειτουργία του σιδηροδρόμου και η τοπική αγορά του Πλαταμώνα θα δεχτεί μια ισχυρή τόνωση ως αντίβαρο στην οικονομική στενότητα που ήδη βιώνουν οι επαγγελματίες.
Όσοι ενδιαφέρονται μπορούν να επικοινωνούν στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο platamon.railway@gmail.com».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται...Επίσης χρησιμοποιήστε ελληνική γραφή για να αναρτηθούν τα σχόλιά σας.