4 Μαρ 2010

Τσουνάμι» αλλαγών στην εκπαίδευση

Τσουνάμι» αλλαγώνστην εκπαίδευση

Μεγάλη έμφαση θα δοθεί στο μάθημα μέσα στην τάξη με τη χρήση της νέας τεχνολογίας



Σημαντικές αλλαγές που αφορούν τόσο στο εκπαιδευτικό προσωπικό όσο και στο εκπαιδευτικό έργο περιέχει το πακέτο που επεξεργάζεται και θα παρουσιάσει η υπουργός Παιδείας, Αννα Διαμαντοπούλου.

Η μεταρρύθμιση θα περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, νέα αναλυτικά προγράμματα σπουδών, αλλά και αλλαγές στις προσλήψεις και τους διορισμούς των εκπαιδευτικών.

Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «Τα Νέα», το υπουργείο Παιδείας προωθεί σχέδιο, έτσι ώστε να γίνονται στο εξής προσλήψεις μόνον εφόσον ο εκπαιδευτικός έχει επιτύχει σε διαγωνισμό του ΑΣΕΠ. Ο βαθμός θα μετράει μόνο για δύο διαγωνισμούς.

Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι θα δοθεί «γενναίο κίνητρο» (αύξηση μοριοδότησης) σε όσους εκπαιδευτικούς επιλέγουν δυσπρόσιτα σχολεία για να διδάξουν με υποχρεωτική παραμονή 2-3 ετών σε αυτά. Επίσης, η υπουργός Παιδείας θα ανακοινώσει την ενεργοποίηση του θεσμού του «δόκιμου εκπαιδευτικού», την καθιέρωση του Πιστοποιητικού Παιδαγωγικής Επάρκειας ως προϋπόθεσης για την πρόσληψη, νέο σύστημα αποσπάσεων και μεταθέσεων των εκπαιδευτικών με μείωση του αριθμού τους και αλλαγή στη μοριοδότηση.

Το πακέτο των αλλαγών του υπουργείου Παιδείας σε ό,τι αφορά το εκπαιδευτικό έργο περιλαμβάνει:

- Σταδιακή αναμόρφωση του αναλυτικού προγράμματος με επίκεντρο τις νέες τεχνολογίες και έμφαση στις ξένες γλώσσες.

- Μείωση της διδακτέας ύλης που θα αφορά αρχικά τις θετικές επιστήμες - Μαθηματικά, Χημεία, Φυσική, Βιολογία.

- Σταδιακή αντικατάσταση του κλασικού «μαυροπίνακα» από το διαδραστικό πίνακα και δημιουργία της «ψηφιακής τάξης» με μεγαλύτερη αξιοποίηση του Ιντερνετ και σύνδεσή του με το σχολικό βιβλίο.

- Δημιουργία νέου πλαισίου αξιολόγησης κάθε εκπαιδευτικής μονάδας και αξιολόγησης του εκπαιδευτικού.

- Σχεδιασμός του «Πιστοποιητικού Εκπαιδευτικής Επάρκειας», χωρίς το οποίο οι εκπαιδευτικοί δε θα συμμετέχουν στον ΑΣΕΠ.

Σε συνέντευξή της στην εφημερίδα «Καθημερινή» της περασμένης Κυριακής η υπουργός Παιδείας είχε επισημάνει, μεταξύ άλλων, πως ο στόχος είναι να γίνεται «αυτοαξιολόγηση των σχολείων βάσει προγράμματος με συγκεκριμένους και ποσοτικούς στόχους, οι οποίοι στο τέλος της χρονιάς θα ελέγχονται. Αφού λειτουργήσει αυτό, θα πάμε παρακάτω στην ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών».

Τόνισε, επίσης, πως «στο νόμο που ετοιμάζουμε για την εξέλιξη των στελεχών, προβλέπουμε κριτήρια για την αντικειμενική κρίση των προϊσταμένων, χωρίς την ουσιαστική ανάμειξη του υπουργείου».

Για την τριτοβάθμια εκπαίδευση και τα ΑΕΙ είπε πως «η αξιολόγηση θα είναι η απόλυτη προϋπόθεση για τη χρηματόδητησή τους».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται...Επίσης χρησιμοποιήστε ελληνική γραφή για να αναρτηθούν τα σχόλιά σας.