22 Σεπ 2011

κα Υπουργε... Ποια είναι η πρόβλεψη και μέριμνά σας για τους χιλιάδες μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, των οποίων οι αιτήσεις διάγνωσης και αξιολόγησης εκκρεμούν στα ΚΕ.Δ.Δ.Υ της χώρας;


 « Κατάργηση των Κέντρων Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης  και  Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ)  »
 

Αξιότιμη κα Υπουργέ
Στην παράγραφο 1, του άρθρου 22, του Προσχεδίου Νόμου για την Οργάνωση των Περιφερειακών Υπηρεσιών Διοίκησης της Εκπαίδευσης: «Πρώτα ο Μαθητής»-« Πρώτα η Σχολική Μονάδα» Νέα Διοίκηση για το Νέο Σχολείο, προβλέπεται η κατάργηση αποκεντρωμένων υπηρεσιακών μονάδων της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται τα Κέντρα Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης(ΚΕ.Δ.Δ.Υ).


Επίσης, σύμφωνα με την παράγραφο 4, του άρθρου 21, του εν λόγω Προσχεδίου, για την χρονική περίοδο από την έναρξη ισχύος του συγκεκριμένου Νόμου, οι υπηρεσίες, οι αρμοδιότητες, τα καθήκοντα, οι θέσεις και το προσωπικό των ΚΕ.Δ.Δ.Υ, που καταργούνται, μεταφέρονται αυτοδικαίως στο ...
οικείο αυτοτελές Γραφείο Στήριξης Εκπαιδευτικού Έργου της οικείας Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης.


Και αυτά όλα, έως τη δημοσίευση Υπουργικής Απόφασης στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, η οποία και θα μεταφέρει το προσωπικό των καταργημένων ΚΕ.Δ.Δ.Υ, στο Τμήμα Στήριξης Εκπαιδευτικού Έργου, το οποίο  θα ανήκει στη Διεύθυνση Εκπαίδευσης της κάθε Περιφερειακής Ενότητας.


Το Τμήμα αυτό δε, θα έχει ως αντικείμενο ένα τεράστιο εύρος θεμάτων, όπως τον συντονισμό και υποστήριξη σχολικών συμβούλων, προγράμματα πολιτισμού, περιβαλλοντικής αγωγής, συμβουλευτικής επαγγελματικού προσανατολισμού, προγραμμάτων αξιοποίησης νέων τεχνολογιών, επιμόρφωσης, αξιολόγησης και πλήθος άλλων.


Μέσα σ όλα αυτά, το γιγάντιο αυτό τμήμα, θα έχει ως επιπρόσθετη αρμοδιότητα, θέματα παροχής υπηρεσιών διάγνωσης και υποστήριξης μαθητών με ή χωρίς αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και δυνατότητες, καθώς και υπηρεσίες ψυχολογικής και ψυχοκοινωνικής υποστήριξης και ένταξης των μαθητών.


Σ αυτό μάλιστα το Τμήμα- μαμούθ προβλέπεται προϊστάμενος -Τμηματάρχης -Σχολικός Σύμβουλος.

 Αξιότιμη κα Υπουργέ
Προδήλως εγείρονται, μετά όλα αυτά, τα ακόλουθα ερωτήματα, τα οποία και ζητούν άμεση απάντηση από εσάς.


• 1ον-  Πότε έχει προγραμματισθεί να κατατεθεί για ψήφιση στη Βουλή το επίμαχο Προσχέδιο  Νόμου; Συνακόλουθα, πώς μπορεί να υπάρξει στοιχειώδης προγραμματισμός των δράσεων των ΚΕ.Δ.ΔΥ, τη στιγμή που λειτουργία τους μπορεί να διακοπεί ξαφνικά;  

• 2ον- Γιατί δεν μεταφέρεται η υφιστάμενη δομή του ΚΕ.Δ.Δ.Υ, αφού καταργηθεί η  αποκεντρωμένη μορφή της, αυτούσια, στην όποια Διεύθυνση, διασφαλίζοντας έτσι απολύτως και με σαφή τρόπο-εν αντιθέσει με την επίμαχη διάταξη του προσχεδίου- τη μεταφορά των οργανικών θέσεων του προσωπικού των ΚΕ.Δ.Δ.Υ;



• 3ον- Ποια είναι η πρόβλεψη και μέριμνά σας για τους χιλιάδες μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, των οποίων οι αιτήσεις διάγνωσης και αξιολόγησης εκκρεμούν στα ΚΕ.Δ.Δ.Υ της χώρας;


• 4ον- Με ποιο τρόπο θα διασφαλισθεί ο εκπαιδευτικός χαρακτήρας των υπηρεσιών των  ΚΕ.Δ.Δ.Υ στη Διεύθυνση Περιφερειακής ενότητας και πώς θα αποτραπεί ενδεχόμενος κίνδυνος εκτροπής σε Διοικητικό-γραφειοκρατικό μόρφωμα ;


• 5ον- Πώς μπορεί να προΐσταται, του τομέα αυτού, άτομο που δεν έχει καμιά σχέση με την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση;


• 6ον- Γιατί  σε αυτή τη διαδικασία μετεξέλιξης ενός τόσο σημαντικού και μοναδικού θεσμού για τους μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, τους γονείς και την κοινωνία, ουδέποτε εφαρμόσθηκε οιαδήποτε μέθοδος αξιολόγησης όσον αφορά στο  έργο που παράχθηκε όλα αυτά τα χρόνια λειτουργίας του, ώστε να υπάρξει επανατροφοδότηση της διαδικασίας αλλαγής; Γιατί δεν αξιοποιήθηκαν οι ετήσιες εκθέσεις πεπραγμένων των ΚΕ.Δ.ΔΥ;


• 7ον- Γιατί δεν ζητήθηκε  να κατατεθεί η πολύτιμη εμπειρία των εργαζομένων- προϊσταμένων , εκπαιδευτικού και ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού-στη διαβούλευση;


Και τέλος,
 υπάρχει σχέδιο για την επόμενη μέρα όσον αφορά στην ανίχνευση, στη διάγνωση, στην υποστήριξη των ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και των οικογενειών τους;


Υπάρχει πρόβλεψη για την εκπαιδευτική παρέμβαση στο χώρο του σχολείου και για την ευαισθητοποίηση του κοινωνικού συνόλου σε θέματα Ειδικής Αγωγής ;


Αν ναι, ποιό είναι αυτό.

Αξιότιμη κα Υπουργέ
Επικαλούμενοι το υψηλό αίσθημα ευθύνης σας, σας καλούμε, έστω και την τελευταία στιγμή, να πάρετε θέση όσον αφορά στη μετεξέλιξη των ΚΕ.Δ.Δ.Υ, ώστε να δώσετε ένα τέλος στην ακατάσχετη και συνεχώς διογκούμενη φημολογία, η οποία αγγίζει τα όρια της τρομολαγνείας και η οποία έχει καταρρακώσει το ηθικό των εργαζομένων.


 Το πολύ άσχημο κλίμα των ημερών για τη χώρα και όλους τους Έλληνες, επιτείνει την αγωνία αυτών των ανθρώπων.


Πρόκειται όμως για υπαλλήλους με υψηλή μόρφωση, καθώς όλοι τους είναι πτυχιούχοι ΑΕΙ, έχοντας μεταπτυχιακές και διδακτορικές σπουδές σε εξειδικευμένους τομείς σχετικούς με την εκπαίδευση των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και των παιδιών με αναπηρία.


Αλλά και οι δέκτες των υπηρεσιών των ΚΕ.Δ.Δ.Υ, μαθητές, γονείς, εκπαιδευτικοί, σχολεία, κοινότητες, εδώ και αρκετό καιρό, έρμαια κι αυτοί των φημολογιών, νοιώθουν να χάνουν το έδαφος κάτω από τα πόδια τους, καθώς  μια τόσο υψηλών προδιαγραφών υπηρεσία που προσφέρεται ΔΩΡΕΑΝ από το Υπουργείο Παιδείας σ αυτούς, τη βλέπουν να διαλύεται μέρα με τη μέρα.


Αξιότιμη κα Υπουργέ
Η μετεξέλιξη των ΚΕ.Δ.Δ.Υ, μπορεί και πρέπει να γίνει συντεταγμένα και με σχέδιο. Διατηρώντας τα βασικά χαρακτηριστικά του θεσμού αυτού που είναι η διεπιστημονικότητα και η ευελιξία της παροχής υπηρεσιών.

 Χρέος της Πολιτείας είναι να διασφαλίσει το δικαίωμα του μη προνομιούχου Έλληνα Πολίτη, μαθητή, γονέα, δάσκαλου,   να συνεχίσει να έχει πρόσβαση στις πολύτιμες υπηρεσίες που παρείχαν και παρέχουν, κάτω από ιδιαίτερα αντίξοες και ψυχοφθόρες συνθήκες, τα Κέντρα Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης.
Χρέος της Π.Ο.Σ.Ε.Ε.ΠΕ.Α, να συνδράμει, με τις όποιες δυνάμεις της, τον σκοπό αυτό.
Με τιμή
Για το Δ.Σ
Ο Πρόεδρος                                                                     Η Γ. Γραμματέας  

Βούγιας Βασίλης                                                                Κατσούλη Παναγιώτα                                          
   

πηγη                      

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται...Επίσης χρησιμοποιήστε ελληνική γραφή για να αναρτηθούν τα σχόλιά σας.