4 Σεπ 2011

ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ : ΗΜΟΥΝΑ ΝΙΟΣ ΚΑΙ ΓΕΡΑΣΑ …





                                               
           Δυστυχώς ,  δεν  είναι  μαϊμού  στην  Εκπαίδευση  μόνον  τα  πτυχία  και  τα  διδακτορικά  διευθυντών  -  όπως  το  ίδιο  το  Υπουργείο  Παιδείας  Διά  (  δισύλλαβο  με  τόνο  -  άριστα  και  με  τόνο , παρακαλώ ,   στον  εμβριθή  Παντούλα -  )  Βίου  Μάθησης  και  Θρησκευμάτων  μας  διατυμπάνιζε , καθ’ όλο  το  διάστημα  των  κρίσεων , χωρίς  ποτέ  να  κατονομάσει  ή  να  τιμωρήσει  κανέναν  κάτοχο  μαϊμού  αντικειμενικών  προσόντων .

  Η  φιλόλογος  της  Λευκορωσίας  χειρουργούσε  υπέροχα  στο  Αίγιο …  Μαϊμού  αποδεδειγμένη  αντικειμενικά  ήταν  και  παραμένει  στο  σύνολό  της  σχεδόν  η  ίδια  η  Ελληνική  Εκπαίδευση .  Ιδιαίτερα  όταν  οι  συναινούσες  κυβερνήσεις  επινοούν  και  της  κοτσάρουν  ως  προσδιορισμό  κενο-τόμες  λέξεις  όπως  « νέο »  ή « πρώτα » .

  Νέο  σχολείο , Νέο  λύκειο  ,  Πρώτα  ο  μαθητής , Πρώτα  η  παιδεία , Πρώτα  η  ελλάδα  και  άλλα  κούτσουρα...  δαυλιά .
  Ανέκαθεν  ήρεσκεν  εις  τας  και  εις  τους  υπουργούς  Παιδείας  η  χρήσις  κενών  περιεχομένου  φράσεων .  Ήμουνα  νιος  και  γέρασα …  30  χρόνια  εκπαιδευτικός  κι  ακόμα  να  δω  το  παραμικρό  νέο  και  το  ελάχιστο  πρώτιστο  ενδιαφέρον  στην  πάσχουσα  Παιδεία  των  Νέων .

             Αγανακτισμένοι  κι  εξεγερμένοι  σύρονται  οι  νέοι  μας  στο  κατώφλι  μιας  ακόμη  νέας  σχολικής  χρονιάς  -  που  μάλιστα , άκουσον – άκουσον , ο  ίδιος  ο  Γάμα Γάμα  του  Υπ.  Παιδείας  Διά  με  τόνο  κ.λ.π.  τη  χαρακτήρισε  ως  τη  δυσκολότερη  μετά  τον  Β΄ παγκόσμιο  πόλεμο !

  Το  ξέρουμε  και  το  βιώνουμε  ότι  έχουμε  νέου  τύπου  κατοχή , αλλά  να  το  ομολογεί  η  ίδια  η  υπουργούσα  αρχή  -  χωρίς , όμως , να  κάνει  απολύτως  τίποτε  ώστε  να  ξεδυσκολέψει  την  κατάσταση -  αυτόν  τον  κυνισμό  πώς  πρέπει  να  τον  εκλάβει  ο  νέος  μαθητής  του  Νέου  Σχολείου  και  του  Νέου  Λυκείου ; 

 Όταν  τον  ρίχνεις  στον  ξυσμένο  5  με  6  δόσεις  πάτο  του  βαρελιού  και  του  λες  ωμά  ότι  θα  βιώσει  την  πιο  δύσκολη  από  τον  Β΄ παγκόσμιο  πόλεμο  σχολική  χρονιά  ή  τον  προκαλείς  να  βγει  αντάρτης  στο  βουνό  των  νεανικών  του  ονείρων  και  στο  χαράκωμα  της  λευτεριάς  του  ή  τον  καταπλακώνεις  ν’ αποδεχθεί  μοιρολατρικά  την  αθλιότητα  των  ανευθυνο-υπευθύνων  αρμοδίων  που  σχεδιάζουν  το  μέλλον  του  ως  δική  του  εξαθλίωση  και  αναπόφευκτη  αποτυχία .
  «  Δεν  φταίμε  εμείς  που  σίγουρα  θα  αποτύχεις  αυτή  την  πιο  δύσκολη  σχολική  χρονιά  φίλτατε  νέε  μας .  Φταίει  ο  Β΄ παγκόσμιος …  που  φούντωσε  και  πάει  να  γίνει  Γ΄…  » .
              Είναι  βέβαιο  πως  σε  λίγο , με  τον  αγιασμό , οι  Γάμα Γάμα  και  οι  ακάματοι  Υπουργοί  θα  ηχήσουν  την  πολεμική  σάλπιγγα  για  να  σημάνουν  προσκλητήριο  προς  το  γνωστό  και  ως  αθεράπευτο  φιλότιμο  του  παιδαγωγού – δασκάλου . 

 Φθίνει , σαφέστατα , το  είδος , ωστόσο  αντέχει  ακόμα .  Επιστρατεύεται  κι  αυτή  τη  δυσκολότερη  από  τον  Β΄ παγκόσμιο  νέα  σχ. χρονιά  το  αποδεκατισμένο  συναίσθημα  ευθύνης  του  νέου  στην  πληγωμένη  του  ψυχή  και  του  φωτισμένου  στην  πυρπολημένη  του  συνείδηαη  παιδαγωγού  δασκάλου . 

 Το  φυλάκιο  ψηλά  στην  κορυφογραμμή , όπου  θα  στήσει  τη  σημαία  της  ηθικής  διαπαιδαγώγησης  των  μαθητών  του , βρίσκεται  στο  ύψωμα  της  ανθρώπινης  πνευματικής  του  υπόστασης .  Της  άδολης  αγάπης  προς  τη  δουλειά  του  και  της  αγάπης  προς  τους  νέους .

  Γνωρίζει  καλά  ότι  οι  άκαπνοι  αξιωματούχοι  διοικητές  του  θα  του  υποδείξουν  και  πάλι  αυστηρά  το  πολυμασημένο  ψευδεπίγραφο  σύνθημα :  οικονομία  ,  για  να  σωθεί  η  πατρίδα ! 

 Όχι  βιβλία , είναι  περιττά  και  πολυέξοδα .  Κι  αν  κανείς  τα  θεωρεί  απαραίτητα  δεν  έχει  παρά  να  τα  πληρώσει .  Ψηφιακό  φέις  μπουκ  και  κινητή  οθόνη  είναι  τώρα  η  χαρά  του  μαθητή  κι  αν  μείνει  αγράμματος  ούτε  που  θα  το  καταλάβει .  Όχι  πολλοί  διδάσκοντες , γιατί  κοστίζουν  και  θα  χρεοκοπήσουν  οι  λεφτάδες . 

 Ο  διορισμός  δασκάλων  θάνατος  είναι  για  τη  χώρα .  Με  φειδώ  οι  καθηγητές  κι  αχρείαστοι  να’ναι .  Ένας  για  κάθε  100  παιδιά  φτάνει  και  περισσεύει .  Κι  όχι  αραιά  ,  στενά - στενά  ,  συγχωνευμένα .  Σε  10  τετραγωνικά , για  να  ζεσταίνονται  και  το  χειμώνα .  Όχι  πετρέλαιο  θέρμανσης  κι  έξοδα  μετακίνησης .  Με  τα  ποδαράκια  του  να  γυμνάζεται  ο  μαθητής  και  με  το  μπιτονάκι  του  στο  χέρι .  Τέρμα  οι  αμαρτωλές  καταχρήσεις  του  ίσαμε  χθες … 

 Πού’ ναι  τα  ωραία  κονδύλια  τα  ευρωπαϊκά  που  τα  ταξιά  γυρόφερναν  τον  μαθητή  στις  πρόσθετες ;  Πάει  η  χαρά  του  ταξιτζή …  Και  του  διευθυντή , βεβαίως – βεβαίως …

 Αμ , κι  οι  σχολικές  επιτροπές  κακό  που  πάθαν , ως  τις  31  του  Δεκέμβρη  γεμάτο  το  πουγκί  και  μόλις  μπήκε  νέος  χρόνος  Καλλικρατικός  ούτε  μισή  ρουπία  δεν  απόμεινε  να  μην  τη  βρει  ο  νέος  δήμος .  Αχ , πώς  φεύγουν  και  πώς  χάνονται  τα  έρημα  τα  φράγκα …  Όλα  τα  βρίσκει  ετούτη  η  διαύγεια , που  βασιλεύει  τώρα . 

 Και  τα  βατοπέδια  και  τις  ζήμενς  και  τα  χαλασμένα  αερόπλανα , τα  ξεκαθάρισε  όλα .  Διαύγεια  ,  αριστεία  κι  αντικειμενική  ικανότητα !  Πρώτα  η  διαύγεια .  Και  μετά  ήρθαν  οι  διδάκτορες , προσοχή  στον  αναγραμματισμό … , αυτοί  με  τα  αντικειμενικά  προσόντα , μόνο  που  δεν  ήταν  για  να  διδάξουν  την  επιστήμη  τους , αλλά  για  να  διευθύνουν  σχολεία  που  δεν  γνοιάστηκαν  και  που  δεν  δούλεψαν  ποτέ .

 Αμ , αν  ήταν  να  σε  κάνει  διευθυντή  το  διδακτορικό , γιατί  δεν  το  λέγαν  διευθυντικό ;  Διαύγεια  και  στα  κομματόσκυλα . Αρίστευσαν  όλα  και  μάλιστα  με  ακρίβεια  εκατοστού  της  μονάδας !  Με  την  αξία  τους  και  άριστα  με  τόνο ( όπως  το  διά  βίου )  τα  κομματόσκυλα  να  διευθύνουν  το  νέο  σχολείο  και  να  το  πάνε  μπροστά  κι  ακόμη  παραπέρα .

  Άριστα  και  με  τόνο  ( ξανά  όπως  το  διά  βίου )  και  στις  πάντα  αναγκαίες  κι  εξυπηρετικές  « φιλιπινέζες » .  Αντικειμενικά  και  με  διαύγεια  τίμησαν  τον  διορισμένο  κομματικό  τους  ρόλο  και  « καθάρισαν »  όμορφα  και  ωραία  τη  θέση  τη  δική  τους  και  όποιων  άλλων  διέταξε  η  αφέντρα  εκτίμησή  τους .  Κι  αν  κάποιοι  « ανήσυχοι »  μιλήσαν  για  ξεπούλημα  αρχών  και  τα  τοιαύτα , εδώ  ετοιμάζεται  να  ξεπουληθεί  ολόλκληρη  η  χώρα , τι  αξία  έχει  και  να  « πουληθεί »  καμία  άξια  Αρχοντούλα  επιστημόνισσα , σαν  είναι  να  διαβούν  αυτοί  οι  πανάξιοι  το  πονηρό  το  μονοπάτι , που  πάει  ντουγρού  στην  κατηφόρα  τη  μεγάλη ;
             Το  νέο  σχολείο  και  για  τα  πρωτάκια  το  Νέο  Λύκειο  λουφάζει  αυτή  την  ώρα  τρομαγμένο  να  διαβεί  δειλά – δειλά  τη  δύσβατη  στράτα  της  πιο  δύσκολης  -  κατά  υπουργείο  διά  με  τόνο  κ.λ.π. -  σχ. χρονιάς  μετά  τον  Β΄ και  πριν  τον  Γ΄ παγκόσμιο .

  Ο  παιδαγωγός  εκπαιδευτικός  κόσμος  -  όσος  απόμεινε -  δηλώνει  παρών .  Ψυχική  του  δύναμη  τα  όνειρα  των  νέων  που  τον  καρφώνουν  στα  μάτια .  Θα  σταθεί  δίπλα  τους  όχι  για  να  παίξει  στα  φέις – μπουκ , αλλά  για  να  τους  γαλουχήσει  με  το  φως – μπουκ  της  γνώσης  και  της  άγρυπνης  συνείδησης . 


 Εργαλείο  δουλειάς  του  δεν  είναι  οι  φτηνιάρικες  φωτοτυπίες  και  τα  αντίγραφα  cd  DVD  που  θα  υποκαταστήσουν  τα  σχ.  βιβλία , μιας  και  οι  Γάμα  Χι  Ψι  αρμόδιοι  δεν  παρήγγειλαν  ούτε  το  χαρτί  εκτύπωσης .  Θα  δουλέψει  -  όπως  κάθε  χρόνο  -  με  τη  νιότη  της  ψυχής  που  μετουσιώνεται  σε  ΑΓΑΠΗ  και  με  το  σθένος  της  κριτικής  συνείδησης  που  υλοποιείται  σε  ΠΡΟΟΔΟ . 

 Τα  πραγματικά  προβλήματα  των  μαθητών  δεν  περιορίζονται  ούτε  στο  χάρτινο  ούτε  στο  ψηφιακό  βιβλίο . Οι  κρατούντες  έχουν  αναγάγει  την  τεχνολογία  σε  πανάκεια  για  απορρόφηση  κονδυλίων  και  μιζών .  Ο  δάσκαλος  της  ΑΓΑΠΗΣ  βλέπει  διορατικά  την  εξέλιξη  των  σχέσεων  και  του  χαρακτήρα  των  νέων . 

 Καταπολεμά  τον  εθισμό , την  εξάρτηση , την  αποχαύνωση , την  παραβατικότητα , που  εγκλωβίζουν  ολοένα  και  περισσότερο  τον  μαθητή .  Απ’ αυτές  τις  δυσκολίες  καλείται  να  τον  απελευθερώσει  για  να  κάνει  το  σχολείο  πραγματικά  νέο  και  ζωτικό .
  Και  δεν  μπορεί  να  είναι  το  Σχολείο  Ανοικτό  στη  Ζωή  και  στον  Άνθρωπο  αν  δεν  φροντίσει  η  ίδια  η  Κοινωνία  να  στείλει  το  γρηγορότερο  στο  χρονοντούλαπο  της  ιστορίας  τους  αξιωματούχους  της  πολιτικής  μας  αλλοτρίωσης .

  Αυτούς  -  τους  διά  με  τόνο  κ.λ.π. -  που  πρόωρα  γερνούν  τη  νιότη  της  ψυχής  μας  και  σκοτώνουν  κάθε  νεανικό  όνειρο  δεν  είναι  και  τόσο  δύσκολο  να  τους  στείλουμε  μια  και  καλή  στον  Β΄  και  στον  Γ΄ κι  ακόμα  παραπέρα  …  Καλή  χρονιά .

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται...Επίσης χρησιμοποιήστε ελληνική γραφή για να αναρτηθούν τα σχόλιά σας.