Της Κατερίνας Αγγελιδάκη
Διαβάζουμε πολλά και ανόητα μέσα στην ντάλα του μεσημεριού των διακοπών μας.
Όσοι δε από μας κάνουν την τρέλα να ανοίξουν το ίντερνετ διαβάζουν ακόμα χειρότερα.
Δεν αναφέρομαι στα καυτά θέματα της οικονομίας, αυτά ούτως ή άλλως μας στοιχειώνουν παντού και πάντοτε.
Αναφέρομαι στις υπερβολές που διάβασα στο ίντερνετ (και αλλού), όπως, για παράδειγμα την παρωχημένη άποψη η τεράστια δημοσιότητα που πήρε ο θάνατος της Έιμι Γουαινχάουζ συμβάλει στη δημιουργία αρνητικών προτύπων για τους νέους.
Ποιος ναρκωμένος από τη ζέστη εγκέφαλος σκέφτηκε να μπερδέψει τον εθισμό στα ναρκωτικά και το αλκοόλ μιας δύσμοιρης ύπαρξης με τους ύμνους για ένα ταλέντο που χάθηκε τόσο πρόωρα; Και ποιος νέος άνθρωπος σήμερα θα σκεφτεί να ταυτίσει θετικά ένα χαμένο από χέρι κυνήγι της ευτυχίας μιας ταραγμένης και ταλαντούχας ύπαρξης με το δικό του όραμα και όνειρο ζωής;
Κοροϊδεύουν τον εαυτό τους όσοι νομίζουν ότι οι νέοι δεν έχουν κριτήρια. Ή μάλλον βγάζουν στη φόρα τις δικές τους εμμονές απέναντι σε ένα πλάσμα που γεύτηκε τόσο νωρίς όσα εκείνοι δεν κατάφεραν ποτέ να αποκτήσουν, δηλαδή φήμη, δόξα και πλούτη. Ας αφήσουν λοιπόν τις ηθικοπλαστικές υπερβολές και ας σκεφτούν ότι δεν υπάρχει καλύτερο παράδειγμα προς αποφυγή από εκείνο που προκαλεί σε όλους μας θλίψη.
Ένα άλλο παράδειγμα κομπλεξικής μικροπρέπειας είναι και εκείνα που γράφτηκαν για τον Κέβιν Σπέισι. Δηλαδή ότι ήταν εξαίρετος Ριχάρδος στην Επίδαυρο αλλά, βρε αδερφέ, κομμάτι παραπάνω ντίβα, δύστροπος, ακοινώνητος και στριφνός.
Ο λόγος; Ότι δεν φωτογραφήθηκε, δεν έδωσε συνεντεύξεις, δεν μοίρασε αυτόγραφα, δεν πήγε σε πάρτι και σε παραλίες ούτε έκανε βόλτες στους δρόμους προς τέρψη των κατοίκων και των τουριστών της Αργολίδας. Με λίγα λόγια ότι χόρτασε μεν το μάτι μας θεατρική ερμηνεία και επαγγελματισμό αλλά όχι σταριλίκι. Και αναρωτιέμαι:
Αυτοί που τα λένε και τα γράφουν όλα αυτά (που είναι οι ίδιοι με όσους διέδιδαν φήμες ότι τάχα όλο το διενθές τζετ σετ ετοιμαζόταν να «καταλάβει» την Επίδαυρο), τι νομίζουν ότι είχε στο μυαλό του ο Κέβιν Σπέισι όταν έφτασε στη χώρα μας;
Να το παίξει ωραίος και μοιραίος ποζάροντας και φλυαρώντας ή να κάνει πρόβες μέχρι τις 5 το πρωί για να είναι έτοιμος να τα δώσει όλα στο τριπλό sold out που, παρεμπιπτόντως, γέμισε τα ταμεία του Φεστιβάλ Αθηνών; Ιδού η απορία.