12 Ιαν 2012

Ξεφυλλίζοντας την Ιστορία της Καπότας . .


«Η ηδονή είναι Θείον Δώρον»...




 Ξεφυλλίζοντας την Ιστορία της Καπότας

Η ερωτολογία δεν είναι άγνωστο θέμα για τον Ηλία Πετρόπουλο.


 Πέρα από Το Μπουρδέλο, μια «λαογραφική πραγματεία περί των εν Ελλάδι οίκων ανοχής», ο Η.Π. έχει μιλήσει για τη σεξουαλική ζωή της φυλακής (Εγχειρίδιο του Καλού Κλέφτη), την ερωτική ζωή των ρεμπέτηδων (Ρεμπετολογία) και το μπανιστήρι (Άγιο Χασισάκι), έχει καταγράψει το ερωτικό λεξιλόγιο των Καλιαρντών, έχει μεταφράσει τα Ακόλαστα Σονέτα του Αρετίνου κι έχει γράψει και δικά του ερωτικά ποιήματα.


 Η Ιστορία της Καπότας συνδυάζει όλα τα παραπάνω, όμως διαφέρει από αυτά τόσο στον όγκο όσο και στην μορφή.


Η Καπότα είναι ...
στημένη με αρκετά ιδιόρρυθμο τρόπο. Το βιβλίο ανοίγει με την «Περικαυλίδος λακωνική ιστορία», ένα κειμενάκι που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Σχολιαστής στα τέλη του 1987. Το κύριο σώμα του βιβλίου (σελ. 17-315) τιτλοφορείται «καποτολογική επιστολογραφία» και αποτελείται από 172 απαντήσεις σε γράμματα αναγνωστών της «Περικαυλίδος».


 Τα 100 πρώτα γράμματα χρονολογούνται από το 1988, τα υπόλοιπα 62 από τον Ιούλιο ως τον Οκτώβριο του 1996. Όλα αυτά γίνονται βέβαια με ποιητική άδεια, καθώς όλες οι επιστολές είναι γραμμένες μέσα στο 1996. Οι υπόλοιπες 200 σχεδόν σελίδες του βιβλίου μοιράζονται σε ένα «επίμετρο με παράλληλα θέματα» και μια «εικονογράφηση γενική».
 Το επίμετρο συγκεντρώνει δεκαπέντε κείμενα, ορισμένα αναδημοσιεύσεις, γραμμένα από το 1982 ως το 1996. Ολόκληρο το βιβλίο είναι στημένο με εικονογράφηση στο εσωτερικό περιθώριο των σελίδων. Με τρεις εικόνες ανά σελίδα κατά μέσο όρο, το βιβλίο πρεπέι να περιέχει γύρω στις 1.500 εικόνες, χώρια η «εικονογράφηση γενική», έκτασης 54 σελίδων.


Αν κάτι μπορεί να ειπωθεί με σιγουριά για την Καπότα, είναι ότι περιέχει πολύ πράμα. Παρόλο που ο συγγραφέας διατείνεται ότι γράφει «αποκλειστικώς επί ελληνικών θεμάτων» , κάτι που αν εξαιρέσει κανείς την Μυθολογία του Βερολίνου μάλλον ισχύει, η Καπότα έχει εύρος οικουμενικό.
 Από μέσα της ξεχειλίζουν λόγια και εικόνες για οποιοδήποτε σεξουαλικό θέμα μπορεί να φανταστεί κανείς.


 Ας κάνουμε μια βουτιά: το προφυλακτικό σε διάφορες κοινωνίες και εποχές, τα ονόματά του σε διάφορες γλώσσες, οι condomerie, τα ερωτικά σύνεργα κάθε λογής, τα Κάμα Σούτρα, ο Καζανόβας, τα αφροδίσια νοσήματα, το AIDS, η ολογοσπερμία, οι απόψεις του Μουσολίνι περί καπότας, οι ερωτικές ικανότητες των χωλών, ο γυναικείος αυνανισμός και ο όλισβος (νεοελληνικά: δονητής), πρακτικές έκτρωσης, το μέγεθος του πέους και ο πριαπισμός, το ξυρισμένο αιδοίο, τα σπερματοζωάρια και οι Τράπεζες σπέρματος, . . . 


Η εικονογράφηση περιλαμβάνει άφθονη ερωτική ζωγραφική, φωτογραφία και ερωτικό κόμικ, αλλά και διαγράμματα από ιατρικά εγχειρίδια, κάθε λογής καπότες και άλλα ερωτικά όργανα, διαφημίσεις βαζελίνης, τίτλους εφημερίδων, ροζ μικρές αγγελίες, αφίσες από εκστρατείες κατά του AIDS, εξώφυλλα από παλαιοκαιρίτικες πραγματείες, . . .


 Με λίγα λόγια, ό,τι το απαγορευμένο και ταμπού, εδώ θα το βρείς. Αυτός ο χείμμαρος ερεθισμάτων δεν πρέπει όμως να αποσπάσει τον αναγνώστη από το γεγονός ότι ένα σημαντικό μέρος του βιβλίου καταπιάνεται με θέματα λαογραφικά ή/και φιλολογικά, όπως ο σχολιασμός παλαιότερων έργων και συγχρονης βιβλιογραφίας, το ερωτικό λεξιλόγιο στη νεοελληνική λογοτεχνία, οι σεξουαλικές εκφράσεις στα νεοελληνικά λεξικά, . . . 


Και όλα αυτά σε μορφή αλληλογραφίας.
«Η καπότα είναι ένα στενό θέμα, που το έδραξα για να πω άλλα πολλά, παράλληλα και συγγενικά. Τίποτε δεν προτείνω και τίποτε δεν αποδεικνύω. Για μένα, η καπότα, υπήρξε μια αφορμή για να ξαναμιλήσω περί Έρωτος.»

http://vanessa111.wordpress.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται...Επίσης χρησιμοποιήστε ελληνική γραφή για να αναρτηθούν τα σχόλιά σας.