25 Ιουλ 2010

"Σκοτώνουν" τον ΟΣΕ ..."Φιλετο" στους ιδιωτες...

ΤΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΖΑΓΑΡΑ
Τα ελλείμματα στο Δημόσιο, τα "φιλέτα" στους ιδιώτες
"Καθαρό" από χρέη και με λιγότερο αριθμό εργαζομένων ετοιμάζεται η κυβέρνηση, σε συνεννόηση με την Τρόικα, να παραδώσει στα χέρια των ιδιωτών τον ΟΣΕ. Έχοντας λάβει σαφή εντολή για τις ελλειμματικές ΔΕΚΟ να τις κλείσει ή να τις ιδιωτικοποιήσει, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ετοίμασε το νομοσχέδιο που προβλέπει το Δημόσιο να αναλαμβάνει τα χρέη του Οργανισμού. Ταυτόχρονα προωθούνται η μείωση έως και 50% των εργαζομένων....
του Σιδηροδρόμου και περικοπές στο μισθολόγιο όσων μείνουν, ενώ πολλά είναι τα δρομολόγια που θα κοπούν και τσουχτερές θα είναι οι αυξήσεις στα εισιτήρια.
Σύμφωνα με το νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, όλα τα χρέη του ΟΣΕ και των θυγατρικών του εταιρειών έναντι του Δημοσίου πρόκειται να τα αναλάβει το Δημόσιο, ενώ και τα χρέη τους προς τρίτους τα αναλαμβάνει επίσης το ίδιο. Αντ' αυτού το Δημόσιο θα πάρει από τον ΟΣΕ όλη την ακίνητη περιουσία του. Ωστόσο, είναι βέβαιο ότι και στην ακίνητη περιουσία η κυβέρνηση θα προχωρήσει σε εκποίηση και συνεκμετάλλευση τμημάτων της διά της μεθόδου των ΣΔΙΤ. Η επέκταση του προαστιακού σιδηροδρομικού δικτύου της Αθήνας και οι μεγάλοι σταθμοί και τα εμπορικά κέντρα πρόκειται να δοθούν ως "φιλέτα" σε ιδιώτες, όπως και τα τουριστικά τρένα του Πηλίου, των Καλαβρύτων και του Νέστου. Επίσης άλλα "φιλέτα", όπως τα παραθαλάσσια οικόπεδα του Οργανισμού, αναμένεται να προσελκύσουν αρκετούς υποψήφιους μνηστήρες, με την κυβέρνηση να είναι διατεθειμένη να τα "σκοτώσει" όσο - όσο.
Πρώτη σε ιδιώτες η ΤΡΑΙΝΟΣΕ
Το νομοσχέδιο προβλέπει επίσης την πώληση του 49% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ (εμπορευματικές και επιβατικές μεταφορές) και παραχώρηση του μάνατζμεντ της εταιρείας. Ταυτόχρονα με την πολιτική της η κυβέρνηση τερματίζει την κοινωνική πολιτική του Σιδηροδρόμου, καθώς καταργούνται τα μειωμένα εισιτήρια, οι ατέλειες, οι απαλλαγές και οι κάθε είδους υφιστάμενες τιμολογιακές υποχρεώσεις της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Όσον αφορά τη ΓΑΙΑΟΣΕ, αυτή μπορεί να διεξάγει διαγωνισμούς και να προβαίνει σε συμφωνίες για ΣΔΙΤ, συμβάσεις παραχώρησης και κάθε άλλη αναγκαία ενέργεια για τη βέλτιστη αξιοποίηση των ακινήτων.
Στο νομοσχέδιο προβλέπεται ότι ο ΟΣΕ θα είναι ο αποκλειστικός διαχειριστής της εθνικής σιδηροδρομικής υποδομής, η ΕΡΓΟΣΕ θα αναλάβει τη μελέτη, δημοπράτηση, κατασκευή και διοίκηση όλων των έργων σιδηροδρομικής υποδομής και η ΓΑΙΟΣΕ θα αναλάβει την αξιοποίηση και εκμετάλλευση των ακινήτων που ανήκουν στον ΟΣΕ και το Δημόσιο. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ πρόκειται να ενισχυθεί με σκοπό να έχει ενεργητικό στον ισολογισμό της, ώστε να προσελκύσει το ενδιαφέρον των υποψήφιων μνηστήρων. Για τον λόγο αυτό θα απαλλαχθεί από χρέη και πλεονάζον προσωπικό.

Περικοπές δρομολογίων, αυξήσεις εισιτηρίων

Όσον αφορά τα δρομολόγια, στόχος είναι το κλείσιμο όλων των ζημιογόνων δρομολογίων -εξαιρείται έτσι μόνο ο άξονας Αθήνα - Θεσσαλονίκη - και η ένταξη, ορισμένων μόνο από αυτά, σε επιδοτούμενο καθεστώς. Από την άλλη πλευρά αναμένεται να γίνει αναπροσαρμογή των εισιτηρίων, με το αντίτιμο να εκτοξεύεται προς τα πάνω.

Απολύσεις εργαζομένων
Τέλος, από τους 6.500 περίπου εργαζόμενους του ΟΣΕ, στόχος είναι να παραμείνουν με κάθε τρόπο οι μισοί από αυτούς. Η τρόικα πιέζει για ομαδικές απολύσεις, ενώ στα σχέδια βρίσκονται οι εργασιακές διαθεσιμότητες, η ημιαπασχόληση, οι μικρότερες αποδοχές, η διάλυση των εργασιακών σχέσεων, η κατάργηση θέσεων εργασίας, όπως και ασφαλιστικών δικαιωμάτων. Σε πρώτη φάση υπολογίζεται ότι θα αποχωρήσουν 1.800 εργαζόμενοι και έπονται και άλλοι. Από την πλευρά τους οι εργαζόμενοι είναι με το όπλο παρά πόδας και ετοιμάζονται για δυναμικές κινητοποιήσεις.                                                        .........http://www.avgi.gr

1 σχόλιο:

  1. επιτέλους!!!!
    Αντε γιατί παράγινε το κακό με ολους αυτούς τους αργόσχολους που απομυζούν το κράτος!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται...Επίσης χρησιμοποιήστε ελληνική γραφή για να αναρτηθούν τα σχόλιά σας.