# #

7 Απρ 2013

KKE KAI ANEΛ ΨΗΦΙΣΑΝ ΤΗΝ ΠΡΟΤΑΣΗ ΝΟΜΟΥ ΣΥΡΙΖΑ ΓΙΑ ΕΠΑΝΑΦΟΡΑ ΚΑΤΩΤΑΤΟΥ ΜΙΣΘΟΥ


altTHN KΑΤΑΨΗΦΙΣΑΝ ΝΔ ΚΑΙ ΠΑΣΟΚ
ΠΡΟΤΑΣΗ ΣΥΡΙΖΑ ΓΙΑ ΚΑΤΩΤΑΤΟ ΜΙΣΘΟ 751 ΕΥΡΩ ΚΑΙ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΣΥΛΛΟΓΙΚΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ
Η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ, με την επίκληση αστήρικτων τυπικών λόγων, και χωρίς να τολμήσουν να κάνουν αντιπαράθεση επί της ουσίας, καταψήφισαν στη Διαρκή Επιτροπή Κοινωνικών Υποθέσεων της Βουλής την πρόταση νόμου του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ για την επαναφορά του μηνιαίου κατώτερου μισθού στα 751 ευρώ και του μηνιαίου επιδόματος ανεργίας στα 461 ευρώ, όπως και για την αποκατάσταση του θεσμού των συλλογικών συμβάσεων εργασίας και των αρμοδιοτήτων του Οργανισμού Μεσολάβησης και Διαιτησίας και επίσης για την επανασύσταση και αναβάθμιση των Οργανισμών Εργατικής Κατοικίας και Εστίας.
Την πρόταση νόμου του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ υπερψήφισαν οι βουλευτές του ΚΚΕ και των Ανεξάρτητων Ελλήνων ενώ η ΔΗΜΑΡ ψήφισε παρών.
Η εκ μέρους του ΚΚΕ..
 υπερψήφιση μιας πρότασης του ΣΥΡΙΖΑ συνιστά αρκετά σπάνια θετική επιλογήκαι γι'αυτό την χαιρετίζουμε.
Ελπίζουμε τέτοιου είδους συμπτώσεις να πολλαπλασιασθούν στο άμεσο μέλλον...
ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ ΟΜΙΛΙΩΝ ΒΟΥΛΕΥΤΩΝ ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ
Ο βουλευτής Β’ Αθήνας και εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ Δημήτρης Στρατούλης ανέφερε μεταξύ άλλων τα εξής:
«Με την πρόταση νόμου μας προτείνουμε την επαναφορά του κατώτερου μισθού στα πριν τη μείωση του επίπεδα (751 ευρώ), την αποκατάσταση του θεσμού των συλλογικών συμβάσεων εργασίας και των αρμοδιοτήτων των ΟΕΚ-ΟΕΕ. Και το προτείνουμε όχι μόνο για λόγους να αποκατασταθούν οι μισθοί και για να υπάρξει μια αύξηση της αγοραστικής δύναμης των λαϊκών νοικοκυριών και για να υπάρξει και μια ανάταξη της οικονομίας και μια αναζωογόνησή της και για να καταπολεμηθεί η ύφεση και η ανεργία. Αυτό είναι η μια πλευρά.
Το κάνουμε και για λόγους βεβαίως κοινωνικής δικαιοσύνης, διότι οι αλλαγές που έγιναν με αυτή την πράξη Υπουργικού Συμβουλίου με αριθμό 6/28.2.2012 που κατάργησε τον κατώτατο μισθό ουσιαστικά και τις συλλογικές συμβάσεις εργασίας, ωφελήθηκαν τα μεγάλα οικονομικά συμφέροντα και έχασαν αυτοί που πραγματικά παράγουν τον πλούτο, οι εργαζόμενοι της χώρας μας και κυρίως οι πιο χαμηλόμισθοι. Θα επιμείνουμε σε αυτό και είναι δέσμευσή μας ακόμη και αν δεν ψηφιστεί τώρα η πρόταση νόμου μας, αν συμμετέχει ο ΣΥΡΙΖΑ σε μια αριστερή προοδευτική αντιμνημονιακή κυβέρνηση αύριο, ένα από τα πρώτα μέτρα που θα πάρει θα είναι αυτό το μέτρο.

Ταυτόχρονα, εκτός από την αποκατάσταση του κατώτερου μισθού, των συλλογικών συμβάσεων εργασίας και των αρμοδιοτήτων του Οργανισμού Μεσολάβησης και Διαιτησίας, προτείνουμε και την επανασύσταση του Οργανισμού Εργατικής Εστίας και Κατοικίας. 
Είπα και πριν ότι η μεταφορά τους στον ΟΑΕΔ έγινε με τέτοιο τρόπο ώστε και αρμοδιότητές τους να συρρικνωθούν και ορισμένες από αυτές, όπως το κατασκευαστικό έργο, να καταργηθεί. Ψάχνοντας, κύριε Πρόεδρε, το δεύτερο μνημόνιομε βάση το οποίο ουσιαστικά καταργήθηκαν, συρρικνώθηκαν και τελικά ενσωματώθηκαν στον ΟΑΕΔ οι δύο οργανισμοί, οι οποίοι δεν επιβάρυναν ούτε με ένα ευρώ το δημόσιο και τον κρατικό προϋπολογισμό, διότι τα έσοδά του προέρχονταν αποκλειστικά από εισφορές εργαζομένων και εργοδοτών και εκτός από το ότι έμειναν μόνο με εισφορές εργαζομένων, γιατί των εργοδοτών καταργήθηκαν πριν από έξι μήνες, είδα ότι στο μνημόνιο περιγράφονταν ότι καταργούνται οι δυο αυτοί Οργανισμοί γιατί είναιελάσσονος σημασίας το κοινωνικό έργο το οποίο επιτελούν. Κύριε Πρόεδρε και κυρίως, κ. Υπουργέ, ήταν έλασσον το κοινωνικό έργο που επιτελούσαν όταν κατασεκύαζαν εργατικές κατοικίες για όσους δεν είχαν τη δυνατότητα να πάρουν σπίτι; 
Όταν επιδοτούσαν τα δάνεια τα στεγαστικά; 
Τα δάνεια και το ενοίκοιο; 
Όταν επιδοτούσαν το δικαίωμα των εργαζομένων να κάνουν διακοπές; 
Το δικαίωμα των εργαζομένων να πηγαίνουν θέατρο και κινηματογράφο; 
Όταν επιδοτούσαν το δικαίωμά τους να πέρνουν βιβλία; 
Όχι βέβαια. Αυτές οι κοινωνικές παροχές ήταν μείζονος σημασίας και αφορούσαν τα πιο χαμηλόμισθα στρώματα των εργαζομένων και των συνταξιούχων.
Για όλους αυτούς τους λόγους εμείς προτείνουμε την επανασύσταση τους και την αναβάθμιση του κοινωνικού τους έργου, γιατί αν χθες χρειαζόμασταν τους Οργανισμούς Εργατικής Κατοικίας και Εργατικής Εστίας μια φορά, σήμερα, με την εφαρμογή αυτών των μνημονιακών, κατεδαφιστικών πολιτικών, χρειαζόμαστε αυτούς τους Οργανισμούς και τις κοινωνικές πολιτικές τους χίλιες φορές περισσότερο. Γι' αυτό επιμένουμε και ζητάμε πραγματικά να στηρίξετε ανεξαρτήτως πολιτικής ή άλλης κομματικής άποψης αυτή την πρόταση νόμου του ΣΥΡΙΖΑ, που αποκαθιστά και την κοινωνική δικαιοσύνη, αλλά και τη δυνατότητα σε εκατοντάδες χιλιάδες εργαζόμενους να επιβιώσουν σε αυτές τις δύσκολες συνθήκες».
Από τον βουλευτή Αττικής του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ Αλέξη Μητρόπουλο τονίστηκαν τα εξής:
«Η επαναφορά του κατώτατου μισθού, συμπεριλαμβανομένων και των επιδομάτων ωρίμανσης, τέκνων, σπουδών κι επικινδύνου εργασίας, η λειτουργία του ΟΜΕΔ, η λειτουργία των συλλογικών συμβάσεων κι ενδεχομένως η επανασύσταση των Φορέων, αποτελούν πάγια Θέση του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ». Ο κ. Μητρόπουλος εγκάλεσε την Κυβέρνηση για τη ρήτρα «βουλγαροποίησης» των μισθών, για την κατάργηση από το πρώτο Μνημόνιο του εγγυημένου κατώτατου μισθού, όπου «η ελάχιστη εγγυημένη σύνταξη για όλους υπολογισμένη με βάση τα ελάχιστα απαιτούμενα μέσα διαβίωσης», καθώς και για όλες τις μόνιμες δομικές επιλογές του συστήματος που αφενός δεσμεύουν τη χώρα μέχρι το 2060, αφετέρου δεν αντιμετωπίζουν ούτε το χρέος, ούτε φέρνουν την πολυπόθητη ανταγωνιστικότητα και παραγωγικότητα. Η αποφλοίωση των μισθών από τα επιδόματα και τις προσαυξήσεις σύμφωνα με τα υπεσχημένα από την Ελληνική Κυβέρνηση, η εισοδηματική καταβύθιση κι η ολοσχερής αποδόμηση του κοινωνικού Κράτους, συνιστούν κυβερνητικές επιλογές, που καταδικάζουν τη χώρα στην υπανάπτυξη».
Ο βουλευτής Πρεβέζης του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ Κώστας Μπάρκας ανέφερε μεταξύ άλλων τα εξής:
«Είναι σαφές ότι η προοπτική και η λογική την οποία υπηρετούν, είναι ακραιφνείς οπαδοί της Σχολής του Σικάγου, προφανώς ξέρουν το δόγμα του «ΣΟΚ» απέξω και ανακατωτά και το εφαρμόζουν σε κάθε μορφή και δη στα εργασιακά. Εάν κάνει κάποιος μια ιστορική αναδρομή για το πώς ξεκινά η κρίση και το που φθάνει θα δει ότι ενώ στην αρχή ο ιδιωτικός τομέας ήταν στο απυρόβλητο και έφταιγαν οι επίορκοι δημόσιοι υπάλληλοι, τώρα έχουμε φθάσει στην λογική ότι ο ιδιωτικός τομέας είναι αυτός ο οποίος δεν δίνει πρόσβαση στον ανταγωνισμό. Καταφέρατε να πάτε τον κατώτατο μισθό στα 586 ευρώ και οι συνάδελφοι Βουλευτές το ψήφισαν αυτό και φαντάζομαι ότι στις περιφέρειές τους λένε ότι δεν φταίνε αυτοί, αλλά οι άλλοι Βουλευτές.
Όσον αφορά στον κατώτατο μισθό και εκεί λέτε ψέματα διότι ήδη έχετε βγάλει προγράμματα μέσω των περιφερειών όπου οι μισθοί είναι στα 470 ευρώ. Οπότε κάποια στιγμή θα επικαλεστείτε αυτούς τους μισθούς και θα πείτε ότι δεν γίνεται να είναι 586 ευρώ ο κατώτατος μισθός και με την δυνατότητα που σας δίνετε από την 1η Απριλίου, εσείς να ορίζετε τον κατώτατο μισθό, θα λέτε ότι εφόσον τα προγράμματα παίρνουν 470- 450 ευρώ, θα πρέπει και ο κατώτατος μισθός να πάει χαμηλότερα. Βλέπετε πως διαμορφώνεται η λογική του πώς εσείς θα εφαρμόζετε δόγματα του «ΣΟΚ» στον ιδιωτικό τομέα; Αυτό ακριβώς ψηφίζετε κύριε Υπουργέ, και είναι ψηφισμένα από το πρώτο Μνημόνιο το οποίο καταγγέλλατε και ήρθατε με το τρίτο Μνημόνιο να εφαρμόσετε ακριβώς.
Εμείς στο πρόγραμμά μας, στην διακήρυξη του ΣΥ.ΡΙΖ.Α.-Ε.Κ.Μ. που υπογράψαμε, στην σελίδα 25 στους προγραμματικούς στόχους λέμε ότι «θα ακυρώσουμε τα Μνημόνια και τους Εφαρμοστικούς νόμους στην Βουλή όπως ακριβώς ψηφίστηκαν». Δεν κάνουμε βήμα πίσω από αυτή μας την σκέψη».
Ο βουλευτής Βοιωτίας του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ Γιάννης Σταθάς ανέφερε μεταξύ άλλων τα εξής:
«Όλα είναι μαθηματικά και οι αριθμοί είναι αμείλικτοι, με μισθός των 400 €, με 27%-30% πραγματική ανεργία και με ένα χρέος γύρω στα 320 δισ., πώς θα καταφέρουμε να έχουμε εισοδήματα;
Πριν από λίγο, ο Υπουργός μας επικαλέσθηκε το άρθρο 73, παράγραφος 3 του Συντάγματος. Για το άρθρο 22 του Συντάγματος που μιλάει για ελεύθερες συλλογικές διαπραγματεύσεις, το οποίο είχε καταργηθεί και για το οποίο δεν ακούγεται τίποτα, δεν τους ενοχλεί; Θα έπρεπε να ντρέπεται ο Υπουργός Εργασίας που μας επικαλείται το Σύνταγμα, το οποίο έχουν κατακρεουργήσει.
Φέραμε μια πρόταση νόμου που έχει να κάνει με την επαναφορά των στοιχειωδών, δηλαδή αυτό που ζητάνε οι εργοδότες, οι φορείς των εργοδοτών και οι φορείς των εργαζομένων, πλην του ΣΕΒ, δηλαδή να γίνονται ελεύθερες διαπραγματεύσεις και να υπάρχει υποχρεωτικότητα των συμβάσεων. Το μόνο που θα καταφέρετε είναι για τα επόμενα τριάντα χρόνια ο ελληνικός λαός και όλοι οι εργάτες γενικότερα να δουλεύουν για ένα κομμάτι ψωμί, χωρίς αξιοπρέπεια.
Άρα, άμεσα πρέπει να γίνει επαναφορά των ελεύθερων συλλογικών διαπραγματεύσεων, υποχρεωτικότητα, επαναφορά του νόμου τον οποίο που είχαν ψηφίσει και οι 300 το 1990.
Αυτό που πρέπει να γίνει, είναι ότι πρέπει να φύγει η Τρόϊκα και να υπάρχει Ελληνική Κυβέρνηση.»
Στην τοποθέτησή της, η βουλευτής Α΄ Αθήνας του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ, Μαρία Μπόλαρηαφού σημείωσε με νόημα ότι μάλλον πρόκειται περί «σατανικής σύμπτωσης» να έρχεται προς συζήτηση η πρόταση νόμου του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ στις 4/4-μετά την κατάργηση του κατώτατου μισθού την 1ηΑπριλίου και ενώ μόλις προχθές ψηφίστηκε ο περιβόητο νόμος με τον οποίο επισήμως καταργήθηκαν οι Οργανισμοί Εργατικής Εστίας και Εργατικής Κατοικίας-, έκανε λόγο για «πατσαβουριά», αναφορικά με την Έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου. Και αυτό γιατί συντάχθηκε τον Αύγουστο του 2012.
Μιλώντας για την πρόταση νόμου του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ, υποστήριξε ότι «σήμερα γίνεται περισσότερο αναγκαία» μετά την κατάργηση των συλλογικών συμβάσεων, την επιβολή επιχειρησιακών συμβάσεων μέσω των ενώσεων προσώπων και την έκταση που έχει λάβει η εκ περιτροπής εργασία, με αποτέλεσμα το ποσό του κατώτερου μισθού, να τείνει να γίνει ο μέσος καθολικός μισθός.
Υπενθυμίζοντας ότι από μόνοι τους οι νόμοι δεν φτάνουν για κατοχυρωθούν οι μισθοί, αλλά επειδή οι νόμοι παράγουν αποτελέσματα, κάλεσε όλα τα κόμματα να ψηφίσουν την επαναφορά του κατώτατου μισθού στα 751 ευρώ, ώστε «να υπάρχει το νομικό δεδομένο που θα βάζει στοιχειώδη περιορισμούς στην αυθαιρεσία της αγοράς εργασίας».
Τέλος, σχετικά με την συνήθη κυβερνητική επιχειρηματολογία περί «διαφθοράς», αναρωτήθηκε αν «οι συνδικαλιστές της Αριστεράς ήταν στην κυβέρνηση όλα αυτά τα χρόνια», τονίζοντας ότι «έτσι που το πάει η συγκυβέρνηση, θα καταργήσει και το δικαίωμα στην απεργία, διότι απειλεί τους καημένους εργοδότες, οι οποίοι είναι υποχρεωμένοι να κατεβάσουν και άλλο τους μισθούς».
Στη συνέχεια η Iskra παραθέτει ολόκληρη την πρόταση νόμου του ΣΥΡΙΖΑ για την κατάργηση της υπ' αριθ. 6/28-2-2012 Πράξης Υπουργικού Συμβουλίου και για την επανασύσταση του «Οργανισμού Εργατικής Εστίας (ΟΕΕ)» και του «Οργανισμού Εργατικής Κατοικίας (ΟΕΚ).

ΠΡΟΤΑΣΗ ΝΟΜΟΥ ΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ
Για την κατάργηση της υπ’ αριθ. 6/28-2-2012 Πράξης Υπουργικού Συμβουλίου και για την επανασύσταση του «Οργανισμού Εργατικής Εστίας (ΟΕΕ)» και του «Οργανισμού Εργατικής Κατοικίας (ΟΕΚ)»
ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ
Με την υπ’ αριθ. 6/28-2-2012 Πράξη Υπουργικού Συμβουλίου (ΦΕΚ Α 38/28-2-2012) για την «Ρύθμιση θεμάτων προς εφαρμογή της παρ. 6 του άρθρου 1 του ν. 4046/2012» και στα πλαίσια της υλοποίησης του 2ου μνημονίου επήλθαν εξαιρετικά δυσμενείς ανατροπές στο ήδη απορυθμισμένο εργατικό δίκαιο της χώρας μας. Οι επιπτώσεις της εν λόγω ΠΥΣ στο επίπεδο των αποδοχών, αλλά και στα συλλογικά εργατικά δικαιώματα ήταν καταστροφικές και  επιδείνωσαν δραματικά την κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει ο κόσμος της μισθωτής εργασίας κατά την διάρκεια των δύο τελευταίων ετών.
Ειδικότερα η νέα απορρύθμιση των εργασιακών σχέσεων είχε το εξής περιεχόμενο:
Πρώτον, μειώθηκε ο κατώτερος μισθός κατά 22% και κατά 32% για τους νέους μέχρι 25 ετών μέχρι το τέλος του προγράμματος δημοσιονομικής προσαρμογής, ενώ η εξέλιξη αυτή είχε ως αποτέλεσμα να συμπαρασύρει ανάλογα και τα επιδόματα ανεργίας, ασθενείας, μητρότητας, τις συντάξιμες αποδοχές και τις αποζημιώσεις για υπερωριακή απασχόληση.
Δεύτερον, επήλθαν σημαντικές τροποποιήσεις στον ν. 1876/1990 «περί συλλογικών διαπραγματεύσεων», που κατ’ ουσία ακύρωσαν τις προβλεπόμενες από το Σύνταγμα, τις Διεθνείς Συμβάσεις κ.λπ. διατάξεις περί συλλογικών διαπραγματεύσεων. Οι τροποποιήσεις αυτές αφορούν: α) στην μείωση της διάρκειας και στην συρρίκνωση του περιεχομένου της ισχύος της μετενέργειας των συλλογικών συμβάσεων, β) στην αναστολή -μέχρις ότου η ανεργία στη χώρα διαμορφωθεί σε επίπεδα κάτω του 10%- της ισχύος διατάξεων στα πλαίσια συλλογικών συμφωνιών με τις οποίες προβλέπονται αυξήσεις στις αποδοχές ή υπηρεσιακές ωριμάνσεις με μόνη προϋπόθεση την πάροδο συγκεκριμένου χρόνου εργασίας (επίδομα πολυετίας, χρόνου εργασίας, τριετίας-πενταετίας κοκ).
Τρίτον, απορρυθμίστηκε περαιτέρω το θεσμικό πλαίσιο που σύμφωνα με τον Ν. 1876/1990 αφορά στον Οργανισμό Μεσολάβησης και Διαιτησίας. Συγκεκριμένα καταργήθηκε το δικαίωμα μονομερούς προσφυγής στην διαιτησία, ενώ επήλθαν σημαντικοί περιορισμοί στις εξουσίες του διαιτητή σε ό,τι αφορά στην ρύθμιση της συλλογικής εργατικής διαφοράς.
Τέταρτον, άλλαξε το καθεστώς λύσης συμβάσεων εργασίας σε ΔΕΚΟ και Τράπεζες και καταργήθηκε σε αυτές τις επιχειρήσεις η σταθερότητα και η ασφάλεια της εργασίας.
Από της εφαρμογής της συγκεκριμένης ΠΥΣ το εναπομείναν θεσμικό σύστημα διατίμησης των εργατικών αμοιβών κατέρρευσε, με αποτέλεσμα η αγορά εργασίας να οδηγείται ραγδαία σε συνθήκες «εργασιακής ζούγκλας».
Ενόψει της αδήριτης ανάγκης κοινωνικής προστασίας των μισθωτών και άλλων λαϊκών στρωμάτων και αποτροπής της πλήρους φτωχοποίησής τους, λόγω της παρατεταμένης ύφεσης στην οικονομία που επιφέρουν οι κυβερνητικές μνημονιακές πολιτικές και απορρύθμισης των εργασιακών σχέσεων, απαιτείται η άμεση λήψη μέτρων αποκατάστασης των κατώτερων εγγυημένων μισθών και ημερομισθίων, καθώς και των συλλογικών θεσμών του εργατικού δικαίου.
Με το προτεινόμενο άρθρο 1 της παρούσης πρότασης νόμου, καταργούνται οι διατάξεις της ΠΥΣ 6/28-2-2012, οι οποίες, επιπλέον, όσο παραμένουν σε ισχύ αναμένεται να προκαλέσουν ανεπανόρθωτες βλάβες σε όλο το σύστημα των συλλογικών διαπραγματεύσεων και να οδηγήσουν σε μαζική φτώχεια και οικονομική εξαθλίωση μεγάλα στρώματα των εργαζομένων.
Ασφαλώς, η σημερινή νομοθετική πρωτοβουλία δεν αποτελεί παρά μια πρώτη, κατεπείγουσας σπουδαιότητας, διορθωτική παρέμβαση στις αντεργατικές ανατροπές στο συλλογικό εργατικό δίκαιο της χώρας μας.
Είναι απαραίτητο να επιδιωχθεί στα πλαίσια μιας ολοκληρωμένης πρότασης νόμου η επανόρθωση όλων των απορρυθμίσεων που υπέστησαν οι συλλογικές ελευθερίες και τα απορρέοντα εργατικά δικαιώματα καθώς επίσης και η βαθμιαία ανατροπή όλων των αποτελεσμάτων που επήλθαν δυνάμει ενεργειών που στηρίχθηκαν στις ρυθμίσεις της υπό κατάργησης ΠΥΣ 6/28-2-2012.
Αντικείμενο νέας πρότασης νόμου που θα καταθεσουμε σε συνέχεια της παρούσας για τις συλλογικές εργασιακές σχέσεις θα αποτελέσουν μεταξύ άλλων:
α) η επαναφορά του δικαιώματος μονομερούς προσφυγής των συνδικάτων στην διαιτησία
β) η επαναφορά των καταργημένων αρμοδιοτήτων του ΟΜΕΔ και η απόδοση πλήρους ρυθμιστικής εξουσίας στον διαιτητή για όλα τα ζητήματα  που ρυθμίζονται με συλλογική σύμβαση εργασίας.
γ) η επαναφορά της επεκτασιμότητας των κλαδικών και ομοιοεπαγγελματικών συλλογικών συμβάσεων εργασίας.
δ) η επαναφορά της αρχής της ευνοϊκότερης ρύθμισης σε περίπτωση συρροής συλλογικών συμβάσεων εργασίας διαφόρων επιπέδων όπως προβλεπόταν από το άρθρο 10 του ν. 1876/1990.
Με το προτεινόμενο άρθρο 2 της παρούσας πρότασης νόμου επανασυστήνονται οι καταργημένοι με την παρ. 6 του άρθρου 1 του ν.4046/2012 Οργανισμοί Εργατικής Εστίας και Κατοικίας.
Το Μνημόνιο 2 (ν. 4046/2012, ΦΕΚ Α 28/14.2.2012) στη σελ. 713 του οικείου ΦΕΚ αναφέρει ότι «…Θεσπίζουμε νομοθεσία για τη μείωση των εισφορών Κοινωνικής Ασφάλισης για τους εργοδότες στο ΙΚΑ κατά 5 ποσοστιαίες μονάδες και θα λάβουμε μέτρα για να διασφαλίσουμε ότι η μείωση αυτή δεν θα έχει δημοσιονομική επίπτωση. … Πρώτον, ως προαπαιτούμενη δράση, θα υιοθετήσουμε νομοθεσία να κλείσουμε μικρά Ταμεία ειδικού σκοπού που ασχολούνται με κοινωνικές δαπάνες με μικρή προτεραιότητα (ΟΕΚ, ΟΕΕ) με μία μεταβατική περίοδο που δεν θα ξεπερνά τους 6 μήνες. …». Ακολούθως εκδόθηκε η ΠΥΣ 7/28.2.2012 που υλοποίησε αυτή τη νομοθετική επιταγή με μεταβατική περίοδο έξι (6) μηνών.
Αντίθετα με την -πρωτοφανούς κυνικότητας και αναλγησίας- αιτιολογία του Μνημονίου ότι «οι κοινωνικές δαπάνες που εξυπηρετούσαν οι δύο οργανισμοί είναι μικρής προτεραιότητας», θεωρούμε ότι οι ανάγκες της εργατικής τάξης για στέγαση, επιδότηση στεγαστικών δανείων και ενοικίου, κοινωνικού τουρισμού και διακοπών, πολιτισμού και ψυχαγωγίας είναι πρωταρχικές και κατεπείγουσες, ιδιαίτερα υπό τις παρούσες συνθήκες ανθρωπιστικής κρίσης.
Οι δραστηριότητες των δύο Οργανισμών στους παραπάνω τομείς κοινωνικής πολιτικής προς τους εργαζόμενους και τα αδύναμα κοινωνικά στρώματα πρέπει να αποκατασταθούν, μάλιστα δε, παρίσταται κατεπείγουσα ανάγκη επέκτασης τους.
Με υπουργικές αποφάσεις θα πρέπει να προωθηθούν, μετά από διάλογο με τις συνδικαλιστικές οργανώσεις των εργαζομένων των δύο οργανισμών, μέτρα για τον εκσυγχρονισμό, ανασυγκρότηση, αναβάθμιση των ΟΕΚ και ΟΕΕ, ώστε να ανταποκρίνονται στις νέες αυξημένες ανάγκες των εργαζομένων.Για όλους τους ανωτέρω λόγους υποβάλλουμε την παρακάτω πρόταση νόμου.

ΠΡΟΤΑΣΗ ΝΟΜΟΥ

Για την κατάργηση της υπ’ αριθ. 6/28-2-2012 Πράξης Υπουργικού Συμβουλίου και για την επανασύσταση του «Οργανισμού Εργατικής Εστίας (ΟΕΕ)» και του «Οργανισμού Εργατικής Κατοικίας (ΟΕΚ)»

Άρθρο 1
Κατάργηση της υπ’ αριθ. 6/28-2-2012 Πράξης Υπουργικού Συμβουλίου

Η υπ’ αριθ. 6/28-2-2012 Πράξη Υπουργικού Συμβουλίου (ΦΕΚ Α 38/28-2-2012 για την «Ρύθμιση θεμάτων προς εφαρμογή της παρ. 6 του άρθρου 1 του ν. 4046/2012» καταργείται από τότε που άρχισε να ισχύει

Άρθρο 2
Επανασύσταση του «Οργανισμού Εργατικής Εστίας (ΟΕΕ)» και του «Οργανισμού Εργατικής Κατοικίας (ΟΕΚ)»

1. Τα ΝΠΔΔ με την επωνυμία «Οργανισμός Εργατικής Εστίας (ΟΕΕ)» και «Οργανισμός Εργατικής Κατοικίας (ΟΕΚ)», τα οποία καταργήθηκαν δυνάμει της παρ. 6 του άρθρου 1 του ν.4046/2012 επανασυστήνονται από τότε καταργήθηκαν.
2. Η κυριότητα και κάθε άλλο δικαίωμα επί του συνόλου της κινητής και ακίνητης περιουσίας των φορέων της παρ. 1 επανέρχονται αυτοδικαίως σε αυτούς.  Στους ίδιους επιστρέφονται και τυχόν έσοδα από την εκμετάλλευση ή εκποίηση της μεταβιβασθείσας περιουσίας τα οποίο συγκέντρωσε ο ΟΑΕΔ στον Ειδικό Λογαριασμό που συστάθηκε με την ΠΥΣ 7 της 28.2.2012 (ΦΕΚ Α 39 29.2.2012).
3. Το πάσης φύσεως προσωπικό των φορέων αυτών που είχε μεταφερθεί στον ΟΑΕΔ μεταφέρεται με την αρχική σχέση εργασίας στον φορέα προέλευσης του, με διαπιστωτική πράξη του ΔΣ του οικείου φορέα. Το χρονικό διάστημα που διανύθηκε στον ΟΑΕΔ και αυτό που τυχόν μεσολαβεί έως τη δημοσίευση της πράξης μεταφοράς και ανάληψης υπηρεσίας του πάσης φύσεως προσωπικού της προηγούμενης παραγράφου, θεωρείται, για κάθε συνέπεια, ως χρόνος πραγματικής υπηρεσίας του και οι αντίστοιχες αποδοχές του για το διάστημα αυτό καταβάλλονται από την υπηρεσία υποδοχής.
4. Λεπτομέρειες εφαρμογής του παρόντος άρθρου ρυθμίζονται με απόφαση των Υπουργών Εργασίας και Κοινωνικής Προστασίας και Εσωτερικών.

Διαβάστε στη συνέχεια  προηγούμενο ρεπορτάζ  της Iskra για το "ναι" του ΣΥΡΙΖΑ στην πρόταση νόμου του ΚΚΕ για τα υπερχρεωμένα νοικοκυρία:

ΣΥΡΙΖΑ: ΝΑΙ ΣΤΗΝ ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΟΥ ΚΚΕ ΓΙΑ ΥΠΕΡΧΡΕΩΜΕΝΑ ΝΟΙΚΟΚΥΡΙΑ!
Συζητήθηκε χθες Τρίτη (02/04) στην Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής η πρόταση νόμου που είχε καταθέσει το ΚΚΕ με θέμα «Μέτρα ανακούφισης της λαϊκής οικογένειας» και αφορά την ανακούφιση των υπερχρεωμένων στις τράπεζες λαϊκών νοικοκυριών.
Ο ΣΥΡΙΖΑ, δια του εισηγητή του Δημ. Στρατούλη, ψήφισε επί της αρχής την πρόταση νόμου του ΚΚΕ.
Κατά την τοποθέτησή του στην συζήτηση που αναπτύχθηκε στην Επιτροπή, ο Δημήτρης Στρατούληςτόνισε τα εξής:
Ακούγοντας τα ερωτήματα που έβαλε ο Εισηγητής της Ν.Δ., αισθανθήκαμε ότι δεν είμαστε στο ελληνικό κοινοβούλιο, αλλά σε μια συνέλευση της Ένωσης Ελληνικών Τραπεζών, που προσπαθούν μεταξύ τους να ενισχύσουν τα επιχειρήματά τους, δηλαδή, γιατί πρέπει να συνεχίσουν να έχουν τα τεράστια κέρδη τους, γιατί θα πρέπει να ληστεύουν τον ελληνικό λαό με ληστρικά επιτόκια και γιατί πρέπει να συνεχίσουν να οδηγούν σε δυστυχία και απόγνωση τα λαϊκά νοικοκυριά. Είπατε στον Εισηγητή του Κομμουνιστικού Κόμματος Ελλάδας, αυτό που είχατε πει και σε εμάς στην αντίστοιχη πρόταση νόμου του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. πριν από πέντε μήνες, στην παρούσα Επιτροπή, όπου μας λέγατε ότι εάν περάσει η πρότασή μας θα ενισχυθούν οι φοροφυγάδες, οι απατεώνες. Δεν καταλαβαίνω γιατί κουνάτε το δάχτυλο στο ΚΚΕ, όπως κουνούσατε το δάχτυλο και στο ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ λέγοντας ότι οι προτάσεις νόμου για ανακούφιση των λαϊκών νοικοκυριών θα οδηγήσουν στην κάλυψη των φοροφυγάδων, των απατεώνων και των εγκληματιών. Εσείς, τι κάνατε ως Κυβέρνηση; Δεν έχετε ελεγκτικούς μηχανισμούς για να τους πιάσετε;Έχετε διαλύσει τους ελεγκτικούς μηχανισμούς; Δεν μπορείτε να κουνάτε το δάκτυλο είτε στο ΚΚΕ, είτε στο ΣΥΡΙΖΑ, είτε σε όποιο άλλο κόμμα της αντιπολίτευσης ότι με προτάσεις νόμου που κάνουν ενισχύουν τους φοροφυγάδες, όταν η κυβέρνησή σας δεν έχει εισπράξει ούτε ένα ευρώ κοπανιστό από όσους συμπεριλαμβάνονται στη λίστα Λαγκάρντ, που δεν είναι μόνη της, αλλά είναι η κορυφή του παγόβουνου και ακολουθούν πίσω της εκατοντάδες λίστες, σε εκατοντάδες ξένες τράπεζες. Ρωτάγατε τον εισηγητή του ΚΚΕ, όπως ρωτάγατε τότε τους Εισηγητές και τους ομιλητές του ΣΥΡΙΖΑ στην αντίστοιχη πρόταση νόμου που είχε κάνει, υπολογίσατε το ένα, υπολογίσατε το άλλο με την πρόταση νόμου σας; υπολογίσατε τι θα χάσουν οι τράπεζες; Είναι δυνατόν να ρωτάτε όσους έχουν την ευαισθησία να καταθέσουν πρόταση νόμου για την ανακούφιση των λαϊκών νοικοκυριών. Εσείς υπολογίσατε τι συνέπειες έχουν επιφέρει οι μνημονιακές σας πολιτικές; Υπολογίσατε αυτές τις συνέπειες; Υπολογίσατε τους ανέργους; Υπολογίσατε τους φτωχούς; Υπολογίσατε τους εξαθλιωμένους, τους εκατομμύρια απελπισμένους που έχετε δημιουργήσει με τις μνημονιακές πολιτικές στη χώρα μας και που αδυνατούν να πληρώσουν σήμερα τα τραπεζικά δάνεια που πήραν σε άλλες εποχές. Είναι δυνατόν να ρωτάτε είτε το ΚΚΕ, είτε το ΣΥΡΙΖΑ, είτε οποιοδήποτε άλλο κόμμα της αντιπολίτευσης εάν το συνυπολόγισε.

Για να μπω στην ουσία του θέματος, ψηφίζουμε επί της αρχής την πρόταση νόμου του ΚΚΕ, παρά τις όποιες παρατηρήσεις και επιφυλάξεις μας ή επί μέρους διαφωνίες, σε επιμέρους άρθρα αυτής της πρότασης. Γενικά, θεωρούμε συγγενική την πρόταση νόμου του ΚΚΕ, με τη δική μας πρόταση που απορρίφθηκε πριν από 4-5μήνες στη Βουλή. Η πρότασή μας όχι μόνο απορρίφθηκε από την τρικομματική κυβέρνηση, αλλά δυστυχώς απορρίφθηκε και από τους τότε Εισηγητές του ΚΚΕ, με δικό του σκεπτικό χωρίς να θέλουμε να το ταυτίσουμε με την κυβέρνηση. Θεωρούμε την πρόταση νόμου συγγενική και θα την ψηφίσουμε επί της αρχής.
Η Ν.Δ. τότε είχε πει ότι θα φέρει σχετικό νομοσχέδιο της κυβέρνησης και γι' αυτό το λόγο απορρίπτει την πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ. Το ΠΑΣΟΚ είχε πει ότι έχει δική του καλύτερη πρόταση που θα φέρει σύντομα για έγκριση στη Βουλή. Όντως, την παρουσίασε με συνέντευξη Τύπου, αλλά σημασία έχει κύριοι συνάδελφοι του ΠΑΣΟΚ, ότι στο δια ταύτα, αυτό που θα μετρήσει είναι το νομοσχέδιο που θα φέρει η Κυβέρνηση. Η ΔΗΜ.ΑΡ. είχε πει ότι δεν θα ψηφίσει την πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ, γιατί θα φέρει νομοσχέδιο η Κυβέρνηση και ότι η ΔΗΜ.ΑΡ. θα προσπαθήσει να είναι η καλύτερη δυνατή.
Το ερώτημα του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. είναι : που είναι το κυβερνητικό νομοσχέδιο για τη ρύθμιση των δανείων των υπερχρεωμένων νοικοκυριών στις τράπεζες; Δεν σας φτάνουν έξι μήνες που το μαγειρεύετε και το κλωθογυρίζετε; Για πόσο καιρό ακόμα θα το μαγειρεύετε με την τρόικα, ώστε τελικά να ωφεληθούν, όχι τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά, αλλά κυρίως οι τράπεζες;
Γιατί δεν κατατίθεται στη Βουλή η ρύθμιση; Περιμένετε την έγκριση από την τρόικα που δεν έχετε πάρει; Εσείς κυβερνάτε ή η τρόικα; Ποιος είναι ο πραγματικός κυβερνήτης σε αυτή τη χώρα;
Τα λαϊκά νοικοκυριά στενάζουν, περιμένουν την όποια ρύθμιση, που κάπως θα τους ανακουφίζει. Να διευκρινίσω ότι εμείς ψηφίζουμε επί της αρχής την πρόταση νόμου του Κ.Κ.Ε., όπως είχαμε στηρίξει και με δική μας πρόταση νόμου τα λαϊκά νοικοκυριά.
Να πω επίσης, ότι θα επαναφέρουμε την πρόταση νόμου, την οποία είχαμε κάνει για την ανακούφιση των λαϊκών νοικοκυριών, και μάλιστα βελτιωμένη. Θα έχει διευρυνθεί και για μικρομεσαίους επαγγελματίες, επιχειρήσεις και αγρότες, θα είναι κοστολογημένη για να μην υπάρχουν τα σαθρά επιχειρήματα που προβάλλονται από την πλευρά της Κυβέρνησης κάθε φορά και βεβαίως, θα έχει ακόμαπιο συγκεκριμένα εισοδηματικά και κοινωνικά κριτήρια, για να σας φύγει και το τελευταίο επιχείρημα, ότι ενδεχομένως, μπορεί να ωφεληθεί ή ο ένας ή ο άλλος συνειδητός κακοπληρωτής.
Γιατί ψηφίζουμε την πρόταση του Κ.Κ.Ε. και θα επαναφέρουμε δική μας βελτιωμένη; Το κάνουμε γιατί ξέρουμε και εμείς και εσείς και όσοι μας ακούνε αυτή τη στιγμή, όχι μόνο εδώ μέσα αλλά και από την τηλεόραση της Βουλής, ότι εκατοντάδες χιλιάδες λαϊκά νοικοκυριά έχουν μέλη τους άνεργα,υποαπασχολούμενους ή απασχολούμενους, που στην καλύτερη περίπτωση και δουλειά να έχουν, έχουν δεχθεί δραστικό κούρεμα στους μισθούς. Έχουμε συνταξιούχους που έχουν κουρευτεί οι συντάξεις τους, εργαζόμενους, συνταξιούχους ή μικρομεσαίους που έχουν θιχτεί τα εισοδήματά τους από τη μεγάλη φοροεπιδρομή που έχουν υποστεί.
Γι' αυτό εμείς μιλάμε για ρύθμιση για τα λαϊκά νοικοκυριά. Για τους λόγους που είπα, αδυνατούν αυτά τα εκατοντάδες χιλιάδες λαϊκά νοικοκυριά να εξυπηρετήσουν τις υψηλές δόσεις των δανείων που πήραν σε άλλες εποχές, για άλλους λόγους και σε άλλες συνθήκες.
Όλα αυτά τα λαϊκά νοικοκυριά απειλούνται σήμερα να χάσουν τα σπίτια τους και υφίστανται μεγάλους εκβιασμούς από τις τράπεζες. Γίνονται αυθαίρετες αναλήψεις από ορισμένες τράπεζες, από τους τραπεζικούς λογαριασμούς αυτών των νοικοκυριών, απ' ό,τι έχει απομείνει σ' αυτούς, και από τις οποίες τράπεζες έχουν δανειστεί. Υφίστανται μεγάλες παρενοχλήσεις, που φθάνουν ακόμα και σε τρομοκρατικούς εκβιασμούς από τις λεγόμενες εισπρακτικές εταιρείες, οι οποίες λειτουργούν λες και βρισκόμαστε σε ένα σύγχρονο «far west» και οι οποίες πρέπει άμεσα, κατά την άποψη του ΣΥ.ΡΙΖ.Α., να καταργηθούν.
Βεβαίως, γνωρίζουμε ότι δεν είναι μόνο ότι έχουν αυτά τα εκατοντάδες χιλιάδες νοικοκυριά να αποπληρώσουν τα δάνεια που πήραν από τις τράπεζες και μάλιστα με ληστρικά επιτόκια και σε άλλες συνθήκες. Ταυτόχρονα, θα πρέπει να στερηθούν και το ψωμί και το φαγητό των παιδιών τους για να δώσουν τις δόσεις του δανείου. Αυτό σημαίνει ότι δημιουργούνται και ψυχολογικά προβλήματα στους ίδιους τους δανειολήπτες που προέρχονται από τα λαϊκά νοικοκυριά. Δεν μπορούν να τα βγάλουν πέρα με αποτέλεσμα, πολλοί να οδηγούνται, με βάση επίσημα στατιστικά στοιχεία, στην κατάθλιψη και να έχετε οδηγήσει με τις μνημονιακές σας πολιτικές το 50% του ελληνικού λαού με βάση πάλι επίσημες στατιστικές μελέτες, στα ψυχοφάρμακα και ουσιαστικά, σε διάλυση οικογενειών. Δεν μπορούν να τα βγάλουν πέρα, να θρέψουν τα παιδιά τους, να πληρώσουν τις δόσεις του δανείου, χάνουν τα σπίτια τους και διαλύονται στα «εξ ων συνετέθη», αυτές οι λαϊκές οικογένειες.
Δε φτάσαμε σε αυτή την κατάσταση, γιατί έπεσαν στη χώρα οι 10 πληγές του Φαραώ, αλλά γιατί την οδήγησαν οι μνημονιακές πολιτικές τις οποίες εφαρμόζετε και, εάν συνεχίσετε να τις εφαρμόζετε και πάρετε νέα μέτρα, εφόσον σας πιέζει η τρόικα, γιατί λέει ότι είναι 2,7 η απόκλιση δημοσίων εσόδων, τότε θα δημιουργήσετε ακόμη περισσότερη δυστυχία, ακόμα μεγαλύτερη εξαθλίωση, ακόμα μεγαλύτερη ανεργία και κυρίως, για το θέμα που μιλάμε, ακόμα μεγαλύτερη αδυναμία των λαϊκών νοικοκυριών να αποπληρώσουν τα δάνειά τους στις τράπεζες.
Πιστεύουμε ότι το Κ.Κ.Ε. και εμείς του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ κάναμε την πρότασή μας, γιατί το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο που υπάρχει ως τώρα, δεν διευκολύνει τα λαϊκά νοικοκυριά, που αδυνατούν να εκπληρώσουν τις υποχρεώσεις τους προς τις τράπεζες. Οι τράπεζες δεν κάνουν τις ρυθμίσεις στους δανειολήπτες που προβλέπει ο νόμος, ή τις κάνουν πάρα πολύ δύσκολα, με πολύ μεγαλύτερο επιτόκιο από αυτό που ίσχυε μέχρι τώρα για τους συγκεκριμένους δανειολήπτες, με νέες εμπράγματες ασφάλειες και υποθήκες, με παράταση αποπληρωμής των δανείων τους στον αιώνα τον άπαντα, ώστε να χρωστούν και τα παιδιά και τα δισέγγονά τους.
Ο λεγόμενος εξωδικαστικός συμβιβασμός που προβλεπόταν σε πολύ πρόσφατο νομοθετικό πλαίσιο, δεν γίνεται από τις τράπεζες με τους δανειολήπτες. Δεν ανταποκρίνονται οι τράπεζες και αναγκάζονται οι δανειολήπτες και τα λαϊκά νοικοκυριά να προσφεύγουν στα δικαστήρια για να βρουν το δίκιο τους, σε μία πολυδάπανη και πολύχρονη διαδικασία, αν πάρετε υπόψη σας ότι, εάν πάει κάποιος για να πάρει δικάσιμο από το Ειρηνοδικείο, θα την πάρει για το 2018.
Γι' αυτό επείγει τώρα να γίνει η ρύθμιση και θεωρούμε αδιανόητο που δεν δεχθήκατε και την πρόταση νόμου του ΣΥ.ΡΙΖ.Α.-ΕΚΜ, ώστε να έχουν ολική διαγραφή χρεών αυτοί που είναι κάτω από τα όρια της φτώχειας, οι άνεργοι, τα άτομα με αναπηρία, οι άρρωστοι και οι υπερήλικες. Αδυνατούμε να καταλάβουμε γιατί δεν δέχεστε τη μερική διαγραφή χρεών προς τις τράπεζες, ανάλογα με τη μείωση των εισοδημάτων που είχαν τα λαϊκά νοικοκυριά και οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις και αγρότες λόγω των μνημονιακών πολιτικών. Επίσης, γιατί δεν δέχεστε να πληρώνουν κάθε μήνα μέχρι το 30% του εισοδήματός τους για τραπεζικές δανειακές δόσεις και το υπόλοιπο κύριε συνάδελφε της Νέας Δημοκρατίας, να μη μεταφέρεται σε άλλη χρονιά, αλλά αφού δεν μπορούν να το πληρώσουν, να διαγράφεται και να επανεξετάζεται ανάλογα με το εισόδημα που έχει κάποιος κάθε χρονιά. Αδυνατούμε να καταλάβουμε γιατί δεν δέχεστε στη πρόταση νόμου μας, την εκλογίκευση των επιτοκίων, δηλαδή, τη μείωση των επιτοκίων ειδικά στις πιστωτικές κάρτες και τα καταναλωτικά δάνεια που είναι ιδιαίτερα ληστρικά, και γιατί δεν δέχεστε να παγώνει η διαδικασία αναγκαστικής εκτέλεσης και είσπραξηςαπό τις τράπεζες, όταν προσφεύγει σε αυτές ο δανειολήπτης και ζητάει εναγωνίως ρύθμιση των δανείων του.
Τέλος, αδυνατούμε να καταλάβουμε, γιατί δεν δέχεστε τη θέσπιση αναγκαστικών κανόνων, ώστε οι τράπεζες αναγκαστικά να δέχονται αυτές τις ρυθμίσεις και όχι να επαφίεται στην καλή τους θέληση η λύση ή στο να πάει να βρει το δίκιο του ο δανειολήπτης.
Εμείς θα ψηφίσουμε την πρόταση νόμου του ΚΚΕ, επιμένουμε και στην πρόταση νόμου που είχαμε κάνει, θα επαναφέρουμε την πρόταση νόμου μας βελτιωμένη με τα στοιχεία που σας έδωσα. Θεωρούμε ότι τέτοιες προτάσεις νόμου για τη ρύθμιση των χρεών στις τράπεζες των υπερχρεωμένων νοικοκυριών βοηθάνε στην ανάπτυξη, γιατί αυξάνουν το διαθέσιμο εισόδημα των λαϊκών νοικοκυριών και την αγοραστική τους δύναμη. Τέτοιες προτάσεις αντιμετωπίζουν το κοινωνικό κραχ στο οποίο βρισκόμαστε και βοηθούν εν τέλει και τις ίδιες τις τράπεζες εντέλει να εξυγιάνουν τα χαρτοφυλάκιά τους, γιατί δεν θα πάρουν τότε αυτά τα χρήματα από δανειολήπτες που δεν μπορούν και να το καλύψουν αυτό από τα κεφάλαια που διατίθενται για την ανακεφαλαιοποίηση τους
Ψηφίζουμε την πρόταση νόμου του Κ.Κ.Ε. και θα επαναφέρουμε και τη δική μας πρόταση, πρώτον, για να είμαστε συνεπείς με όσα έχουμε πει προεκλογικά, γιατί επιτέλους σε αυτή τη χώρα θα πρέπει κάποιοι, να συνηθίσουν ότι υπάρχουν και πολιτικές δυνάμεις στην Αριστερά, οι οποίες ό,τι λένε προεκλογικά το εννοούν και το κάνουν μετεκλογικά και κυρίως, για να στηρίξουμε τη μάχη που δίνει ο ελληνικός λαός για την επιβίωσή του.
Θα στηρίξουμε τέτοιες προτάσεις, όχι μόνο στη Βουλή, αλλά και με την παρουσία μας σε αγώνες και με δράσεις κοινωνικής αλληλεγγύης, ώστε να μη βρεθεί κανείς και καμιά, μόνος και μόνη απέναντι στην κρίση και τις τράπεζες, να μη χάσει κανείς το σπίτι του για χρέη 1.000 – 2.000 ή 5.000 ευρώ. Θα κάνουμε οτιδήποτε αυτές οι προτάσεις να γίνουν υπόθεση του ίδιου το λαϊκού κινήματος και αύριο, με άλλους συσχετισμούς και άλλες καταστάσεις μέσα στη Βουλή και στην πολιτική, να γίνουν και νόμος του κράτους.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται...Επίσης χρησιμοποιήστε ελληνική γραφή για να αναρτηθούν τα σχόλιά σας.