18 Οκτ 2010

Σύσκεψη… στο δρόμο, μεταξύ φορέων της Πιερίας και του Υφυπουργού υποδομών Γιάννη Μαγκριώτη, με θέμα τα παράπλευρα διόδια στη Λεπτοκαρυά και τα οδικό δίκτυο.


Ο υφυπουργός υποδομών είδε από κοντά τα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί με την τοποθέτηση των παράπλευρων διοδίων στον κόμβο της Λεπτοκαρυάς, διαπιστώνοντας και την απουσία ασφαλούς παράπλευρου οδικού δικτύου.

Η σύσκεψη έγινε πάνω στον κόμβο, με τη συμμετο΄χη των Βουλευτών Γ. Αμοιρίδη, Θ. Παπαγεωργίου, Μ. Μίχου, του Νομάρχη Πιερίας Γ. Παπαστεργίου και του Αντινομάρχη Ν. Μπουρονίκου, του Δημάρχου Αν. Ολύμπου Δ. Αρωνιάδη και Δίου Γρ. Παπαχρήστου και φορέων της περιοχής. Τη σύσκεψη συνεχώς διέκοπταν διερχόμενοι οδηγοί, οι οποίο μόλις διαπίστωσαν την παρουσία του υφυπουργού, εξέφραζαν την αγανάκτησή τους για την κατάσταση που επικρατεί με το θέμα των διοδίων. Υπήρχαν και περιπτώσεις όπου πολίτες διαμαρτύρονταν για το υψηλότατο πρόστιμο (400 ευρώ) που τους επέβαλε η τροχαία επειδή κινήθηκαν από το παράπλευρο δίκτυο. Η σύσκεψη κράτησε περίπου μία ώρα ...
με τον κ. Μαγκριώτη να δεσμεύεται και πάλι για τα πέντε σημεία που είχε υποσχεθεί στην Αθήνα, χωρίς να αναφέρει κάτι συγκεκριμένο για κάποια άλλα απαραίτητα οδικά έργα του νομού, τα οποία έθεσε ο Νομάρχης Πιερίας Γιώργος Παπαστεργίου. Μάλιστα, ο κ. Παπαστεργίου αντέδρασε έντονα όταν ο κ. Μαγκριώτης του ανέφερε πως ο πρώην υπουργός ΠΕΧΩΔΕ δεν άφησε κάποιο εγκεκριμένο έργο, όπως η παραλιακή οδός, αλλά ήταν λόγια.

Ο κ. Μαγκριώτης
«Οι κάτοικοι της Πιερίας, οι φορείς, οι βουλευτές, όλο αυτό το διάστημα που κινητοποιούνται είναι οι σύμμαχοί μας, γιατί έχουμε την ίδια στρατηγική τον ίδιο στόχο, την διευκόλυνση των πολιτών και τη μείωση των διοδίων», τόνισε ο κ. Μαγκριώτης, προσθέτοντας: «Τα χαμε πει από την εποχή της αντιπολίτευσης πως οι συμβάσεις αυτές που έκανε η ΝΔ και τις κύρωσε με νόμο στη Βουλή και δέσμευσε και την επόμενη κυβέρνηση, ήταν απαράδεκτες. Το χειρότερο από όλα είναι οτι έκρυψε έμμεσους φόρους, τοπικούς φόρους μες στις συμβάσεις, γιατί για τα 30 χρόνια της εκμετάλλευσης από τους ιδιώτες, περίπου το 70% των συνολικών εισπράξεων είναι φόροι για το κράτος και αυτά οι πολίτες δεν τα ξέρουν. Είναι έμμεσοι, τοπικοί, νεοφιλελεύθεροι φόροι και θα δημιουργήσουν μεγάλα προβλήματα στους πολίτες και τις τοπικές κοινωνίες. Όταν ρωτήσαμε γιατί βάζει αυτό το φόρο είπε οτι δεν θα υπάρξει 5ο ΚΠΣ και μ αυτόν τον τρόπο το δημόσιο θα έχει έσοδα για να κάνει δημόσια έργα. Είναι απαράδεκτο, οι χρήστες ενός αυτοκινητόδρομου να έχουν πληρώσει την κατασκευή του, την συντήρησή του, την ασφάλεια του και να πληρώνουν και για να γίνουν έργα μετά από 15 χρόνια σε άλλα σημεία της χώρας. Αυτό είναι αντισυνταγματικό, είναι απαράδεκτο κι αυτό θα το αλλάξουμε. Είμαστε έτοιμοι να το κάνουμε μόλις πέσουν ακόμη λίγο τα επιτόκια, γιατί διαφορετικά το κόστος για τον φορολογούμενο πολίτη θα είναι πάρα πολύ μεγάλο.
Για τον συγκεκριμένο αυτοκινητόδρομο, θα γίνει πάρα πολύ γρήγορα, ίσως και μέσα στο 2011 η μείωση των διοδίων από την αφαίρεση των κρατικών φόρων.

Η συγκεκριμένη περιοχή έχει παρά πολλά προβλήματα, γιατί είναι τουριστική, γιατί έχει αναπτυγμένους οικισμούς ή και μεμονομένες ακόμα επιχειρήσεις εκτός σχεδίου που πρέπει να εξυπηρετούνται. Δεν πρέπει αυτές οι περιοχές να αποκλειστούν από τον αυτοκινητόδρομο, για αυτό ακριβώς θα κάνουμε μια ολοκληρωμένη κυκλοφοριακή μελέτη για την περιοχή πάρα πολύ γρήγορα και σε συμφωνία με τον παραχωρησιούχο, θα κατασκευαστεί αυτό το συμπληρωματικό και παράπλευρο δίκτυο πολύ γρήγορα», είπε ο κ. Υφυπουργός. Σημείωσε δε πως από τα πλευρικά διόδια της Λεπτοκαρυάς, θα πληρώνουν, μέχρι να γίνει το συμπληρωματικό δίκτυο στο σύνολό του, ελεύθερα τα ΙΧ. Θα ολοκληρωθούν κάποιες εγκαταστάσεις για να αποκλειστούν οι νταλίκες, οι οποίες καταστρέφουν τους οδικούς άξονες και δημιουργούν προβλήματα κυκλοφοριακά και οδικής ασφάλειας στην περιοχή.

«Σε ένα με ενάμιση χρόνο η αλλαγή των συμβατικών διοδίων σε ηλεκτρονικά διόδια, θα φέρει απόλυτη δικαιοσύνη. Είναι απαράδεκτο που η προηγούμενη κυβέρνηση δεν υιοθέτησε από την αρχή τα ηλεκτρονικά διόδια. Είμαστε μπροστά σε μια διαπραγμάτευση με τους παραχωρησιούχους, διότι πρέπει να συμφωνήσουν κι αυτοί στις αλλαγές και πιστεύω οτι κι αυτοί θα έρθουν με καλό πνεύμα στη διαπραγμάτευση, αφού κι αυτοί θα έχουν όφελος. Ας μην ξεχνούν οτι στην περιοχή θα είναι εγκατεστημένοι για 30 χρόνια και δεν μπορούν να παραβιάζουν το τοπικό συμφέρον, εισπράττοντας απλά διόδια. Η πολιτεία είναι παγιδευμένη από τις συμβάσεις του 2007, οι διαπραγματεύσεις έχουν δυσκολίες, έχουν παγίδες και δεν το αρνούμαστε, παρόλα αυτά εμείς προσπαθούμε να δίνουμε λύσεις και δίνουμε λύσεις. Το έργο αυτό έχει μελετηθεί και ήταν έτοιμο από το 2003 να έχει ανάδοχο, απλώς ήταν σε σύγκρουση οι δύο κοινοπραξίες και όταν ήρθε η ΝΔ στην κυβέρνηση έκανε μάλλον μια συμφωνία μαζί τους και έτσι συγκροτήσαν μια ενιαία κοινοπραξία. Αυτό το λέω διότι η ΝΔ τα εμφανίζει ως δικά της αυτά τα έργα. Το χρηματοδοτικό σχέδιο και οι κρυφοί φόροι, δεν υπήρχαν όμως στην προετοιμασία που είχε κάνει το ΠΑΣΟΚ. Τον ενσωμάτωσε η ΝΔ στη συνέχεια, με βάση τη νεοφιλελεύθερη αντίληψή της και αυτό ακριβώς είχαμε πει στην Βουλή όταν ψηφίζαμε τη σύμβαση η οποία ήταν μόνο ένα άρθρο. Αν ήταν ξεχωριστό άρθρο τα διόδια, δεν θα τα ψηφίζαμε. Και ψηφίσαμε διότι το έργο το έχει ανάγκη η χώρα. Πάμε σε μια νέα διαπραγμάτευση και σε μια ρύθμιση από τη Βουλή για να αλλάξουμε όλα τα στραβά και τα ανάποδα που ταλαιπωρούν τον κόσμο».

Ο κ. Αμοιρίδης
«Επιβεβαιώθηκε οτι η υπάρχουσα σύμβαση είναι πολύ καλά δεμένη συνταγματικά. Οποιαδήποτε αλλαγή για να γίνει, πρέπει να γίνει από τη Βουλή. Σ`αυτήν ακριβώς την κατεύθυνση δόθηκε και σήμερα η απάντηση από τον υπουργό, οτι η Κυβέρνηση προχωρά στην αναθεώρηση της σύμβασης για να λύσει τα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί και επιβαρύνουν βάναυσα τις τοπικές κοινωνίες. Η προηγούμενη κυβέρνηση, με χρήματα των πολιτών κάθε περιοχής προσπάθησε να δημιουργήσει ένα αποθεματικό, ώστε να κατασκευάσει σε άλλες περιοχές της Ελλάδα έργα, πράγμα το οποίο είναι αντιδημοκρατικό.
Επιβεβαιώθηκαν τα 5 σημεία που συμφωνήσαμε στην προηγούμενη συνάντηση με τον υπουργό. Δεν μπορούν να κατατεθούν γραπτώς και το καταλαβαίνετε, αλλά μπορούν να τηρηθούν. Το πρώτο είναι οτι δεν επιβαρύνονται τα ΙΧ από τα πλευρικά διόδια, ενώ απομακρύνεται ο κίνδυνος που δημιουργούν στο παράπλευρο δίκτυο τα μεγάλα οχήματα», δήλωσε ο Βουλευτής ΠΑΣΟΚ Γιάννης Αμοιρίδης.

Ο κ. Παπαγεωργίου
«Θεωρώ ότι η επίσκεψη του κ. υφυπουργού και του Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου Υποδομών βοήθησε στο να αποκτήσουν εικόνα των προβλημάτων που υπάρχουν στην υλοποίηση αυτή των πέντε θέσεων που συμφωνήθηκαν στην Αθήνα. Το πρόβλημα είναι το εξής: Δεσμεύτηκε η κυβέρνηση και συμφώνησε με την εταιρία ότι οι πολίτες θα κινούνται Ελεύθερα στην περιοχή, θα πληρώνουν μόνον οι νταλίκες, αλλά στην πράξη έγινε το αντίθετο. Οι νταλίκες περνάνε από το παράπλευρο και διαλύουν την περιοχή και από την άλλη, οι διερχόμενοι πληρώνουν τιμήματα από τις κλείσεις της τροχαίας, γιατί δεν υπάρχουν σημάνσεις και γίνεται ένα κομφούζιο. Υπάρχει δέσμευση της κυβέρνησης ότι μέχρι το τέλος του έτους θα υπάρχουν οι μελέτες για τις δυο γέφυρες και για το παράπλευρο δίκτυο, όπως και τα ηλεκτρονικά διόδια. Όλα αυτά κατά τη γνώμη μου πρέπει να μπουν σε μια χρονική τάξη με εποπτεία από την αστυνομία, την κυβέρνηση και την εταιρία για να πάμε βήμα – βήμα με βάσει τις πέντε δεσμεύσεις. Δεν νοείται μη δρομολόγηση των παράπλευρων δρόμων και δρομολόγηση της δημιουργίας των παράπλευρων διοδίων. Δεν νοείται ότι θα φτιάξουνε τα παράπλευρα διόδια και δεν θα επιτρέπεται η διευκόλυνση των οδηγών», τόνισε ο Βουλευτής Θανάσης Παπαγεωργίου.

Η κα. Μίχου
Από την πλευρά της η Βουλευτής κα Μαρία Μίχου: «Η σημερινή επίσκεψη του Υφυπουργού Γιάννη Μαγκριώτη στην περιοχή μας και μάλιστα στην περιοχή όπου κατασκευάζονται τα παράπλευρα διόδια της Λεπτοκαρυάς, ήταν μετά από τη συμφωνία που έγινε στο υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών που μας είπε ότι θα έρθει για να δει την κατάσταση έτσι όπως έχει διαμορφωθεί, αλλά και να συσκεφθεί με τους τοπικούς φορείς. Επανέλαβε ότι πράγματι και τα πέντε σημεία που συμφωνήθηκαν στην Αθήνα εξακολουθούν να ισχύουν, εφόσον τα αποδέχθηκε και η εταιρία. Για μας το πιο σημαντικό από όλα είναι να μην επιβαρυνθεί η περιοχή και οι κάτοικοί της οικονομικά. Επανέλαβε και σήμερα ο υφυπουργός ότι δεν θα πληρώνουν τα ΙΧ τα παράπλευρα διόδια, μέχρι την εφαρμογή των ηλεκτρονικών διοδίων που όλοι θεωρούμε πως είναι το πιο δίκαιο σύστημα. Θα πρέπει σύντομα να γίνει η συγκοινωνιακή μελέτη ώστε να κατασκευαστούν τα έργα που έχει ανάγκη η περιοχή και που τόσο χρόνια δεν έχουν γίνει, όπως οι κόμβοι, το παράπλευρο δίκτυο. Και φυσικά για την Πιερία θεωρούμε σημαντικό πως θα γίνει ο Περιφερειακός της Κατερίνης και η 13η εθνική οδός που δεν είναι λόγια, καθώς οι μελέτες έχουν προχωρήσει και θα γίνουν έργα. Υπήρχε έντονο ενδιαφέρον από τους τοπικούς άρχοντες και τους πολίτες.

Ο Νομάρχης Πιερίας
Ο Νομάρχης Πιερίας Γιώργος Παπαστεργίου δήλωσε: «Ήλπιζα ότι τα ευχολόγια του υφυπουργού στην Αθήνα εδώ θα γίνουν πραγματικότητα. Τελικά δεν μπορεί να είναι κανείς ευχαριστημένος από τη συνάντηση όταν βλέπει πως μάλλον επιβεβαιώθηκαν οι φόβοι μας. Δηλαδή, και τα διόδια χτίζονται, έχει κλείσει ο δρόμος παρουσία του υφυπουργού. Μιλάμε για ηλεκτρονικά διόδια, λες και τα ηλεκτρονικά διόδια δεν παίρνουν χρήματα. Έχουμε τα ζητήματα που τους ονόμασε ο υφυπουργός ως δρομάκια της Πιερίας, ενώ είναι δρόμοι του ελληνικού κράτους και αυτοί θα πρέπει να κάνουν τις γέφυρες. Απέκλισε αυτό του υποσχέθηκε παλιότερα ο Σουφλιάς για την κατασκευή της παραλιακής οδού, όπου η Νομαρχία έχει έτοιμη μελέτη. Ο υπουργός σε αυτό το ζήτημα εστίασε στο αν έχουμε γραπτώς την υπόσχεση του κ. Σουφλιά. Εμείς έχουμε το δελτίο τύπου του πρώην υπουργού για τα συγκεκριμένα ζητήματα. Ο κ. Μαγκριώτης μας είπε πως για κάποια έργα έχει χρήματα να δώσει, ενώ για άλλα όχι. Περιμένουμε να δούμε για τα ποια θα δεσμευτεί γραπτώς. Να ξεκαθαρίσω ένα θέμα: Δεν υπάρχει αντιπαλότητα, υπάρχει ένα ζήτημα: Βλέπω μια «σαλαμοποίηση», η οποία δυστυχώς θα φτάσει στο σημείο να μας οδηγήσει στην απογοήτευση, γιατί και οι πολίτες θα πληρώνουν και οι τουρίστες που έρχονται εδώ. Η λογική ότι στα διόδια που θα χτίζονται τώρα θα πληρώνουν μόνον τα φορτηγά, είναι ένα πράγματα που σημαίνει πως όταν θα αλλάξουν τα πράγματα η εταιρία δεν θα εισπράττει. Η σύμβαση αυτή που ψηφίστηκε από τη Βουλή, και ας σταματήσουν κάποιοι να λένε ότι υπογράφηκε από τη μία ή την άλλη κυβέρνηση, πρέπει να αλλάξει. Η Πιερία πληρώνει σχεδόν το διπλάσιο από ότι θα έπρεπε να πληρώνει σε σχέση με την υπόλοιπη Ελλάδα. Ας πάρει η πολιτεία τις ευθύνες της που μέχρι στιγμής δεν έχει κάνει».


http://www.olympio-bima.gr/index.php

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται...Επίσης χρησιμοποιήστε ελληνική γραφή για να αναρτηθούν τα σχόλιά σας.