16 Μαρ 2011

Αλλάζουν τα δεδομένα για τους εκπαιδευτικούς μετά τις συγχωνεύσεις στα σχολεία



Αλλάζουν τα δεδομένα για τους εκπαιδευτικούς μετά τις συγχωνεύσεις στα σχολεία

«Καλλικράτης» στην εκπαίδευση.

Νέα δεδομένα για τους 180.000 εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης δημιουργούν οι συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων που ανακοίνωσε το υπουργείο Παιδείας.
Ο χάρτης της απασχόλησης των εκπαιδευτικών αλλάζει, καθώς μετά τις ανακοινώσεις του υπουργείου κλείνουν 1.056 σχολικές μονάδες. Από τα 16.000 σχολεία σε όλη τη χώρα συνενώνονται 1.933 σε 877, εκ των οποίων τα 1.523 αφορούν την Πρωτοβάθμια και τα 410 τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση,
Συγκεκριμένα:
  • Μειώνονται οι οργανικές θέσεις: Με τις φετινές συγχωνεύσεις-καταργήσεις σχολείων χάνονται πάνω από 2.000 θέσεις εκπαιδευτικών.
  • Επιδεινώνονται οι ...προοπτικές απορρόφησης εκπαιδευτικών: Οι προοπτικές των δασκάλων που μέχρι πρόσφατα διορίζονταν άμεσα στη σχολική εκπαίδευση αλλάζουν δραματικά.
  • Μειώνονται σημαντικά τα τμήματα με αποτέλεσμα αρκετοί εκπαιδευτικοί να περισσεύουν και να μην υπάρχει σχολείο για αυτούς παρά μόνο σε περιοχές του ίδιου νομού ή και σε άλλους νομούς.
  • Οι βάσεις των μεταθέσεων πιθανόν να αυξηθούν σημαντικά λόγω των μειωμένων θέσεων.

Το 2010 συνταξιοδοτήθηκαν περίπου 11.500 εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Την περίοδο 2011-2013 υπάρχει η εκτίμηση ότι το ρεύµα αποχωρήσεων θα συνεχιστεί µε αποτέλεσµα συνολικά περίπου 35.000 εκπαιδευτικοί να συνταξιοδοτηθούν. Συνολικά, δηλαδή, την τετραετία 2010 – 2013 από τη σχολική εκπαίδευση αναµένεται να αποχωρήσουν 45.000 εκπαιδευτικοί, ενώ για τις νέες προσλήψεις ισχύει ο κανόνας «µία προς πέντε».
Το 2010-2013 οι προσλήψεις µόνιµου προσωπικού δεν θα ξεπεράσουν τις 9.000 στην καλύτερη περίπτωση, µε αποτέλεσµα την ίδια περίοδο ο αριθµός των µόνιµων εκπαιδευτικών να µειωθεί περίπου κατά 35.000 ή σε ποσοστό 20% του συνόλου των σηµερινών µόνιµα υπηρετούντων.
Η µείωση οργανικών θέσεων λόγω συγχωνεύσεων υπολογίζεται σε πάνω από 1.500 για τα νηπιαγωγεία και τα δηµοτικά, χωρίς να υπολογίζονται οι θέσεις των ολοήµερων και οι θέσεις των διευθυντών τους (που δεν περιλαµβάνονται στην οργανικότητα του σχολείου). Στη Δευτεροβάθµια Εκπαίδευση οι συγχωνεύσεις γυµνασίων-λυκείων οδηγούν σε απώλεια πάνω από 400 θέσεις.
Στα πλαίσια αυτά επιδεινώνονται οι όροι πρόσληψης στη σχολική εκπαίδευση εκτός των άλλων πτυχιούχων και των αδιόριστων δασκάλων. Οι πτυχιούχοι των Παιδαγωγικών τµηµάτων Δηµοτικής Εκπαίδευσης (δάσκαλοι), οι οποίοι µέχρι πρόσφατα προσλαµβάνονταν στα δηµοτικά σχολεία λίγους µήνες µετά τη λήψη του πτυχίου τους, θα δουν να µακραίνει σταδιακά αρκετά ο χρόνος παραµονής τους εκτός σχολείου.
Και αυτό γιατί ήδη πάνω από 2.000 πτυχιούχοι δάσκαλοι βγαίνουν κάθε χρόνο στην αγορά εργασίας, ενώ αναµένεται για τις επόµενες χρονιές οι µόνιµες προσλήψεις να είναι λιγότερες από 900 ετησίως. Ήδη έχει δηµιουργηθεί µια «επετηρίδα» περίπου 4.500 αδιόριστων δασκάλων, οι οποίοι βεβαίως στη συντριπτική τους πλειονότητα εργάζονται φέτος ως συµβασιούχοι (αναπληρωτές, ωροµίσθιοι).
πηγη... in.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται...Επίσης χρησιμοποιήστε ελληνική γραφή για να αναρτηθούν τα σχόλιά σας.