Είναι πια καιρός να δούμε το ισχυρότερο αναπτυξιακό εργαλείο της χώρας, τον τουρισμό, από άλλη σκοπιά. Ανατρέχοντας στα διάφορα διαφημιστικά σποτ που προβάλλουν τουριστικά την Ελλάδα διαπιστώνεται οτι η χώρα μας παραμένει ένας καλοκαιρινός προορισμός με κυρίαρχα τα στοιχεία της θάλασσας, του ήλιου, των ακτών και των νησιών μας.
Παρά το γεγονός ότι ο τουρισμός αποτελεί τον στυλοβάτη και τον ισχυρό πυλώνα της ελληνικής οικονομίας, ιδιαίτερα τα χρόνια της κρίσης, θα πρέπει να επισημανθεί ότι η μονοθεματική προσέγγιση του ως «ήλιος και θάλασσα» περιορίζει τη δυναμική του ελληνικού τουριστικού προϊόντος και επηρεάζει τη χρονική του διάρκεια. Μία περίοδος τεσσάρων το πολύ μηνών για τις περισσότερες περιοχές της χώρας, περιορίζει σημαντικά τα έσοδα που θα μπορούσαν να προκύψουν από την ανάπτυξη νέων τουριστικών προϊόντων και δράσεων χωρίς να απαιτούνται απαραίτητα και νέες υποδομές.
Σε μία χώρα με ιδιαίτερο φορτίο πολιτισμού, η σύζευξη τουρισμού – πολιτισμού είναι πλέον μονόδρομος.
Το παράδειγμα του Ολύμπου και της γύρω περιοχής του είναι από τα πλέον χαρακτηριστικά. Ένα βουνό με ...